ik heb een discussie met mn vriendin , ze is nu 22 wk zwanger en heeft dus haar 20 wk echo gehad nou zei ze dat ze rond de 37 wk bij de vk nog een echo krijgt ivm met kijken of alles goed is etc. ik dacht eigenlijk van niet hihi wie van ons heeft er gelijk
ik weet ook niet beter dan dat je alleen bij 20 weken een echo krijgt en niet bij 37 weken. Is ook wel raar bij 37 weken want vanaf dan mag je gewoon thuis bevallen dus als het dan niet allemaal goed is, wat dan? Ik krijg alleen bij 20 weken...
37 weken is niet standaard. Gebeurd als de VK ligging niet helemaal duidelijk heeft of als er kans is op een voorliggende placenta of als er een andere medische indicatie is. Ik heb vorige week b.v. nog een echo gehad omdat mn bloeddruk te hoog is. Ze hebben toen naar de groei van de kleine gekeken en naar de hoeveelheid vruchtwater. Maar als er geen reden is, heb je met 37 weken in NL geen echo.
ja iedereen is verschillend ik krijg bij elk bezoek een echo maar dat is voor een reden maar normaal gezien krijg je na de 20 wk echo nog wel een andere echo alleen weet ik niet waneer groetjes sofaan
Misschien hebben jullie allebei wel gelijk Het is idd niet standaard met 37 weken MAAR wellicht is het wel standaard bij haar vk praktijk?
Zover ik weet krijg je rond de 20ste week je laatste echo... Bedoelt ze misschien niet dat ze rond de 37e week een pret echo gaat laten maken want dat kan wel maar dat moet je allemaal zelf doen... Volgens mij krijg je meer echo's tijdens je zwangerschap voor een bepaalde reden maar het kan bij iedereen anders zijn....
ja dat zou misschien wel kunnen.. 8) gaat ze navragen @winny nee geen pretecho bedoelt ze, die gaat ze laten maken over 6 wk. iig thnx voor de reacties!
pretecho met 37 weken is niet zo leuk , je ziet dan niet zo veel waarschijnlijk kijkt haar praktijk hoe het hoofdje ligt, en naar de hoeveelheid vruchtwater en de placenta. maar dit doen ze bijna nergens standaard, en bij hun mischien wel.
een vriendin van mij die had een verloskundige die zelf zo'n echoding had dus die kreeg geregeld een echo. Als ze ff twijfelde of zo dan kreeg ze een echo. Ik heb er 1 met 9 weken gehad, dadelijk met 12 en dan met 20 en dat was t als t goed is
ik heb mn 1ste echo met 9,5 wk gehad de 2e met 20wk de 3e was n pretecho met 26wk en nu als laatste ter controle met 33wk weer 1 dat is woensdag 14feb weer! groetjes krulliewullie
Ik denk inderdaad dat de dames gelijk hebben en dat dit met de vk te maken heeft. Ik heb een echo gehad met 11 weken en een met 20 daar moeten wij het mee doen. 37 weken is dus niet standaard inderdaad. Dus extra pret-echo's dan maar he!