Gisteravond uit eten geweest, mijn eigen vlees was goed gaar daar heb ik op gelet. Verder heb ik ook geen rauwe groente gegeten. Snachts ben ik verschrikkelijk aan de diarree gegaan. Dan schrik je toch gelijk omdat je altijd wordt gewaarschuwd voor toxoplasmose en listeria. Mijn man had een medium biefstuk. Toen hij deze op gegeten had, heb ik wel wat van zijn gekookte groente van zijn bord gepikt, kan het nu zijn dat daar nog sap aanzat van de biefstuk wat kwaad kan?? Want achteraf bedenk ik me wel dat die biefstuk op en rond de groente heeft gelegen, stom natuurlijk. Maar kan het sap van biefstuk ook kwaad?
Hallo Vraag. Vervelend dat je ziek bent geworden van het eten. Het kan inderdaad van de sap van de biefstuk zijn geweest, want dat is bloed van het vlees. Groetjes Ineke.
Moet ik mij nu zorgen maken over besmetting met toxoplasmose of listeria?? Heb er maar weinig van op, hooguit 3 of 4 ronde wortelschijfjes en 3 of 4 halve peultjes. De diarree heeft zich alleen tot die nacht beperkt, en leek dus een reactie op het eten. Of kan ik er vanuit gaan dat het eten alleen verkeerd gevallen is? Is diarree een syptoom van toxoplasmose of Listeria? Ben nu wel wat grieperig, keelpijn en zware zere ogen en moe en last van mijn buik. De dag nadat we uit eten waren geweest heb ik de hele dag last van bandenpijn gehad. Dat is nu over,nu rommelt mijn buik meer. Heb overigens geen koorts. Moe was ik ook al van de zwangerschap. En die keelpijn zat er ook al voordat ik uit eten ging. Ben net de 9 weken gepasseerd.
hoi waarschijnlijk heb je gewoon een buikgriepje gehad, vervelend, maar niet erg. De kans dat het nu om listeria of toxoplasmose ging is echt verwaarloosbaar klein, ik zou me daar echt geen zorgen om maken. Gewoon uitzieken. Beterschap! Mirjam