Auwwww!! Wie heeft hier ook wel eens last van? Ik heb na mijn zwangerschap twee ingroeiende teennagels overgehouden. Ik ben erg naar binnen gaan lopen voor mijn gevoel en denk ook dat het daardoor komt. Als ik hem nu stoot ga ik door de grond! Ik ben als de dood voor een spuit oid in mij teen maar dit gaat ook echt niet. Kan ik hiervoor naar de pedicure bellen of beter huisarts? Kan wel janken pff!
Gewoon de pedicure bellen hoor die wrikt hem los. Het is iets wat pijnlijk maar ik vind het polysten van mijn nagels erger haha
Podotherapeut. Beter dan de pedicure en is een mindere beul dan de huisarts. En, succes. Is erg pijnlijk ja.
Zeker naar de pedicure, een huisarts heeft hier geen verstand van! Ik ben er heel lang mee aan het sukkelen geweest en veel krom gelopen van de pijn maar uiteindelijk ben ik er van verlost. Mijn pedicure heeft een beugeltje op mijn nagel gezet waardoor die weer mooi recht groeit. Ik moest eens in de 3 weken terug en dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat het volledig over is. Een spuit krijg je overigens niet hoor. Een goede pedicure zal de ontsteking behandelen en jou een advies voor thuis mee geven zoals 2/3 per dag baden in... Pijnlijk kan het wel even zijn, maar je voelt al snel na de behandeling de pijn afnemen en de druk weg gaan.
Een aantal jaar geleden ben ik hier voor naar de huisarts gegaan, pedicure was het al te laat voor. Een teen aan beide kanten ingegroeid en hij heeft toen de hele nagel verwijderd. Nu is die nagel terug gegroeid en uiteraard weer ingegroeid. Nu aan 1 kant, maar ik durf nu echt niet meer. Ik heb vorige keer het verband ook zelf moeten wisselen na een dag maar dat was niet drukvrij aangelegd en helemaal vast geplakt. Horror dus ik verlies nog liever mijn teen bij wijze van spreken.
Aiiiii!! Ik voel de pijn! Mm dus toch maar even eerst langs de pedicure. Morgen maar gelijk bellen.. Hopelijk is het niet al te laat!
Ja of mijn huisarts heeft maar wat zitten prutsen hoor, dat kan ook. Ik ben nu in elk geval als de dood helaas
Ik ben mijn eigen "kwakzalver". Ik heb nu ook last van een ingegroeide teennagel maar hij is al herstellende. Ik heb door onder de douche hem week te laten worden een beetje pus uit de wond kunnen drukken, vervolgens heb ik direct daarna met mijn (handnagel) via de onderkant mijn teennagel doorgelopen en heb zo een beetje "omhoog" gestretcht. Daarna Bepanthen erop gesmeerd en de volgende dag weer zo schoon gemaakt. Nu al bijna over.
Hier heeft de huisarts top geholpen nog 1 dagje pijn gehad erna en daarna mooi genezen en nooit meer terug gekomen
Nou de mijne was echt niet meer te helpen door een pedicure of iets , in juni laten doen door de huisarts.. Was zwaar ontstoken.. De spuiten deden ook echt wel pijn maar er is een strookje weg geknipt.. T is echt netjes gedaan dus nu groeit ie terug maar wel zoals het hoort.
Als er een ontsteking in zit mag de pedicure niets doen. Hier jaren terug één x en onlangs nog twee keer in een paar maanden tijd zo'n behandeling ondergaan. Voor dat die eerste werd gedaan heb ik maanden ermee gelopen. Keek erg tegen de procedure op maar het is echt beter om het wel ff te laten doen: binnen een dag ben je van de pijn af. Mijn huisarts heeft mij maanden met antibiotica laten rondlopen. Voor mij was mijn grens bereikt toen ik met die teen tegen een kinderfietsje stootte en het bloed eruit bleef stromen. Die prikken doen ff pijn maar ze zijn het echt waard! Sterkt! Ik weet hoe het voelt
Dit idd, ben ik nu ook onder behandeling voor een ingegroeide teennagel, en pijn dat het deed, nu gaat het al een stuk beter
Ik weet niet in hoeverre het ingegroeid is, maar bij mij is het aan het ingroeien en ik doe er zelf wat aan. Je moet je voet laten weken in warm water (liefst met soda tegen ontsteking) waardoor je nagel een beetje zacht wordt. Dan kan je met een pincet of iets anders duns onder de nagel en langzaam naar het hoekje toe. Dan wrik je als het ware de punt uit je teen en "leg" je de nagel weer op de huid. Dat doet pijn want de nagel drukt dan wel nog op je huid, maar je nagel groeit wel verder boven de huid. Daarna is het een kwestie van paar keer herhalen en als je nagel goed gegroeid is dan niet meer te kort knippen. Als je nagel al verder is ingegroeid of je durft het niet dan inderdaad naar een pedicure/huisarts. Succes!
Zsm gaan het is 1 grote drama geweest hier.. 5 x geholpen door de huisarts die spuiten zijn vreselijk.. Daarna nog 15 x in ziekenhuis en geloof het of niet zelf toen weer opnieuw toen naar een kliniek geweest na 11 spuiten maar onder volledige narcose gebracht nu geen nagels meer en nagelbed is ook meteen verwijderd.. Kan er nog boos om worde die kwakzalvers hier!!
Toen ik een ingegroeide teennagel had, eenmaal laten uithalen door de huisarts. Was pijnlijk, maar achteraf heb ik nog tweemaal een ingegroeide teennagel gehad, die ze onder plaatselijke verdoving hebben geopereerd. Dàt was pas pijnlijk. Tegenwoordig hou ik het zelf nauwlettend in de gaten, en vanaf het lichtjes aan het ingroeien is pruts ik er zelf wat aan zodat het niet weer zo ver komt. 1 kant van mijn nagel hebben ze trouwens zo gemaakt dat het niet meer kan ingroeien. Ziet er niet uit, maar wel effectief.
Ik heb standaard ingegroeide nagels . Ik ben mijn eigen beul. Ik heb een hoekjesknipper (nageltang alleen voor hoekjes) waarmee ik ze uit mijn vel kan knippen. Een sodabad werkt al in eerste instantie tegen de echte ontsteking. Als je het zelf niet durft te doen dan zou ik eerst een podotherapeut je laten behandelen. Anders eventueel een pedicure of huisarts, maar de laatste 2 is het "minder" hun vakgebied
Meid wat doe je jezelf aan. Ik had ook standaard last van ingegroeide nagels. Bij de podotherapeut heb ik 1 jaar lang beugels op mijn nagels gehad en nu ga ik preventief iedere 8 weken en dan duwt ze alleen nog maar een klein watje eronder dit is totaal niet pijnlijk en als resultaat dat ik nooit meer ingegeroeide nagels heb.
Sinds ik tijdens mijn opleiding leerde dat je je teennagels récht moet afknippen en niet rond heb ik geen ingegroeide teennagels meer gehad. Ik weet natuurlijk niet of dit voor iedereen geldt, maar bij mij dus wel en ik ben er heeel blij mee. Proberen waard! En dan natuurlijk ook niet te kort knippen...