veel harde buiken 26 weken zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by lizziej, Oct 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizziej

lizziej Nieuw lid

Oct 8, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames ik had even een vraag en misschien dat er ook vrouwen zijn die hun ervaring hierin kunnen delen
    ik en 26 weken zwanger en heb gisteren en eergisteren harde buiken om de 4 minuten gehad vrijwel de hele dag door er is gister en eergister door de verloskundige gekeken of er ontsluiting was en gelukkig is dat er niet. het zit me alleen niet zo lekker want als ik kaarsrecht op de bank zit moet ik al languit want door deze houding krijg k alweer last van harde buiken urine is schoon geen ontsteking gevonden. dit is wel mijn derde zwangerschap. in mijn familie zijn mijn moeder en haar zus allebei bij 1 van hun zwangerschappen aan de weeenremmers gegaan.
    de verloskundige geeft mij steeds het voordeel van de twijfel maar geeft wel aan dat zoveel harde buiken niet de bedoeling zijn. en wil dat als k het vandaag weer heb ik haar weer bel en dan komt ze weer inwendig controleren. zijn er vrouwen die ook zo dramatisch veel harde buiken hadden en wat werd hier dan uiteindelijk aan gedaan ?? hoop dat iemand hier wat ervaring kan delen groetjes lizziej

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Tjah mijn situatie is niet echt hetzelfde... Ik heb veel harde buiken sinds week 17... Een soort van aanvallen die dan 2 uur achter elkaar duren en dan ook zo rond de 5 min. komen.... Dan wordt het weer rustiger... Ben ook regelmatig gecontroleerd op ontsluiting en heb een cervix meting gehad die super was (4,4 cm) dus zover doen de harde buiken nog niets. Wel zit ik sinds week 20 al thuis voor het geval dat....

Omdat ik dus nu dit al 2 maanden heb denkt de vk niet dat het aan stress ofzo ligt maar dat mijn baarmoeder erg gevoelig is en dat ik waarschijnlijk dit blijf houden.... Ik heb me daar nu wel een beetje bij neergelegd maar soms schiet ik ook in de paniek erover....

Zoals ik al zei is mijn situatie niet helemaal te vergelijken met die van jou aangezien je het pas sinds een paar dagen hebt en ik al 2 maanden. Ik zou wel de vinger aan de pols houden als ik jou was. Bij mij helpt magnesium citraat wel, dat slik ik nu zo'n 4 weken en sinds een week ik mijn buik rustiger geworden (magnesium helpt tegen spierkrampen, en aangezien je bm een spier is...)

Ik hoop dat je buik rustiger wordt. Succes!

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    OW en hebben ze je urine op kweek gezet? Want met de dipstick zien ze niet alles!

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb ook al vanaf 25 weken veel (pijnlijke) harde buiken, vk heeft ook al eens gecontroleerd of het ontsluiting veroorzaakt heeft. Gelukkig niet. Urine is regelmatig gecontroleerd en op kweek gezet en die blijkt schoon te zijn. Waarschijnlijk heb ik een gevoelige baarmoeder en een actief kind volgens mijn vk.

5. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Ik heb vanaf week 20 veel pijnlijke harde buiken gehad. Met 24 weken even opgenomen geweest, omdat ze mijn baarmoedermond erg week vonden. Uiteindelijk was er niks aande hand, geen ontsluiting ed. Buiten het feit dat ik complete rust moest nemen, was er geen reden tot paniek. Ik heb tot de bevalling aan toe last gehad van pijnlijke harde buiken. Iedereen dacht dat die kleine eerder zou komen, maar uiteindelijk is hij gehaald met bijna 41 weken ;)

Bij mij schreven ze het toe aan strakke buikspieren, gevoelige baarmoeder en druk kindje.. Dus voor de zekerheid je rust pakken, maar waarschijnlijk is er niet zoveel aan de hand!

6. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Hier nu vanaf 18 weken harde buiken.. Soms komen ze met regelmaat en soms doen ze zeer.
    Hier zeggen ze ook nog rustiger aan doen en dat ik er waarschijnlijk gevoelig voor ben.

Als ze in een uur meer dan 8x komen moet ik aan de bel trekken verder kan t weinig last

7. lizziej

lizziej Nieuw lid

Oct 8, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor al jullie reacties en ja ik had vandaag de uitslag van de kweek ook die was schoon vanmiddag verloskundige weer op bezoek gehad harde buiken om het kwartier in rust en dat werd na een uur om de 6 minuten dus ze hebben weer gekeken of er geen ontlsuiting of verstrijking was . wat er gelukkig niet is en heb het strenge advies van volledige bedrust gekregen wel even schrikken maargoed alles voor de kleine uk aangezien hij daar voorlopig nog wel moet blijven zitten natuurlijk .

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja heb het hier ook rond die tijd gehad. Moest toen stoppen met staand werken en toen was het binnen een week weg.

9. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

Jan 30, 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik heb sinds 20 weken veel harde buiken.
    Maar zolang er geen regelmaat inzit, zei de vk dat het geen kwaad kan. Dus de ene keer 10 minuten ertussen, dan 2, dan 5, dan 20 ect.
    Zodra ze pijn gingen doen moest ik gaan douche of in bad ( wij hebben geen bad ) als de pijn dan wegtrok is er niks aan de hand volgens vk. Trekt de pijn niet weg moest ik direct bellen.
    Succes!

Ik lees nu net dat je vk vandaag weer bij je is geweest.
    Wat sh*t dat ze zo vaak komen! Rust maar goed uit, hopelijk blijft je kleine nog heel lang in je buik zitten! Sterkte!

10. lizziej

lizziej Nieuw lid

Oct 8, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel lynnetje ja ik vind het ook niet bepaald prettig dat er telkens inwendig gechekt moet worden aangezien mijn buik daar ook op reageert de harde buiken komen nu weer al om de tien dus ik ga lekker in bad en dan maar film kijken in bed hopen dat ze dan weer wegzakken !!

Share This Page