Zo ontzettend moe

Discussion in 'Zwangerschap' started by DvdH87, May 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Hallo dames ,

Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en ben de laatste 2/3 weken zo ontzettend moe!, Ik ga om half 10 / 10 uur met mijn vriend mee naar bed en dan kijk ik nog wat tv en dan val ik meestal rond 11 / half 12 in slaap.

Dan wordt ik wakker van hem 05.30 omdat hij moet gaan werken en dan ben ik een half uurtje wakker en dan slaap ik gerust door tot 9/10 uur.

Vervolgends kan ik gewoon de gehele dag door in slaap vallen al is het geen uur is het wel dat ik 10 minuten even in slaap val.

Om het minste geringste ben ik al harstikke moe , net zoals vandaag boodschappen gedaan , was opgevouwen en ingeruimd en boodschappen opgeruimd en ben alweer bekaf.

Hoe ervaren jullie dit allemaal? is dit normaal?
    Dit is mijn eerste zwangerschap vandaar.

2. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

Jan 1, 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog eentje. Pfff sinds eind vorige week. Ik kan nu mijn ogen bijna niet open houden op kantoor. Ik wil eigenlijk alleen maar slapen maar dat is helaas hier niet toegestaan ;).

Ik ga er ook maar vanuit dat het erbij hoort. Gelukkig gaan wij over twee weken nog een weekje op vakantie, lekker slapen :).

3. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor. Aan het einde van mijn zwangerschap was ik ook extreem moe. ik kon met oud en nieuw maar moeilijk mijn ogen openhouden tot 00:00u. Lag toen ook om 00:30 weer in bed. Niet echt gezellig voor manlief maar we hebben er nu een prachtig meisje voor terug dus het is het allemaal waard geweest.

Heel veel succes met de laatste loodjes! Geniet ervan het is zo bijzonder!

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Heel herkenbaar hoor! Al moet ik zeggen dat ik m'n hele zwangerschap al veel nachtrust nodig heb gehad. Ik ga gemiddeld 21.00/21.30 naar bed en sta rond 8.00 op. Moet zeggen dat ik mijn dagen dan wel goed doorkom, ik ben echt pas 's avonds mentaal moe. Lichamelijk moe ben ik wel snel, daar baal ik van, maar het hoort erbij!

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Jep heel herkenbaar. Het eerste en laatste trimester was ik ook ongelooflijk moe. Probeer er zoveel mogelijk aan toe te geven

6. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Eraan toegeven dat vind ik zelf best moeilijk , hoe heb jij dat gedaan?
    want tja er moet toch gewassen worden , huishouden ,klusjes etc..

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik neem na alles rust, zelf na het douchen ben ik soms doodmoe. Als ik nog meer moet doen ga ik op de bank liggen en speel een spelletje op mijn telefoon, dan rust iig je lijf uit en verder doe ik middags een middagdutje.
    Soms laat ik de dingen ook gewoon schieten, als vriend dan commentaar heeft herinner ik hem eraan hoe moe ik kan zijn en dan is er niks aan de hand.

8. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Zoveel mogelijk toe geven, je lichaam geeft het niet voor niets aan. Ik zit nu in het begin van een zwangerschap en ben ook zo moe, maar kom bijna niet aan rusten toe met een kleine sprinkhaan die hier rond kruipt.

Tussendoor lekker even liggen, powernappen of douchen. En klusjes, niet te veel op een dag willen doen.

9. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Dan zal ik dat ook eens gaan proberen , dank je voor de tip

10. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Heel veel powernapps haha

11. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Mijn ritme de afgelopen 2 weken is:
    Tussen 22-22.30 naar bed toe
    05.30 word wakker dan slaap ik tot een uur of half 7/7 uur niet meer , daarna val ik weer in slaap tot 9/10 uur en voordat ik dan mijn bed uit kom is het 11 uur want ik heb dan die uurtjes zo vast geslapen
    Dan val ik weer zo rond een uur of 2/3 in slaap tot 4/5 uur en dan blijf ik wel wakker tot ik weer naar bed ga , is dit echt normaal zoveel slaap in het derde trimester?

