Etenswaren die jij standaard in huis hebt (en anderen niet)

Discussie in 'De lounge' gestart door citroenrasp, 20 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Kijk hier mn ogen uit.. 7 vd 10 dingen nog nooit van gehoord haha. Ben dan ook redelijk normaal qua koken. Kook het meeste wel gewoon vers, maar nooit zon gekke kruiden nodig eigenlijk. Hier altijd qua kruiden/specerijen; peper, zout, nootmuskaat, paprika, kerrie, foelie, chillipoeder, knoflookpasta, chillipasta, diverse italiaanse kruidenmixen, peterselie, oregano en nog meer van de ‘standaard’ kruiden.

    Enige wat ik hier nog niet heb terug gelezen is foelie, die gebruik ik altijd om verse soepbolletjes te maken, mmmm!
     
    Syane en kadootje vinden dit leuk.
  2. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Wat is het verschil dan?
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Het verschil bij ons is dan denk ik dat mijn kinderen pech hebben met mijn kookgewoontes :oops::roflmao: Als ik het bv aan mijn zoon over zou laten, zouden we alleen maar pasta’s eten. En ik ga er dus echt niet aan beginnen om dat dan voornamelijk te koken. Is ook geen doen, want ik heb een oudste dochter die eet liever Mexicaans en agv, en mijn middelste dochter vind aardappelgerechten niet tof maar houdt weer veel van Aziatisch, etc.
    Dus hier wordt er veel afgewisseld en komen al die ingrediënten ook regelmatig aan bod. Avg eten we trouwens nooit op de klassiek Hollandse manier (als in gekookte aardappel en groentes), eigenlijk doe ik nog van alles met de aardappelen en de groentes, zoals roosteren met kruiden/specerijen oid. Dus ook daar gebruik ik veel ingrediënten.

    Vissaus gaat hier bv door diverse curry’s, in marinades, oosterse sauzen, (Thaise) dressing, Thaise soep, e.d. Fleur de sel gebruik ik voornamelijk bij zoete gerechten met karamel en/of chocolade. En olijfolie met citroen heb ik dan weer niet in huis, maar dat komt omdat ik voor een citroensmaak versgeraspte citroen of gedroogde citroenschil gebruik. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat lekker is in pasta, sauzen, marinades, dressings, dips, e.d.
     
  4. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Wij eten van eigen tuin en eigen vlees/eieren, ik kruid niets, behalve als het echt nodig is in een bepaald gerecht.
    Verder wel wat specerijen in huis, maar gaat eigenlijk nergens overheen, alleen wat suiker over de wortelen en wat zout over de boontjes. En zelfs dat niet altijd.
    Als ik uit eten ga valt me altijd zo op dat overal pakladingen specerijen overheen gaan. Gaat ten koste van de authentieke smaak van een gerecht vind ik! Soms een kleine toevoeging kan ik wel waarderen, maar meestal heb ik de rest van de avond veel dorst door al het zout :rolleyes:
     
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Bananenchips.
    Uit de toko.
    En dan niet die zoetige harde schijfjes maar lange zoute..
    Mmmmm...
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Ik weet dat ik geen keukenprinses ben maar door dit topic wordt het wel weer bevestigd. 9 van de 10 ingrediënten zeggen mij niks. Kan je dat gewoon in de supermarkt halen of moet je daarvoor naar een 'buitenlands winkeltje'? Die hebben wij hier niet, dus dan verschuil ik mij daarachter dat ik het niet ken. ;)
     
    Ella1988, Bellybell en Syane vinden dit leuk.
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.169
    113
    Verkopen ze bij de ah xl. Heb het er vorige week zien staan.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Aries

    Aries Niet meer actief

    Grappig, ik heb het meeste uit het topic wel in huis, maar ik heb nog nooit van wortel met suiker gehoord. Die zijn toch al zoet van zichzelf? Of doet het meer met de smaak zoals bij aardbeien ofzo? Lijkt me heerlijk om zoveel uit eigen tuin te halen. :)

    Authentieke smaak van een gerecht hangt een beetje van de keuken af, veel gerechten kan ik me niet zonder specerijen indenken.

    Ik ben het trouwens helemaal met je eens wat betreft zout, dat heb ik ook bijna altijd in restaurants.
     
  9. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Ja, daar zou je het wel mee kunnen vergelijken, inderdaad :) er gaat meestal ook nog wat boter overheen, evenals bij de boontjes.

    Klopt wat je zegt hoor! Daarom schreef ik ook; alleen bij gerechten waar het nodig is, of beter gezegd: waar het echt bij hoort om authenticiteit te bewaren.
     
    Aries vindt dit leuk.
  10. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Oh en nog een toevoeging, inderdaad heerlijk uit eigen tuin! Maar wel een heel karwei om het goed te onderhouden/bij te houden. Ben aan het kijken of ik voor 1x per week een tuinman/vrouw kan vinden ;)
     
    Aries vindt dit leuk.
  11. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Ik verbaas me dat er mensen zijn die geen bloem gebruiken. Het is hiernog steeds niet te krijgen in de supermarkt evenals gist.

    Heb laatst online maar ergens bloem besteld. Gebruik het om cakes en muffins enz te bakken.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Geen idee hoe ik dat moet uitleggen, maar het is anders zout. Lekkerder. Vinden wij dan :D.
     
  13. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hier altijd vers limoenblad (aan een plant). Lekker door veel gerechten maar ook gewoon door de pastasaus...
     
  14. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.376
    1.561
    113
    Boekweit korrels, lekker in een stoofpot met linzen, worstjes, tomaten, ui en worteltjes die ik regelmatig maak.
     
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Wil je het recept delen?
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  16. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Bij ons heeft de lidl een pallet vol staan. Ik dacht werkelijk dat alles wel weer normaal verkrijgbaar zou zijn.
     
  17. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Ik ook. Eet dagelijks augurk. Heerlijk.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Dit vind ik wel interessant. Eigen vlees zeg je... Hoe moet ik me dat voorstellen. Hebben jullie een boerderij?
     
  19. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Waar haal jij gedroogde paddestoelen?
     
  20. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Mag ik vragen wat daar anders aan is? Want de verpakking is wel hetzelfde dacht ik.
     

Deel Deze Pagina