Ik vind de reacties eigenlijk best heftig hier Maar eerlijk,zou jij als je voor het eerst bij je schoonouders gaat eten met kerst voor je eigen kind het gourmet stel meenemen zodat ze alleen kan gourmetten?? Ik zou het zelf niet doen,zou me wel schamen!! MAAR, wie weet heeft de moeder het wel aan haar schoonmoeder gevraagd en heeft zei er totaal geen problemen mee. Of je schoonmoeder heeft het ZELF aan het kind beloofd? Ik ben dus wel van "eten wat de pot schaft" maar niet als ik weet dat het kind het absoluut niet eet. Zoonlief eet alles,maar soms zegt hij "bah,dat lust ik niet" maar ik weet dat hij het wel lust maar gewoon er geen zin in heeft...dan moet hij het wel van mij eten,maar hij mag het altijd proberen
Nuchter bekeken: De meeste mensen hier laten de kinderen dus eten wat de pot schaft met kerst, al is het wild met cranberrysaus. Dat eten of anders dus niks begrijp ik. Er zijn er ook die apart patatjes of pannekoekjes gaan bakken, dus een apart kinderdiner gaan bereiden voor de kids. In dat laatste geval: wat is het verschil tussen een kind patatjes voorschotelen of gourmet? In beide gevallen eet het kind dus iets anders dan de volwassenen....
Ze zal vast wel niet voor het eerst daar over de vloer komen, maar de 1e keer kerst. Dan nog zou ik het niet doen, je hebt tenslotte 2 kerstdagen. Dan gourmet je maar op de andere kerstdag denk ik dan.
@ Ts,even wat duidelijkheid hoe het nu zit! Gaan jullie allemaal samen gourmetten,en heeft het meisje haar eigen stelletje,of hoe zit het?? Er wordt hier vanalles verteld door iedereen,alleen heb ik weinig duidelijkheid.
He bah nee dat zou ik een kind niet aan doen. Maar sorry,ik zou mijn kind niet laten gourmetten..al is het alleen al voor de veiligheid. Maar mijn zoon is een ook een lekker druk kereltje (ook 7 trouwens) en wil zelf ook lekker kunnen eten zonder de hele tijd op zijn vlees te moeten letten of opletten dat hij zich niet brand
Ik vind het zielig om mijn kinderen patat en pannenkoeken voor te schotelen, er zijn zat veel lekkerdere gezondere dingen voor kinderen.
wooow wat een reacties zeg dus als een kindje iets anders wilt eten is het direct niet opgevoed mijn hemel lekker kort door de bocht weer hahaha, maar ja als het kind autistisch is dan word het wel begrepen, tot die tijd is het gewoon een verwent nest maar als ik TS haar openingspost leest, is er dus overleg geweest met schoonmoeder die dus ook meehelpt en zelfs slavinken en kipfelet haalt, dus schoonmoeder heeft geen probleem, moeder heeft geen probleem, kind heeft geen probleem, en stiefpapa heeft geen probleem, de enige die een probleem heeft is TS omdat zij het niet zou willen, uhmm ik zeg eerlijk vind het ook een beetje raar ik zou het bijvoorbeeld niet doen, maar dit is zover ik kan lezen in goed overleg gegaan dus vraag me af TS waar je je eigenlijk mee bemoeit, en als ik heeeel eerlijk ben krijg ik de neiging om te denken dat je een beetje jaloers bent is het anders geen idee (weet niet of je kinderen heb) om alle kindjes te laten gourmetten en misschien dat voor te stellen aan je schoonmoeder
Je kunt hier nu wel van alles gaan roepen, maar zolang TS niet reageerd heeft het weinig zin hè. Dus wellicht eerst meer duidelijkheid?
Ik vind een eigen gourmetstel meenemen best ver gaan, vooral als maar 1 persoon er gebruik van maakt.. Maar de reden/achtergrond ken ik niet, en de meesten lijken er vrede mee te hebben, dus ik kan er geen conclusie over trekken.. Hier maak ik verschillende dingen zodat er voor iedereen iets is (zet allemaal verschillende dingen op een tafel zodat iedereen zelf kan pakken wat hij/zij wil), maar we eten ook maar met acht personen..
hier komt er van alles en nog wat op tafel, dus er zit altijd wel wat lekkers voor iedereen tussen.. maar normaal gesproken geld hier, eten wat de pot schaft. vind het wel wat ver gaan dat er speciaal een gourmetstel mee komt. maargoed wie ben ik he
hier is het altijd eten wat de pot schaft en dat is nu niet veel anders ook niet met kerst ik probeer er wel wat rekening mee te houden wat de kinderen heerlijk vinden maar echt niet dat ik van alles anders ga doen
Ik weet niet, voor mij zou het hypocriet zijn om te zeggen dat het verwend is. Ik at zelf ook niet wat de pot schafte, ik zat brakend aan tafel en tot op de dag van vandaag weten we niet waardoor dat kwam (voor ik in het ziekenhuis belandde at ik alles) En ik lees veel kritiek op het zelf meenemen van eten, maar ik vind dat juist beleefd. Zo eis je niet van een ander dat ze iets extra klaarmaakt. Zelf zet ik met Kerst verschillende gerechten op tafel en zorg dat er voor iedereen iets bij zit wat diegene lust.
Tja, die van ons is twee en die eet nooit wat de pot schaft hoe hard we ons best ook doen (en ik kan best wel koken, zeg maar). Maar ik zet haar niks bijzonders voor. Ze krijgt gewoon voorgeschoteld wat wij die avond ook eten, tenzij het eten echt te kruidig is of als er wijn in zit. Lief dat ze iets anders maakt, het scheelt waarschijnlijk een hoop gedoe aan tafel, maar ik zou het zelf ook niet doen. Ieder zijn ding, zou ik zeggen .
Ik vind het juist een leuk idee, zo'n kerstdiner duurt vaak lang en kinderen gaan zich dan vaak vervelen, nu ze lekker met haar gourmetje kok kan spelen zal ze zich vermaken en lekker eten, iedereen blij toch?
Ik zeg: wel eten wat de pot schaft, maar ik check wel met de gasten wat zij zoal lekker vinden, uberhaupt mogen/willen eten, en waar ik ze totaal geen plezier mee doe. En met dat gegeven, zou ik het nogal apart vinden als dan iemand zijn/haar eigen spullen gaat meenemen. Of ze moeten een heeeeel ingewikkeld dieet hebben, wat voor mij niet te doen is. Maar dan gaat het in overleg.