Hallo, Ik heb even een vraagje. Mijn dochter van 3 maanden drinkt de afgelopen anderhalf week niet zo goed. Normaal kwam ze eigenlijk altijd wel bijna tot het maximum wat ze mag op een dag..maar nu komt ze net aan de minimum hoeveelheid en soms er onder. Ze woog vanmorgen 5640 gram.. en we bieden haar elke fles 180/6 aan, dus 200 cc. In het begin dronk ze dit keurig leeg.. alleen nu is het vaak 140/150 af en toe eens een uitschieter van 170. De laatste fles drinkt ze amper 100. Dan is ze ook heel onrustig. Al met al komt ze steeds rond de 820 ml uit. Soms zelf nog wat minder dus. Ze sliep ook keurig door van 23.00- 07.00, maar doordat ze nu minder krijgt overdag word ze ook vaak 'snachts weer wakker. Heb haar vannacht om 5 uur een flesje gegeven van 100, dacht dan heeft ze mooi een extraatje vandaag. Die heeft ze leeggedronken, maar haar volgende fles nam ze toen ineens maar 110.. dus dat extraatje helpt ook niet echt zo. Nouja, wat mijn vraag eigenlijk is... Kan dit kwaad dat ze nu steeds rond het minimum zit? Ik had haar afgelopen zaterdag gewogen.. en toen woog ze 5520 gram. Dus ze is nu in 5 dagen 120 gram gegroeid. Dat is wel goed toch? Alvast bedankt.
Hallo, Het is geen probleem wanneer je dochtertje een paar dagen wat minder drinkt. Je moet het inderdaad in de gaten houden en de flesje blijven aanbieden. Wanneer ze voldoende plasluiers op een dag heeft en vrolijk is, hoef je je geen zorgen te maken. Twijfel je, dan kun je het beste even langs het consultatiebureau om te wegen en advies. Groetjes, Petra