Eten wat de pot schaft?

Discussie in 'De lounge' gestart door EdelHertje, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Nee inderdaad...

Meer met respect voor je kind.

Ik kon vroeger ook echt geen gehakt eten ( moest ik ook spugen) dus ik kreeg iets anders...

En hier is het nu niet anders.

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik hou zelf met kerst wel een beetje rekening met wat iedereen lust/lekker vindt. Maar dan zou ik gewoon even vragen of ze het gerecht lust wat je maakt, en anders iets simpels voor haar erbij verzinnen/maken. Het is tenslotte kerst.

Maar dat ze al regelen dat ze een gourmetstel en eten mee nemen bij voorbaat, vind ik wel een beetje ver gaan. Ik zou er geen ruzie om gaan maken, maar misschien is een balletje opgooien van: goh is ze ergens allergisch voor dat ze niet mee kan/mag eten ?? Gewoon eens kiken wat de reactie is.

3. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hahaha worden allemaal scenario's van gemaakt, wat als, wat als, wat als.

Ts verteld net dat er geen andere kleinere kids zijn in de familie, anders zou de situatie miss wel heel anderd zijn geweest. Als in meerdere kids gourmetten.

Laat dat kind lekker genieten van der gourmet, niemand word achtergesteld, niemands kids worden achtergesteld. Misschien eet iemand nog wel een kipfiletje mee, lekker boeien.

Gourmet voor erbij, leuk toch, heb je je heerlijke Libanese gerechten, en pik je een filetje of 2 mee.

Genieten dus!

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    wat ik overigens weer niet begrijp is dat meeste het "belachelijk" vinden dat dat kind (wat een rotwoord) gaat gourmetten maar vervolgens wel zegt als de kids iets niet lusten dat ze dan iets anders simpels te maken :(:( wat maakt het dan uit als de kleine meid gaat gourmetten of patatjes eet of wortel desnoods blijft toch hetzelfde :(

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Nou ik dacht van te voren ook dat ik dingen anders zou doen dan dat ik ze nu doe ;)

En ik was ook altijd (en nog steeds wel een beetje) van je eet wat de pot schaft. Maar als dan je zoontje (4)naar zn bord kijkt, dan naar de gang loopt en begint te huilen, je vraagt wat is er? ' Ik wil het wel eten mama, maar ik kan het niet'. Geloof me, dan breekt je hart toch wel een beetje hoor.
    En laatst ook weer, wil ie toch laten zien dat ie een grote jongen is, maar dan zit hij te kokhalzen en te spugen aan tafel.. En dit heeft ie dus al vanaf 8 maanden.
    Dus dan stap je daar soms toch wel vanaf, zeker op kerstavond.

(even voor het beeld: ik heb ook nog een dochter van 2 en die eet/proeft alles)

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

respect voor jou en wat zielig voor je mannetje, weten ze wat het is?

Lijkt me heel frustrerend voor hem en natuurlijk breekt dan je hart, ik heb dat al als ik het lees.

Colin heeft dat met zijn amandelen gehad, keel en neus amandelen waren zo groot dat als hij wat warms at dat hij na 3 a 4 happen ging het helemaal dicht zitten en kreeg hij het gewoon niet weg. Amandelen zijn er nu bijna 1 jaar uit en tja gevolg is dat hij nu pas begint alles weer langzaam aan te eten. Hij krijgt er nu weer vertrouwen dat het niet zeer gaat doen en dat hij het niet benauwd krijgt van eten.

wat je als mama in je hoofd hebt en wat de werkelijkheid kan zijn is iets heel anders en ook bij "gewoon" moeilijke eters zou ik met kerst kiezen voor de makkelijke weg, volwassen eten toch ook wat ze lekker vinden met kerst, waarom de kinderen niet.

7. prettymum

prettymum Niet meer actief

Zoals gourmetten :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Even voor de duidelijkheid, ik vind gourmetten in je eentje vanwege de stank over the top. Ik vind het wel heel lief dat er rekening gehouden worden met wat een kind lekker vindt!

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha...... :D:D

Nee hoor, natuurlijk blijf je ook als mama gewoon jezelf. Maar er komt wel een factor bij, namelijk je kindje. Die heeft ook een karakter, behoeften en wensen en dan willen je oorspronkelijke ideeen over ouderschap wel eens veranderen.

Ik dacht bijv. dat ik zo'n vrijheid/blijheid mama zou worden. Kindje in de draagdoek en gaan met die banaan. Daar leren kindjes flexibel van te zijn.
    En toen kreeg ik een krijsbabytje... no way dat ik daarmee (in het begin) een uur mee in de trein ging zitten of op stap ging. Ik merk dat we nog steeds wel waarde hechten en rust en regelmaat, ook al is ze inmiddels een doodnormale peuter. Het loopt maar net zoals het loopt, terugkijkend bepaalt je kindje ook voor een deel wat voor opvoeding je geeft. Maar je blijft natuurlijk ook voor een groot deel jezelf.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Iets anders voor de kids, prima. Zelf eet ik ook geen dingen die ik niet lekker vind. Een kind alleen laten gourmetten, nee, dat vind ik echt raar en te ver gaan.

Deel Deze Pagina