2 weken voor op groei

Discussion in 'Zwangerschap' started by Veerle87, Jul 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veerle87

Veerle87 Lid

Jan 29, 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Ik ben nu volgens mijn vk 33-34 weken zwanger. Echter de hele zwangerschap hebben mijn vriend en ik het gevoel gehad dat wij al 2/3 weken verder zijn. Paar keer aangegeven aan de vk maar volgens haar was dit niet het geval.

Nu is mijn vk met vakantie en zat er gisteren een invalster. Na het meten van mijn buik, gaf zij aan dat ik naar het ziekenhuis moest voor een groeiecho omdat volgens haar de baby 2 weken voor lag.
    "Dacht bij mezelf dus we hadden toch gelijk" Toen keek ze ook in mijn kaart op de computer en gaf aan dat mijn baby altijd iets voor heeft gelegen, maar nooit zo ver "nooit aan ons verteld". Glucose waardes zijn altijd uitstekend geweest net als mijn bloeddruk.

Vk heeft zelf gebeld met het echocentrum dat ik eigenlijk komende week de echo moet krijgen maar door de drukte moet ik nu tot 7 augustus wachten op de echo, en 8 augustus moet ik weer terug naar de vk.

Ben nu zeer benieuwd of wij toch gelijk gaan krijgen en of de baby nu ook wel gezond is.

Hebben meerdere mensen hiermee ervaringen gehad dat hun voorgevoel klopten en de vk het fout had?

2. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Bij mn zoontje liep ik ook de hel zwangerschap drie weken voor op groei. Nu loopt deze kleine meid ook weer zo'n dikke twee weken voor op groei. Tjah, sommige kids zijn gewoon wat steviger denk ik dan.

3. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik had met 32 weken al een baby van ruim 3kg volgens de echo's.

de hoofd en buikomtrek liepen toen al gelijk met 37weken.....

daarom staat hier ene keizersnede gepland volgende week :)

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jullie baby gewoon echt 2 weken voor ligt op de groei, je kunt nu niet meer goed de termijn vast stellen, omdat er zoveel variatie in zit. De eerste 16 weken gaat dat veel beter, omdat de groei/ontwikkeling dan veel gelijk er op gaat.

Maar goed, fouten kunnen altijd worden gemaakt, dus onmogelijk is het niet.

5. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Mijn zoontje liep 5 weken voor op groei, maar was daarom geen 5 weken ouder .. gewoon grote jongen

6. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap heel goed wat je bedoeld! Ik heb een soortgelijke situatie. Volgens mijn berekeningen ben ik 2 weken verder dan wat mijn vk had gemeten. Nu ligt me buik ook altijd iets voor op groei en is de kleine met alles heel snel feweest.. dus gewoon je gevoel volgen.. je zal het misschien weten na de bevalling, misschien niet.. maar let er wel op dat ze je dan niet tot 42 weken laten lopen.. want wat nou als je wel al verder bent..

7. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Dat had ik ook.... Ik zou sowieso met een keizersnede bevallen, dus maakte het niet uit. Maar toen dochterlief geboren werd, bleek ze slechts 3380 gram te wegen terwijl ze op ruim 8-9 pond werd geschat. De gyn dacht zelfs nog dat de weegschaal niet goed op 0 stond. Ze was vrij lang, groot hoofd met een flinke bos haar, maar verder vel over been....

8. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

Aug 11, 2012
    241
    1
    16
    Hier zeiden ze ook dat ik voorliep, en een heeeel groot en zwaar kind zou krijgen.
    Heb 80.000 echo's gehad, zelfs doorgestuurd naar speciaal ziekenhuis in Maastricht, waar ze me hetzelfde vertelden.
    Geboorte: meneer was 50cm en netjes 3450 gram..
    Ik geloof het allemaal pas als ze eruit zijn :)

Share This Page