Hi dames, De verjaardag van de oudste zit er weer aan te komen... Alleen elk jaar weer opnieuw wat voor eten zetten we op tafel haha. Ik wil eens wat anders als de soep, broodjes, gehaktballetjes, wraps en mini-pizza's. Alleen wat dan? Iemand misschien wat leuke originele tips? Wel iets dat de dag ervoor gemaakt kan worden en evt op de dag zelf alleen opgewarmd of koud gegeten kan worden! Edit: en er zijn dus wensen haha. Ik ben vegetarisch, vis eet vriendin niet, vader houdt niet van groenten... En er zijn 5 kindjes haha.
Voor hoeveel personen is het? Alleen voor jullie eigen gezin een feest maaltijd of moet je voor meerdere gasten een maaltijd klaarmaken?
Klinkt leuk, maar ik zou eigenlijk wel liever wat kleinere dingen hebben. Heb dus meestal wat minibroodjes, pizza, gehakballetjes zodat er voor iedereen iets is! Ik ben zef vegetarisch, mijn vriendin eet geen vis, mijn vader houdt niet van groenten.... Pff heel lastig hahahah
Het is voor het verjaardagsfeestje. Zullen tussen de 15 en 20 man komen. Dag ervoor is geen probleem om evt hele dag in keuken te staan . Met verjaardag zelf gaan we lekker uit eten met zoonlief!
Is een grote pan nasi met kip / varkens saté wellicht een optie? (al is dat voor jou als vegetariër niet echt een vriendelijk recept) kroepoek, zilveruitjes en augurken erbij voor de garnering. Evt. vooraf toch met soep? Ik zou het voor jezelf vooral makkelijk houden.
Koud buffet met brood met tomaten, sla, komkommer, ...? Dan pakt iedereen wat hij wil. Of je vraagt er een paar friteuses bij en je bakt friet (en eventueel snacks) voor iedereen? Of je laat de jarige kiezen wat ze wil eten.
Oh nee frieten doen we niet. We hebbe gelukkig geen eens een frituur . Koud buffet, waar denk je dan precies aan?
Ik doe over een paar weken weer een stamppottenbuffet...was 2 jar terug ook een groot suc6! En ook al eens bami/nasi gedaan...ook erg lekker.
Hmm dat is misschien wel een idee... Ik houd het in mijn achterhoofd! Was zelf wel wat meer op zoek naar hapjes-achtige dingen maar dit is wel ook iets om over na te denken!
Snap ik, al is dat vaak wat meer werk en dan kom je toch uit bij de dingen die jij al noemt. Grote pan rijst is prima vooraf te maken en op de dag zelf op te warmen, net als de saté. Wellicht voor jezelf een vega variant maken?
Ja dat is waar. Het valt wel altijd heel goed in de smaak die hapjes maar ik wil gewoon eens wat anders haha!
Als je echt voor een verzameling hapjes wil gaan kan je even bij een Xenos, Action, boekenmarkt o.i.d. rondneuzen, heb je vaak veel van zulke kookboeken voor een prikkie heb er zelf ook meerdere, met zowel warme als koude gerechten erin en variëren qua "moeilijkheidsgraad" Heb er een bijgepakt voor wat ideetjes en kwam zo snel dit tegen: - bruchetta (met verschillende toppings); - blini's (ook met verschillende toppings); - spiesjes (warm en koud); - kaatsballetjes; - verschillende dips; - sushi; - mini-sandwiches; - warme hapjes met brood zoals mini-tosti, worstenbroodjes, quesadilla's;
Je legt alle soorten beleg, slaatjes, kaas en dergelijke op tafel. Daarbij bijvoorbeeld pistolets, brood, ... en een boel groenten. Het beleg haal je zo uit de koelkast. De broodjes mogen de gasten zelf smeren met wat ze willen. (Je kan er dingen tussen leggen zoals gerookte zalm, preparé, gerookte heilbot, eventueel iets van vegi, ... en niet alleen de traditionals zoals ham, kaas en kip curry.) Voordeel is dat als je dit op voorhand smeert zoals sommigen doen, iedereen maar moet pakken wat er is en niemand echt veel keuze heeft. En dat het veel minder vers is. Je kan ook gaan voor halve stokbroden natuurlijk en er eieren bijleggen en dat iedereen die wil "smoskes" (Vlaams - geen idee wat de Nederlandse uitdrukking is) maakt. Uitgebreide broodjes met beleg, eventueel mayonaise, eieren en salade / tomaat / ... Wil je vader dan geen groenten, dan laat ie ze er tussen uit of neemt hij ze niet op zijn bord. Wil jij geen vlees, dan neem je iets vegi.
Hmm, dat vind ik een beetje saai . Sorry! Ik maakte namelijk dus eerst steeds minibroodjes met van alles dus dit lijkt daar wel heel erg op.
Nasi en bami met zelfgemaakte saté Valt hier altijd erg in de smaak. Laatste verjaardag taco's gemaakt met kipvulling en gehakt vulling. Lekker en makkelijk.
tja ik persoonlijk doe op verjaardagen allemaal geen culinaire hoogstandjes, hier doet niemand ooit moeilijk over broodjes hamburger, worstenbroodjes, pan soep, en vooral veel hapjes. je kan wel 5 gangen diners in mekaar gaan flanzen maar ik maak het me op verjaardagen zo makkelijk mogelijk en denk dat de meeste mensen een simpele maaltijd echt al wel waarderen. anders: chili con of sin carne pan sate of kipkluifjes bbq aanknallen stamppotten van tuc is ook leuk en makkelijk. hier gister nog op verjaardag geweest en die bakten ook gewoon wat hamburgers, frikandellen en paar bakken friet. iedereen meer dan tevreden hoor fijne verjaardag
Hier de stamppotten die door iedereen het meest gegeten worden: slastamppot, hutspot en boerenkool. Dan maak ik er jus bij, braad zelf gehaktballen, rookworst en spekjes in ketjap. Dan nog een lekkere salade erbij. Echt alles is schoon opgegaan en had kilo's stamppot.