Wie wil mij vertellen waarom jou kleine op het mkd zit of zat? Mag ook via pb. De peuterjuf vind dat mijn zoon daar thuis hoort en ik ben benieuwd wat voor kinderen daar zitten en hoe dat je daarvoor in aanmerking komt.
Hier geen kind dat op het mkd zit of heeft gezeten maar wel een kindje met een rugzakje. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom zijn peuterjuf denkt dat hij daar thuishoort.
Hier was sprake van plaatsing op het MKD ivm gigantische driftbuien, spraak-/taalachterstand en autisme. Maar met ambulante begeleiding, logopedie en een plekje in het VVE traject (dus 4 dagdelen) op de peuterspeelzaal gaat het nu eigenlijk heel goed en hoeft hij (vooralsnog) niet heen.
Ik heb jou ook weer terug gepbt en ja dat is een goed woord hoor we snappen het toch dus dan is het goed.
En waarom moet je jeugdzorg inschakelen ik heb er niet zoveel zin in dat ze over de vloer blijven komen.
Als je kindje word aangemeld voor het MKD, gaat het altijd via jeugdzorg. Die moet de indicatie geven. Wij hebben geen enkel iemand van jeugdzorg gezien. De psycholoog deed de aanvraag, wij ondertekende dat, is opgestuurd naar jeugdzorg en toen was het wachten op toestemming. Onze oudste ging naar het mkd na 1 jaar op de basisschool te hebben gezeten. Dit ging echter niet goed. Grote huil en driftbuien thuis, doodsbang voor andere kinderen ( en dat in een klas van 30 kids ) uiteindelijk stopte hij totaal met eten en drinken en viel in een rap tempo enorm af!! In de tussentijd kreeg ie de diagnose autisme en is besloten hem met spoed aan te melden op het mkd. Daar is ie nu al weer een jaar ( het mkd is in principe maar voor 1 jaar. Ze kunnen verlenging aanvragen als dat nodig mocht zijn ) Op het mkd zitten veel verschillende kindjes. Kindjes met autisme, adhd, zonder diagnose, met spraak/taalachterstand, moeilijk gedrag en noem maar op. Bij ons zitten dan ook verschillende leeftijden in 1 groep. Maar misschien is dat per mkd anders. Zo zit onze oudste van 6 jaar dus in een groep varierend in de leeftijd van 2 tot 7 jaar. ( mkd is maar tot 7 jaar ) De begeleiding is intensief. Kindjes leren allerlei vaardigheden ed. De groep van de oudste is 7 kindjes en dan 3-4 juffen.
mijn vraag is ook waarom moet het? en wat is jouw mening? hoe sta jij hier in? zien jullie hetzelfde als peuterjuf?