Eten wat nog niet mag

Discussie in 'Voeding' gestart door Lilly, 25 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    GEven jullie je kindjes wel eens eten dat nog niet 'mag' ?

Ruben eet eigenlijk heel goed, pap, fruit, brood gaat super maar met groente is hij niet zo makkelijk.

Nu heb ik vorige week en deze week een ovenschotel gemaakt met bloemkool, aardappel en gehakt. Hier gooi ik dan een saus over en dat gaat de oven in. Als we dit eten zit ie echt het eten van je bord te kijken
    Zijn eigen groente wil hij dan ook gewoon niet. Nu heb ik hem een stukje laten proeven, eigenlijk in de veronderstelling dat hij het toch niet lekker zou vinden. Ik gaf een stuk aardappel waar bijna geen saus meer aanzat en hij at het smakelijk op. Toen een stukje bloemkool en zelfs een stukje gehakt.

Nou eten mijn man en ik absoluut niet heel zout oid (aardappelen en groente kook ik altijd zonder zout), zou het dan echt kwaad kunnen als hij af en toe gewoon met de pot zou mee-eten?
    Ikzelf ben in spanje geboren en kreeg volgens mij ook gewoon gegrilde gamba's en paella e.d.

Hij is nu 7 maanden.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wat mag er dan niet, ik neem aan dat het om het bloemkoolpapje gaat?
    Ik weet niet precies wat daar allemaal inzit maar volgens mij is dat echt niet zo erg voor een keertje hoor.
    Bloemkool, aardappels en gehakt mag ie iig wel hebben (zou wel voor rundergehakt gaan) zolang je het idd niet te zout maakt.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Thanks!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    We eten zowiezo altijd rundergehakt.

Het gaat eigenlijk meer om de saus en ei die ik er overheen had gedaan.

5. Liene eet ook al sinds enige tijd mee van de pot. Ze eet gewoon wat wij eten, en soms is dat idd iets dat niet 'mag'. Ik geef dan kleine beetjes, en zie hoe het gaat.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klein beetje zout is geen ramp hoor. Alleen in Nederland wordt er helemaal geen zout in de potjes gedaan. Als je zoon met smaak van jouw bord eet: lekker laten eten!

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Vind ik ook! Zolang het maar niet te kruidig, pittig en te zout is lekker laten eten. Ik deed ook wel eens bij iets waarvan ik dacht dat het te pittig zou zijn wat meer aardappels, rijst oid voor Tymen. Dus dan die schotel van jou en dan nog wat extra aardappeltjes erdoor doen op zijn bordje, is het iets minder heftig. Dit kan ook als je macaroni eet, gewoon voor de kleine iets meer pasta om het wat neutraler te maken!

Deel Deze Pagina