Leukste/fijnste en minst leukste/fijnste aan borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lintjezuur, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Wat vinden jullie het leukste/fijnste en het minst leukste/fijnste aan borstvoeding? Bij de eerste moest ik even goed nadenken want dat zijn er best veel.

    Het fijnste vind ik dat Sven zelf bepaald wanneer en hoeveel hij drinkt, dat hij het zelf in de hand heeft. En dat doet hij zoooooo goed. :) Ik kan helemaal vertrouwen op mijn knappe man.

    Het minst fijne vind ik het voeden tijdens ongesteld zijn en een weekje ervoor. Want dan doet het zo'n pijn.
     
  2. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zou haast zeggen dat ik het fijnste vind dat ze zelf bepaald wanneer en hoeveel ze drinkt, en het minst fijn dat ze zelf bepaald wanneer en hoeveel ze drinkt haha. Maar bij nader inzien vind ik het fijnst dat het snel voorhanden is als ze overstuur is of 's nachts of NU METEEN wil eten, en het minst fijn dat ik moet kolven als ik aan het werk ben. Dit omdat ik een enorme hekel heb aan kolven en gewoon omdat ze dan niet bij mij drinkt. Na 5 maanden ben ik nog steeds bang dat ze ineens de borst zal weigeren, tobbert ben ik he... En die enorme glimlach als ik m'n shirt uittrek is toch ook wel helemaal geweldig, er zijn eigenlijk zo veel leuke dingen!
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Leuk:
    Als zo'n kindje bij je aan de borst ligt. Daarna zijn handjes op je borst legt om zich daarmee van je borst te duwen, je hoort zo'n lieve plop. Kindje lacht lief naar je (lijkt wel of hij je wil bedanken voor de lekkere melk) er loopt een straaltje melk uit zijn mond. Om vervolgens weer op je borst te duiken en weer verder te drinken *zwijmel*

    Ook vind ik het 's nachts handig ik pak hem lekker bij mij in bed en hij redt zichzelf en daarna lekker verder slapen.

    Niet leuk:
    In het begin vond ik het echt niet leuk, veel pijn. En je ligt helemaal in de kreukels van de bevalling en nooit kan jij eens doorslapen want jij bent altijd aan de beurt.
     
  4. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja... ongeveer zoals Nemo zegt.
    het leukst zijn (maar dat is pas sinds een paar weken) de lieve reacties van je kindje, idd glimlachen als ie klaar is en nu net zelfs al lachen toen ie doorhad dat ik hem aan de borst ging leggen!

    en superhandig dat het er altijd is en altijd al klaar is, inderdaad ook voor even een slokje om te kalmeren/ in slaap te vallen als dat niet lukt.

    minst leuk echt de eerste periode... ik kan nu niets meer bedenken dat niet leuk is... kolven vind ik ook geen probleem.
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Fijnste; dat het zo vanzelf gaat... hoef er nooit bij na te denken of hij teveel kroijgt, hoef niet op de klok te letten en dat hij zo lekker tevreden is na een voeding.

    Minst fijne ook hier de eerste weken... dat was gewoon een kwestie van doorzetten maar het was alle ellende en ook de traantjes weer waard!
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Fijnste: Overal en altijd voeding bij je hebben.

    Minst fijne: de eerste 8 weken, pijn, tranen,fulltime kolven, weinig slaap, maar nu is het een zegen.
     
  7. Mamariek

    Mamariek Actief lid

    6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Fijn: die trappelende beentjes en het fanatieke gehap terwijl mijn bh nog niet omlaag is om vervolgens heerlijk te drinken met ogen die alles zeggen: kom nou met die melk (geconcentreerd), ah daar is de melk (wijdopen), drinken (half open alsof hij high is), in slaap aan het vallen (gesloten)...

    Minst fijn: met 4 maanden tandjes en BIJTEN, AUW!
     
  8. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Eerste periode vond ik ook niet echt prettig nee, pfffff we moesten het allebei nog leren.

    Hebben jullie dat ook dat net voordat je ongesteld wordt dat het zo pijnlijk is om te voeden?
     
