onvruchtbaar

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door keina, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hallo,

wat is het meest voorkomende probleem als stellen na een jaar nog niet zwanger zijn?

ik ga me namelijk steeds meer zorgen maken. nog 2 pogingen en het jaar is verstreken.
    ik heb wel overgewicht en mijn man rookt dus dat is ook niet zo mooi. maar heb wel elke maand een eisprong volgens mijn ovulatie test.
    mijn man en ik zijn dan rond die tijd ook druk bezig.
    maar helaas heeft het niet mogen helpen.
    vorige maand duurde mijn cyclus 53 dagen!! heb toen bloed laten prikken dat was allemaal goed, hormoon spiegel was goed en normaal. ze hebben nog even gekeken dmv een eendebek. maar ook dat zag er goed uit.
    nu dacht ik gisteren ongesteld te worden, beetje rood en bruin verlies, vandaag helemaal niks meer, toch zwanger? of kan dat niet?
    verder verloopt mijn cyclus beetje onregematig zie hieronder.

ik weet dat er weinig te vertellen valt, maar u weet vast wel wat het meest voorkomende probleem is, en of wat er meestal als eerste wordt ondezocht.

ik hoop dat ik wat hoor!
    liefs
    keina

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi keina.
    Het advies is om na een jaar proberen de hulp van een arts in te roepen, vraag bij je huisarts een verwijzing naar de gynaecoloog.

Allereerst is je BMI van belang is deze boven de 30 dan word je geadviseerd af te vallen. Roken beinvloed het zaadkwaliteit! ook strakke slips en broeken, adviseerd je man alles lekker te laten bungelen ;) .
    Het kan zijn dat het zaadkwaliteit van je partner minder is, dit kan onderzocht worden bij de gynaecoloog. Ook kan het zijn dat jou zuurgraad in je schede te zuur is waardoor de zaadcellen niet tot het eitje kunnen komen.
    Hier kom je alleen achter door het te laten onderzoek.

Imke

Deel Deze Pagina