... een zwangere vrouw zegt altijd "ik eet voor 2". is dit een fabeltje of eet je echt meer als je zwanger bent?
Ik eet echt wel meer. Als ik niet werkte at ik altijd twee keer op een dag. Dat trek ik nu echt niet. Nu eet ik drie keer per dag en tussendoor moet ik ook nog wat hebben, bijvoorbeeld fruit. Ik eet dus eigenlijk een keer of vijf per dag.
Ik at in het begin wel degelijk meer, dat nam langzaamaan af. Je maag heeft steeds minder ruimte doordat de baarmoeder steeds groter wordt waardoor het niet prettig aan voelt als je veel eet. Nu eet ik normaal, wat ik voorheen ook altijd at ! Groetjes, Nikki F
ik was niet gewend smorgens te eten ...nu wel ..sterker nog ..ik moet wel anders wordt ik misselijk..smiddags eet ik ..en savonds ...vaak ook nog een snack later op de avond ...dus yep ik eet voor 2 (soms lijkt het voor 3 hahaha)
Ik heb ook meer gegeten nadat me misselijkheid verdwenen was. En nu eet ik weer net als voor me zwangerschap een stuk minder.
@asjuh nou dat wordt dan nog leuk voor mij, ik ontbijt al sinds de lagere school niet meer. eet pas vaak rond 9 uur en ben dan al 2 uur op. soms eet ik nog later... ik weet dat het slecht is
Ik eet 3 maaltijden per dag met 2x een tussendoortje, 's avonds eet ik een paar blokjes kaas of een paar koekjes. En voor de rest de hele dag door aan het kraanwater.
@zonnetjes & @asjuh Hier nog zo eentje! Ik krijg echt niets naar binnen 's ochtends.... Meestal krijg ik pas echt honger als de eerste koffiepauze begint (10 uur) en dan nog eet ik niets fatsoenlijks... alleen een snickers of mars ofzo...
ik moet gewoon in de ochtend eten voor ik iets ga doen anders word ik beroerd. En ik werk nu weer en meot echt 3 kee rop een dag eten. + wat tussendoortjes.. maar de zin je eet voor 2 is onzin
@Realtjuh ik at smorgens nooit en smiddags vergat ik het ook vaak volgens mij leefde ik op koffie en sigaretten ..maar op 1 of andere manier vraagt je lichaam in een zwangerschap wel om voedsel ...en heb ik ook echt honger smorgens ..dus dan is het niet moeilijk om iets naar binnen te duwen ...alleen is het wel vreemd om juist te eten als je misselijk bent ...maar de wijsheid leerde mij dat het dan zakte als ik juist wel eet...
Ik at veel minder, maar het het borstvoeden, ging ik wel meer eten. Ik stierf echt van de honger de hele dag.
heb mijn hele zwangerschap normaal gegeten maar in mijn 7de maand begon ik toch meer honger te krijgen en trek in vanalles. groetjes talia
@minni dit is bij mij ook het geval heb wel geluk dat ik vooral trek heb in fruit en yoghurt die eet ik echt met liters groetjes talia
In het begin van m'n zwangerschap at ik heel veel. Wel 5 keer op een dag. Had echt steeds honger. Dat is nu over. Eet inmiddels weer wat ik voor m'n zwangerschap at. Gewoon 3 keer op een dag en af en toe wat tussendoor. Zo te lezen verschilt het dus nogal per persoon.
Ik eet meer dan voorheen. Wel dezelfde tijden (ontbijt, middag en avond eten) en evenveel fruit tusendoor maar het is gewoon meer geworden. Anders trek ik het echt niet.
Ik eet ongeveer het zelfde als voorheen alleen meer verspreid over de dag tegen de missleijkheid. Maar nu de missleijkheid erg minder word krijg ik wel meer trek......, maar waar in.. geen idee. Helft van la het eten wat ik normaal at staat me tegen.
Ik ben allang blij dat ik een hap binnen hou dus eten voor twee is een fabel na mijn idee. Alles wat je nu extra aaneet moet er na je bevalling ook weer vanaf
Ik heb me wel aangewend gezond te eten ... die kleine moet er immers ook een beetje mee van kunnen profiteren ! Groetjes, Nikki F
Ik eet nu ook meer, maar nog lang niet voor 2. Voor mijn zwangerschap had ik bijna nooit honger en nu is die honger er gelukkig wel Als ik tegen mijn schoonmoeder zeg dat ik zwanger ben, zal ze wel zeggen dat ik voor 2 moet eten, maar dit is idd een fabeltje. Zolang je gezond en voldoende eet, dan is het wel ok denk ik