Hier totaal geen ritme nog (8maanden) Iedere dag verloopt het weer anders hier. Maar meestal krijgt ze ervoor haar prakje.
Met 6 maanden at dochter nog niet eens avondeten mee. Die kreeg een groenteprutje, zelf gemaakt, ergens in de middag ofzo. Met 8 maanden at ze of op kdv om 17 een vers prakkie die ik in de vriezer had, of rond half 6 met mij/ons mee gewoon Rapley. Op kdv dagen was ik te laat met haar thuis, dan was ze moe en was het rond 18 thuis, half 7 fles en 19 uur in bed. Dan ging ik eten.
Hier altijd gewoon gelijk met ons eten zodat ze eigenlijk van kleins af aan ook hè ritme en idee krijgen van eten etc. Ze zeggen ook altijd zien eten doet eten hè.
Hier ook geen prakjes Wij deden dan niet strikt de Rapley methode, want we zijn wel met enkel stukken groente begonnen (bij rapley eten baby's vanaf 6 maanden bijvoeding en dan meteen met de pot mee. Wel zonder zout en suiker). Geef je kindje zelf wat stukken eten, ongeveer zo groot als zijn vuistje en laat hem het lekker zelf uitzoeken. Op het begin zal een baby vooral voelen en ontdekken ipv eten. Maar dat hoort gewoon bij het proces leren eten. Zo leert je kindje dat broccoli niet hetzelfde is als een aardappel en op die manier verschillende structuren kennen. Oh en wat wel belangrijk is, is dat je kindje goed rechtop zit (dus niet in een wipstoel!) En met zijn voetjes op de voetenplank kan.
Hier tot een maand of 8 een prakkie voordat wij gingen eten. Geleidelijk aan gingen ze steeds meer met ons mee eten. De oudste weet ik niet meer precies, maar de jongste at met 9 maanden volledig met de pot mee. Wij eten eigenlijk altijd op tijd, uiterlijk 17.30, dus dat ze voor ons hun prakkie aten was echt nog in die periode dat ze rond die tijd nog net een 3e slaapje deden en het soms onhandig uitkwam om tegelijk te eten.
Onze baby's eten zelf a la rapley. Soms geef ik tussendoor een hapje. We eten als gezin. Behalve op woensdag. Ivm zwemles eet de baby eerder. Ideaal hoor als ze zelf kunnen eten en ze bepalen meteen hoeveel ze willen.
Ook hier rapley en alle maaltijden mee aan tafel. Ik paste onze tijden aan, aan hem. Luncht dus om 11.30 al, kon hij daarna slapen. Ideaal! Staat bij nr 2 ook zo op de planning, heb er nu al zin an
Hier tussen de 4 en 6 maanden wat oefenhapjes gegeven wanneer t mij uit kwam meestal voor t eten vanaf 6 maanden at hij de meeste dingen in stukken dus ik leg een paar stukjes op zijn blad hij eet het op en dan leg ik weer wat neer dus sindsdien eet hij met ons mee. Alleen als we heel laat zijn eet hij vooruit
Wij eten erg laat als we allebei werken en hij gaat om 1845 richting bed. Dus hij eet voordat wij eten. Ik hoop dat hij binnenkort wat langer wakker kan blijven zodat we samen kunnen eten. Lijkt mij heel gezellig!
Hier altijd met z'n allen gegeten (17.45). Je kindjes een paar hapjes en daarna jij weer 1 hap en ook wel met de ene hand je kind te eten geven en met de andere hand je zelf. Kies in de beginperiode vooral voor gemakkelijk eten wat je zo op kunt eten zonder dat je ook nog eens hoeft te kijken waar je prikt of zonder dat je vlees moet snijden. Bijv. een stamppot die je zo op kunt scheppen uit een bakje en je tegelijk je kindje zijn/haar eigen eten kunt geven. Of een stuk pizza voor jezelf en je kind tegelijkertijd met je andere hand eten geven. Moet je alleen wel apart koken, das dan weer het nadeel
Onze baby's aten met ons mee. Wij introduceren voeding met de Rapley methode. Geen probleem dus. Naderhand wel even soppen
Hier tegelijk aan tafel. Idd tussendoor af en toe een hapje en wat grotere stukjes groente neerleggen om zelf te proberen. Meneer wilde hier al vrij snel niet meer gevoerd worden dus toen zelf met de lepel laten eten en met extra lepel zorgen dat er genoeg binnenkomt. Alleen op vrijdag at hij altijd eerder, want dan eten we meestal iets minder gezond en dat deden we dan als hij op bed lag. Nu eet ie inmiddels op vrijdag gewoon mee. Een dagje minder gezond kan best
Ik gaf mn dochter haar maaltijd wat ze nodig had en als wij aan t eten waren dan had ze semi rapley, schoof dr gewoon een bordje met spul voor. Eten hoefde niet, proeven of voelen was goed genoeg (als ze honger heeft is t net een vuilcontainer propt echt)
Hier ook absoluut geen rapley fan. Wel geprobeerd maar dochter propt alles naar binnen en blijft verslikken en stikken. Eten krijgt ze gewoon lekker in hapklare stukjes! Tussen tot afgelopen week at onze dochter gewoon mee op onze tijd. Maar merkte dat dit onrust bracht bij jaar. Dus warme maaltijd krijgt ze nu tijdens de lunch en in de avond broodje en beetje yoghurt/kwark terwijl wij ook eten. Dit gaat goed! Op de dagen dat we beide werken, heeft ze al gegeten.