Ziek en niet willen drinken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sannever, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon is zondagnacht uren aan het overgeven geweest en gister overdag heeft hij ook nog veel gespuugd,eten wilde hij echt niet maar hij dronk nog een beetje al kwam dat er gelijk weer uit.Omdat hij gisteravond weer energie kreeg heb ik het nog even aangekeken maar vanmorgen was hij echt een zielig hoopje,alleen maar slapen en hangen.
    Ik kon gelukkig tussendoor bij de ha komen,hij heeft buikgriep.Nu moet hij voor 16uur een liter ors drinken anders moeten we naar het ziekenhuis....hij heeft nog geen druppel gedronken...ik zie er zo tegen op om naar het ziekenhuis te gaan,ik heb nl geen idee wat en hoe dat gaat,ik probeer me voor te bereiden,iemand tips?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Als ze ziek zijn helpt hier vaak ijsjes geven, en dat is toch weer iets van vocht, ook mogen ze hier dan heel onverantwoord word af en toe verdeeld over de dag een slok cola drinken, en soep uit een zakje ( lekker zout en dus vochtvasthoudend) vinden ze dan ook lekker,

Bij opname en uitdroging gaan ze vaak voor een sonde, of een infuus om vocht toe te dienen en zodra ze weer normaal vocht binnen krijgen word infuus of sonde afgebouwd.

Sterkte en beterschap voor je kindje !

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Een liter ors??? Dat krijgt toch niemand weg? Waarom een liter?

Ik zou beginnen met waterijsjes.

4. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hij wil dus echt niets eten,door het vele spugen heeft hij keelpijn,ijsjes ,fruit,appelmoes,niets gaat er in.
    De ha vertelde dat hij echt een vochtgebrek heeft,vandaar 1 liter,hij heeft niet eens meer tranen.Hij is inmiddels 1.5 kilo afgevallen.

Bedankt voor de tips maar het gaat een avondje ziekenhuis worden ben ik bang...

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heb je al een paracetamol zetpil gegeven? Half uur later wil ie misschien wel dat waterijsje...

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dochter is ook eens zo ziek geweest dat ze zelfs een theelepeltje ranja meteen weer uit spuugde.
    ze heeft toen zetpillen gekregen die er voor zorgden dat ze iig niet meer zo erg misselijk was en toen ging het drinken langzaam beter en bleef het binnen..
    zou je ha om zulke zetpillen vragen.
    ziekenhuisopname is ook meteen zo heftig voor een kindje

7. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    Pcm heb gegeven maar dat heeft niet geholpen,ik kreeg er geen druppel in....ik ga zo naar de ha,ze is telefonisch niet te bereiken en dan gelijk door.

8. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Hier lukt het dan weleens met een grappig kronkelrietje. Maar het blijft drama bij buikgriep. ik ben dan vaak elk kwartier bezig om er 1 of een paar slokjes in te krijgen. Als de ora niet lukt (want is niet lekker), kun je ook sportdrank proberen. Deze tip kreeg ik destijds van de huisarts.

Hopelijk gaat hij snel wee drinken, succes!

9. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Onze dochter is zo'n anderhalve week geleden opgenomen in het zh. Daar kreeg ze met een sonde via haar neus ors toegediend. Het verschilt per kind hoelang en hoeveel ze nodig hebben. Maar je moet sowieso nachtje blijven. Een van de ouders mag blijven slapen. Als hij echt niks binnen kan houden, zou ik hem op laten nemen hoor. Daar knappen heel snel weer van op!

Ik hoop dat hij wat binnen heeft gekregen (heb de rest van de berichten nog niet gelezen) want zo'n sonde is alles behalve leuk voor de kleintjes :( vooral het inbrengen was hier een drama. Na een paar minuutjes wennen ze eraan, maar als je niet oppast, wordt die er eruit getrokken en moet hij opnieuw ingebracht worden...

Beterschap met de kleine man!

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.506
    10.410
    113
    Hoe gaat het nu??

11. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    We zijn net thuis,hij hoefde niet te blijven omdat hij niet uitgedroogd genoeg was....ik heb een paar slokjes erin gekregen en hij ligt nu heerlijk in zijn eigen bedje,blij toe!
    Morgen nog bellen met de kinderpolie en voor nu hopen op een rustig nachtje...thnx dames!

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ja idd dat kan ook nog.
    ik heb zomers altijd een fles aquarius thuis omdat dochter al niet zo'n dorstig persoon is en met warm weer gaat het natuurlijk helemaal snel als er weinig gedronken wordt..

Deel Deze Pagina