Veel collega's: hoe doe je dat met je bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Binnenkort moeten wij uitnodigingen gaan maken voor onze wedding.
    Nu weten we niet hoe we dat met de collega’s van mijn vriend moeten doen.
    Ik werk in een team van 20 collega’s met wie ik allemaal een hele goede band heb. Een aantal zie ik ook prive. Zij zijn erg welkom vanaf de receptie of al iets eerder. Ze horen er gewoon bij.

Maar nu mijn vriend, hij heeft ongeveer 60 collega’s. Van zijn eigen afdeling zijn het er 20, maar hij heeft met iedereen eigenlijk te maken en hij vindt ook een aantal mensen buiten zijn afdeling leuk.
    What to do? Ze zullen heus niet allemaal komen want met een aantal heeft ook helemaal niets. Maar toch…als je een kaartje ophangt…stel dat er 40 op afkomen jeetje dat lijkt me erg veel alleen al zoveel gasten aan collega’s.
    Hij weet niet wat hij moet doen want hij heeft ook niet echt de behoefte dat ze allemaal komen. Maar ja je kan er toch geen 10 uitnodigen en de rest niet?? Ze zijn er wel allemaal van op de hoogte dat we gaan trouwen.
    Iemand tips?

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik zou alleen zijn directe collega's uitnodigen, dat lijkt mij voor de overige 40 ook te begrijpen.. Zij snappen heus wel dat je niet iedere collega uit kunt nodigen. Wat betreft die paar collega's van buiten zijn afdeling,die kun je toch ook uitnodigen. Degenen met wie hij geen contact/klik/band heeft snappen zelf ook wel dat ze niet uitgenodigd worden.

3. minon

minon Niet meer actief

Mijn man had dit ook op zn werk. Gewoon kaartje opgehangen en uiteindelijk zijn er van de 30 maar 10 geweest.
    We hadden express een laag aantal doorgegeven aan de feestlocstie. Iedereen extra moet je toch betalen. Iedereen die niet komt trekken ze er tien procent af en de rest moet je alsnog betalen. (Vb: je nodigt 150 gasten uit. Je geeft er 135 door aan de locatie (normaal rekenen ze met 10% afzeggingen) en er komen er 140 moet je er 140 betalen. Komen er van de 135 maar 100 betaal je er 122 (135-10%) Zo was het tenminste bij ons.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    die gasten op de receptie uitnodigen? is een uurtje, bakje koffie, drankje en hapje en weer weg

5. sunshineS1976

We hebben een soort van verlengde receptie omdat we geen feest willen. Vanaf 17.00u tot 19.30. Ook met hapjes enz.

Vriendlief vindt het niks om een kaartje op te hangen want hij wil ze niet allemaal (wij hebben een all in prijs besproken op de vermoedde aantallen nu) maar hij vindt het ook niks om er een aantal uit te nodigen en de rest niet...
    Zucht...

6. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft ook alleen zijn directe collega's uitgenodigd en zonder partner.. Achteraf hadden de partners ook prima meegekund, want er kwamen er maar een paar.. Maar ja, dat weet je niet van tevoren.

Ik zou doen wat je gevoel je ingeeft. Op zich de mensen die alleen op je feest komen, daarvan kan het financieel gezien vaak wel uit. Kosten versus kado.. Dus om de kosten zou ik het niet laten, maar als je het teveel vindt in verhouding tot andere gasten bijvoorbeeld, dan zou je moeten kiezen, of alles, of niets, of gericht enkele collega's uitnodigen.

7. sunshineS1976

Ja is misschien ook wel zo...wellicht komt het merendeel toch niet.
    Wij hebben een all in prijs besproken op het aantal daggasten en receptiegasten zoals we dat nu denken. Geen id eigenlijk hoe dat gaat met minder of meer mensen. Nog een goed idee om dat wel even te bespreken.

8. KimK

KimK Niet meer actief

Ik zou, als ik zou trouwen, een RSVP vragen aan gasten. Aangeven of je komt en met hoeveel. Hebben wij ook gedaan met onze baby-borrel nu. Ideaal. Sta je niet voor verrassingen.

9. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wij hadden een kaartje aan op kantoor opgehangen. Mensen waarmee je niet zo veel heb komen toch niet! (Ik zou ook niet zo snel naar een bruiloft van collega gaan) daarbij zou ik inderdaad wel zeggen doorgeven als je wil komen! Wij hadden trouwens 4 verschillende kaarten: voor de hele dag, voor het feest en voor de receptie en voor een deel van de receptie (de receptie was van15:30-17:30 en de uitnodiging voor een deel van de receptie was van 16:30-17:30uur. Zodat de mensen die we niet helemaal buiten wilden sluiten maar er eigenlijk ook niet echt bij wilden hebben toch even konden laten komen (vriendinnen van zus, vriendin van moeder e.d. Maar kan natuurlijk ook voor de collega's)

Iemand die ik ken had naar werk een mail gestuurd met soort van uitnodiging waarop stond dat de collega's niet uitgenodigd waren ivm de verwachte drukte maar dat je eventuele cadeaus kon sturen naar.....
    Vond ik wel echt heeeeel brutaal!

10. Flubje

Flubje Niet meer actief

Wij hebben de collega's persoonlijk uitgenodigd. Dus een kaartje naar hun huis. Mijne met aanhang, mijn man zonder :) Gewoon, omdat we dat zelf zo wilden ;)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou uitnodigen met wie ik een band heb.

12. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik heb een kaartje opgehangen met een inteken lijst erbij. Mathieu heeft alleen 10-15 directe collega's en kaartje gestuurd.

13. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Serieus? Dat is wel heel veel lef hebben! Die had van mijn man en collega's hele leuke kado's kunnen verwachten :cool:

14. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Kaartje ophangen op werk dat zij worden uitgenodigd voor de receptie. De collega's waar hij meer contact mee heeft nog een kaart thuis sturen.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou alleen collega's uitnodigen die eventueel ook (goede) vrienden zijn. Andere mensen zit ik gewoon niet op te wachten op mijn bruiloft.

16. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Wij hadden alle collega's + partners. Z'n 60-70 personen in totaal. Ondanks de grote is het een fijne groep, en zien de partners elkaar ook regelmatig. Vele uitjes en dinertjes vanuit werk. Er zitten er misschien 2-3 bij die wij niet mochten/leuk vinden. Maar om die niet uit te nodigen vind ik niet kunnen.

We hebben vanuit zijn werk dan ook een groot kado gekregen. Een collega is 2 maanden later getrouwd, niemand uit genodigd ook de baas niet. En kreeg geen kado, en dat vond hij erg raar, want hij had ook z'n groot kado verwacht...

17. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Wat ik leuk vond bij een familielid: zij nodigden familie uit voor het diner, en dan lieten ze daarna vrienden en collega's komen voor het dessertbuffet en bet dansfeest. Dan zit je niet met dat 'vervelende' van een receptie waar je misschien de mensen wat moet buiten kijken omdat het diner gaat beginnen... Dan maakt het ook niet zoveel uit als er toch veel van de collega's van je man komen opduiken?

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben gewoon de collega's uitgenodigd die we leuk vinden. Nou ja, gewoon... Wij vonden het zelf wel lastig om te bepalen waar je de grens trekt. Maar weet je: mensen snappen dat best. Bij ons was er in ieder geval niemand die er een probleem van maakte. De collega's weten zelf ook wel met wie je een betere band hebt en met wie wat minder. Geeft toch ook niks?

19. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ja bizar he?! Wij hebben er met een aantal collega's smakelijk om gelachen! Een inzamelingsactie? Nee niet gedaan (gebeurd normaal wel bij trouwerij) alleen het bedrag wat vanuit de organisatie staat voor een huwelijk en daar een boeket van besteld en laten bezorgen! Verder niks. Voor ons was wel geld ingezameld, maar wij hadden ook gewoon iedereen uitgenodigd.

20. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Mijn vriend heeft 300 collega's waar hij nouw mee samen werkt.
    Op onze bruiloft komen 18 gasten, enkel familie.

Deel Deze Pagina