  9. Mamariek

    Mamariek Actief lid

    6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ben het nog maar 1x geworden en heb eigenlijk geen idee. Heb wel altijd heftige menstruatie maar deze eerste keer viel het me reuze mee. Hopelijk blijft dat zo.
     
  10. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Het fijnst: het blije snoetje van mijn kereltje als hij de fles ziet en zijn handjes die het meteen aanpakken en hup, naar de mond brengt...

    het minste: eh.. ja die kolf hè...
     
  11. Fijnste: het intieme, het iets delen met Liene dat niemand anders kan. En hoe blij zij met de bv is. Het lachen als ik mijn trui omhoog doe.

    Minst fijne: de spuuglelijke beha's. Ik ben nogal een lingerie-verslaafde en vind niks moois in mijn maat voedingsbeha's.
     
  12. Littlebird

    6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Het fijnst: Nooit hoeven twijfelen of hij niet teveel krijgt, en altijd bij de hand. Kan nu gewoon iets langer wegblijven als ik wil.

    Het minst: Opstart problemen, onzekerheid over het genoeg binnenkrijgen en de gebroken nachten.

    Ben nog niet ongesteld geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
     
  13. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Lintjezuur: ik ben 1.5 dag minimaal ongesteld geweest (mag je het dan rekenen als een echte ongesteldheid ?) en ik had nergens last van.
     
  14. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    het fijnste: Het is er altijd, goed op temperatuur en het perfecte troostmiddel!

    minst fijn: snachts altijd een BH aanmoeten, anders is mijn bed drijfnat.
     
  15. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Het fijnste: altijd voeding bij en op de juiste temp. En die blik in haar oogjes als ik mijn trui omhoog doe en mijn BH losmaak :D

    het minst fijne: dat ik altijd degene was die moest voeden (mn snachts) En de stuwing de 5e dag AUW :confused:
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Nou, ik ben nog maar een 'groentje' in borstvoedingsland, maar tot nu toe vind ik het fijnste dat ik altijd voeding bij me heb, op maat, op de juiste temperatuur.
    Helaas heb ik tot nu toe al genoeg gelazer gehad, net genezen van een borstontsteking en al die tegenstrijdige adviezen zijn ook waardeloos. Ben blij dat ik van tevoren nog een cursus heb gevolgd, anders had ik het waarschijnlijk allang opgegeven.
     
  17. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het fijnste: mijn kindje groeit onvoorstelbaar goed
    op mijn melk, iets wat alleen ik hem kan
    geven. Altijd op temperatuur de
    juiste hoeveelheid en direct bij de hand.

    Het minst fijne:- de eerste weken 3 voedingen per
    nacht, dat sloopt je zo.
     
  18. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    het fijnste: die grote glimlach, de trappelende beentjes van ongeduld in combi

    oeps.... NU drinkalarm... ik maak het binnenkort nog af!
     
  19. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn: Het intime. Gezellig samen en hem te zien achteraf, zo voldaan zo tevreden.

    Niet fijn: Eerste weken. En toch de onzekerheid, ik weet het hij neemt wat hij nodig heeft maar toch twijfel ik wel eens aan zijn drinkgedrag.
     
  20. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    oke ik ben terug (haha zo lang heeft het voeden niet geduurd hoor... meneer was binnen 10 min klaar.... maar ben ff naar mijn werk geweest)

    geweldig: de grote glimlach, trappelende beentjes van ongeduld in combi met het specifieke geluidje wat hij dan maakt en hoe hij aanvalt als dan "eindelijk" de borst ontbloot is.... na een dappere poging om door mijn shirt heen te gaan drinken.... die kietelende handjes in je zij, grote ogen die je aankijken, die tevreden lach nadien....

    ongelooflijk: hoe zo'n kereltje kan groeien van alleen jouw voedingsstoffen, eerst in je buik, nu op de wereld... van 1 cel naar nu 69cm en 7400 gram... en dat gaat maar door! wat is de natuur toch ongelooflijk bijzonder...

    praktisch: altijd voeding bij de hand op goede temperatuur, geen gedoe met flesjes enzo...altijd drinken mogen geven...

    minder leuk: de eerste weken...... ik treed niet in detail...... , de stuwing s morgens, zoogcompressen die overal door heen lijken te schijnen...
     

Deel Deze Pagina