Verjaardagsfeestje zoontje van 5 jaar. Tips?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by BeertjeY, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

May 9, 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Hallo iedereen,

Eind januari wordt onze zoon al weer 5 jaar.
    Zijn eerste kinderfeestje. :thumup:
    Wat gaat de tijd toch snel.

Hij mag het vieren van een uur of half 2/2 uur tot een uur of zes.
    We vieren het feestje gewoon lekker ouderwets bij ons thuis.
    De ouders moeten de kindjes dan brengen. Maar de kindjes worden na het eten door ons thuis gebracht.

Nu ben ik een invulling aan het maken voor het feestje:
    * t-shirts schilderen met textielverf
    * hun eigen eten maken (satestokjes met een gehaktballetje en een frikandelletje)
    * een "wedstrijdje" wie maakt de mooiste kleurplaat (uiteindelijk kunnen we niet kiezen en krijgen ze allemaal een prijsje + een medaille)

Na afloop krijgen ze nog een zakje snoep mee.

Maar dan.....stel dat er nog tijd over is....ja je moet toch de aandacht van die 5-jarige vast houden, dus je moet lijkt mij wel wat dingen achter de hand hebben om eventueel nog te kunnen gaan doen.

Wie heeft er nog leuke ideeen die we kunnen gaan doen? Wie heeft er nog tips?

Enne, wie heeft er nog leuke ideeen om uit te delen op school?
    Zat zelf te denken aan een sate stokje met een stukjes kaas en cocktailworstjes. Offe een kool halen, inpakken met zilverfolie en dan cocktailprikkertjes met kaas en cocktailworstjes. Maar twijfel daar nog erg over.
    Leuke suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt voor het meedenken met mij.

Groetjes
    Yvonne.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Muziek opzetten en dansen.

3. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Zelf zou ik het niet zo lang maken, 2,5 uur/3 uur is lang zat voor kinderen van die leeftijd! Maar dat moet je natuurlijk zelf weten! Je kunt ze ook gewoon even tijd geven om zelf te spelen, als het goed weer is, lekker even naar buiten of zo.... Je hoeft niet perse op die leeftijd elke minuut vol te plannen.

Ik heb muisjes gemaakt van eierkoeken, je neemt een kleine eierkoeken, snijdt ze door midden, besmeren met een laagje jam en tegen elkaar klappen. Eeen staartje van dropveter ertussen, oogjes van rozijnen, en oortjes van snoeppapier, was erg leuk. Toch wat zoets en niet al te ongezond. Dit jaar heb ik lange sateprikkers gemaakt met kaas , worst en stukjes fruit, met daar boven op een spekje van miss kitty( ik heb meisjes ;) ) . TIP: neem ipv van een halve kool een meloen en snij hem doormidden, is veel makkelijker om de sateprikkers in te steken!

Hoop dat je een leuk feestje hebt!

4. Mama van Roan

Jul 22, 2008
    56
    0
    0
    Ik lees ook even mee roan word in februari 5 en vind het zelf net zo spannend.
    Over 1 ding zijn we het eens het word een piratenfeest maar de rest moeten we nog invullen

5. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    Hoi, ik zou een bak lego of auto's omkeren en ze lekker laten spelen, ik denk dat je een 5 jarige daar als er tijd over is een plezier mee doet.
    en patat met mayonaise of pannenkoeken is natuurlijk ook geweldig.
    Een speurtocht buiten is natuurlijk ook leuk voor kinderen.

6. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

May 9, 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Dank jullie wel voor jullie reacties.
    Inderdaad....ze lekker ff laten spelen is natuurlijk ook een goed idee.....

Meer suggesties blijven uiteraard welkom...

Thanks anyway!

7. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Bij ons in de hobbywinkel verkopen ze ballonnen waar je cadeautjes in kan doen, ik heb een x op een kinderpartijtje (heel lang geleden) ook zo'n ballon gehad met allemaal kleine speeltjes, was erg leuk en iedereen kreeg een speeltje. Waren we toen erg lang mee bezig, voor de rest zou ik ze lekker laten spelen of een speurtocht in huis maken ofzo.

8. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

May 9, 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Zat ook al te denken aan een spelletje, ik zie ik zie wat jij niet ziet.....

Dank jullie wel voor al jullie ideeen, erg lief dat jullie meedenken.

9. Wat dacht je van koekhappen of ezeltje prikje?
    Of wat ik ook leuk vond bij andere van de goedkope fotolijstjes zelf versieren/schilderen en daar ene groepsfoto van het feestje in doen of van de jarige job met de genodigde
    Hier staat ook altijd veel op:
    http://www.party-kids.nl/index.asp

10. Ik zag leuke goedkope piratenspul liggen bij de Action, ooglapje en hoofddoekje.
    Maak ze allemaal piraat , jammer dat ze geeld chocolademuntjes in de winkel meer hebben was leuk geweest in jute echte geldzakjes in bv een kist of zo:
    http://www.party-kids.nl/traktatie.asp? ... Nummer=666
    Dit misschien iets:
    http://www.party-kids.nl/traktatie.asp? ... Nummer=666
    http://www.party-kids.nl/traktatie.asp? ... Nummer=334

Ik heb deze traktatie een paar jaar geleden gemaakt:http://www.party-kids.nl/traktatie.asp?intCategorie=1&intNummer=1909
    Ik zou wel kant en klare glazuur kopen gaat veel makkelijker kwam ik later achter

Suc6!

11. Mama van Roan

Jul 22, 2008
    56
    0
    0
    Alle piraten spulletjes van de action zijn al ingekocht :)
    Ik denk dat spelen en een spelletje toch het beste gaat zijn.

12. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

May 9, 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    De mamas of papas brengen de kindjes,
    - kadootjes uitpakken en taartje eten
    - t-shirts schilderen
    - tekening maken
    - eigen eten klaarmaken: eten aan sateprikkertjes doen
    - dansen op muziek (heb leuke clips van you-tube afgehaald)
    - en dan lekker spelen (naar gelang er tijd over is, of lekker tussen door, ligt er aan hoe ze zich gedragen uiteraard)
    - eten: sateprikkers met frikandel en gehaktballetjes en patatjes
    Daarna worden ze door ons thuis gebracht.
    Misschien dat ik ze nog een zakje snoep mee geef.

Dit is zo'n beetje de indeling...althans de planning...maar dat weet je met kids natuurlijk nooit.

Tractatie: zakje chips, met een kaartje er aan 5 jaar!, en een speelgoedje (doosje bij de toys r us, 50 voor 7 euro geloof ik)

Groetjes
    Yvonne.

13. Op verzoek TS gesloten.

Share This Page