Graag zou ik willen weten of er dames zijn die me iets meer kunnen vertellen over de werkwijze van een poep-poli die sommige ziekenhuizen hebben en hoe jullie ervaringen hiermee zijn. Krijg morgen verwijsbrief voor zoontje van 3, vanwege angst om te poepen. Alvast bedankt!
Ik lees mee... Het gaat hier ook van kwaad tot erger met mijn dochter en poepen. Houdt het ook constant op en raakt helemaal in paniek...
T'is alvast fijn te lezen dat ik niet de enige mama ben met dit probleem.... Hier al vanalles geprobeerd, vorig jaar met kerst liep hij voor het eerst te hupsen en te roepen dat hij 'poep in de buik' had. Dus.....t is alweer kerst, 1 jaar aan de gang al met goeie en hele slechte weken....poept gemiddeld 1 hoogstens 2x in de week, met aanloop van aandrang van een dag of 3 gemiddeld.....en maar ophouden
geen ervaring met poeppoli, wel met een bekkenbodemfysiotherapeut, en dit heeft ons zoontje erg goed geholpen! hij gebruikt ook forlax en dat helpt ook erg goed !
hier ging ze na de microlax clysma opeens gewoon poepen! (en nadat ik de last van me werk van me schouders heb laten afglijden... door een nieuwe baan te vinden) Blijkt een gevoelig kind te zijn.
Wij gaan volgende week weer naar de ha. Forlax helpt niet echt. Maar haar poep is ook zacht, ze houdt het alleen op en raakt in paniek.
Ik heb wel redelijke ervaringen met de poeppoli. Er is dan een pedagogisch medewerker naast een arts die met jou en je kind meekijkt. nu zijn voor mij de dingen die zij vertelt niet nieuw (ben zelf K&Jpsycholoog) maar wat mijn zoontje niet van mij aanneemt neemt hij van een vreemde wel aan. Samen met haar en met bepaalde programma en filmpje is op eenvoudige wijze aan hem uitgelegd hoe poepen in zijn werk gaat en wat er mis kan gaan en worden er afspraken gemaakt om wel naar de wc te gaan met een beloningssysteem. Dit in combi met medicatie begint nu na een maand of 2 zijn vruchten af te werken. Gisteren was het weer een keer mis, maar mijn zoontje had daarvoor al 12 dagen geen poepbroek meer gehad, terwijl dat daarvoor bijna dagelijks was....
Ohhhh Duikster, helemaal helder zo voor me! Heb zojuist de verwijsbrief opgehaald en afspraak bij de kinderarts gekregen. 9 jan Ben erg benieuwd. Hier ook al bij een magnetiseur geweest, je probeert vanalles. Daar spreekt hij doodleuk af dat hij niet meer op zal houden, om het vervolgens thuis weer te vergeten. Ben erg benieuwd. @adi: hier lactulose gegeven maar zelfs CB zei 'stop ermee want daar zit zijn probleem niet'. Blijft n lastig probleem voor sommige kindjes...
IK ben ook wel heeeel benieuwd over de poep-poli Hier ook een mannetje die echt niet op de wc durft te poepen, alleen in zn luier. Als ik hem geen luier geef, alleen maar papiek en ophouden, en dit kan hij dagen volhouden Ook al poeders gehad voor zijn ontlasting, ja het word zacht, maar nog kan hijhet op houden. Dus ik lees even mee