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ja hier begint het ook weer te komen...

Ik sta om 7.15 op, werk dan tot 13.30, lig om 14 uur op de bank of in bed tot 16 uur. Dan huishoudingen, eten koken en om 20 uur lig ik weer op de bank. Rond 22.15 weer naar bed en slaap dan ongeveer om 23 uur weer.

Gister niet geslapen en vandaag zo ontzettend moe, maar helaas geen tijd om even te liggen.
    Dus zo na het eten lekker douchen en onder een dekentje op de bank ;)

13. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Geen fijn ritme is dat dan he :( , En wat is er inderdaad lekkerder dan douhen en dan met een dekentje op de bank?
    Ideaal toch , en tja we moeten ons er nou eenmaal bij neerleggen dat er vanalles gebeurd in ons lichaam en we ons er toch aan toe moeten geven aan de kwaaltjes en de vermoeidheid al moet ik zeggen het is écht niet makkelijk

14. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hier hetzelfde verhaal. En met een peutertje van 3 kom ik niet heel erg aan rusten toe. En dan sta ik 3 dagen in de week voor een klas met 30 kinderen die ook niet heel erg rekening houden met hun zwangere juf... Nog 4 weken werken en ik tel de dagen af! Echt vervelend dat je dan niet kunt toegeven aan je vermoeidheid. Ik lig echt vroeg in bed, anders hou ik het niet vol!

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik ben iets minder ver als jullie maar merk dat ik de laatste week ook echt moe ben. Daarbij slaap ik snachts ook nog eens slecht.
    Veel eng dromen ( echt steeds terug vallen in een droom zo creapy) en veel plassen (ene nacht meer als andere).

In begin van zwangerschap was ik echt heel moe , tot ongeveer week of 14/15. Toen echt ineens een energie boost (zelfs meer dan als ik niet zwanger ben) en nu sinds een week echt weer kapot gewoon.
    Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik sinds ik pffeifer heb gehad op 17 jarige leeftijd dat ik sowieso wat vermoeider ben.

Mijn ritme is op dit moment :
    7 uur opstaan
    13 uur thuis uit werk
    Rond 14 uur slapen tot 16/17 uur.
    Koken , huishouden weer op de bank.
    22.00/23.00 uur naar bed
    Vriend wekker gaat om 5.15 en dan even wakker.
    En dan gaat me wekker weer om 7 uur.

Ik probeer ook echt in de middag te slapen. Meestal in uurtje van 13 tot 14 eet ik me middag eten , en doe ik iets in de huishouding (stofzuigen en wc , of bedden verschonen etc)
    Ik moet ook beetje rustig aan doen ivm bekken.

Alleen ik moet deze week ( en helf van vorige week) hele dagen werken omdat mijn vader op vakantie is met mijn moeder. (Werk bij hem op de zaak). En dat is zo vermoeiend.
    1. Altijd al omdat ik halve dagen gewend ben
    2. Ik heb de leiding en veel verantwoording
    3. Zwanger haha.

Zal vrijdag wel helemaal gesloopt zijn......

P.s als jullie het niet vertrouwen kan je een keer extra bloed laten prikken. Heb ik ook gedaan alles was goed en komt bij mij echt door de zwangerschap.

16. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Ik wacht nog steeds tot de vermoeidheid van de eerste drie maanden over is... Afgelopen weekend steeds samen met de kinderen naar bed om 19:30 om het klokje rond te kunnen slapen. Ik heb normaal een werkweek van 32 uur, maar heb me ziekgemeld voor 2 uur per dag. Als ik me er aan houd kan ik nét een tukje doen voordat het avondritueel met de kinderen begint (koken, voederen, bad en bed). Ik houd het anders écht niet vol.
    Het valt me zwaar tegen; ik kan me niet herinneren dat ik zó moe was de vorige zwangerschappen :( Ik wordt er soms echt een beetje verdrietig van. Ik hoop dat ik nog een paar "goede" weken krijg voordat het laatste trimester zich aandient.

17. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Dat lijkt me ook écht erg , als je er zo onder lijd , ik hoop écht dat je er heel snel vanaf komt!

Share This Page