kankerverwekkende stof in Spijkenisse neergedaald

Discussie in 'De lounge' gestart door femmy, 4 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    In Spijkenisse-Noord is vanmiddag een stof neergedaald die bij inademing kankerverwekkend is, zo meldde de politie. Waar de stof vandaan komt is volgens hulpdiensten nog onduidelijk.

Update 13.07: Volgens de politie hebben de hulpdiensten de situatie onder controle en valt het gevaar voor de bevolking mee.

De gemeente denkt dat de stof afkomstig is van een petro-chemische installatie van Shell, die vlakbij staat. Radio Rijnmond meldt dat het poeder branderige ogen kan veroorzaken.

Hulpdiensten adviseren mensen in Spijkenisse- Noord om binnen te blijven en aanraking met de stof te vermijden. Het gaat mogelijk om de stofaluminiumoxide. De stof is afgelopen nacht al neergedaald.

zie ook nu.nl

2. Mausje

Mausje Bekend lid

20 feb 2007
    589
    0
    0
    Nou lekker!. Je zou er maar wonen, sterkte dan!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik las het ook. Je zou maar lekker met je baby aan het wandelen zijn.

Ook al valt het mee, ik zou echt woedend zijn en eisen om een onderzoek.

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ja ik zou me ook wel zorgen maken! je weet maar nooit wat zo'n stof veroorzaakt!.

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Brrr... Hoe kan zoiets nou weer gebeuren dan?
    Je hebt toch luchtfilters bij zulke grote bedrijven die meteen alarm slaan als er een te hoge concentratie wordt gemeten?
    Snap het echt niet.. zijn echt een stelletje sukkels dan.. Ik zou ook zeker om een onderzoek eisen!
    En dat er koppen gaan rollen.. dit kan toch niet?

6. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Gatsie zeg......wat een enge gedachte! :(

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ow lekker dan, laten we hopen dat de wind de andere kant staat... bleehh...

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik woon in Spijkenisse maar heb er niets van meegekregen :( en komen net thuis van het boodschappen doen :confused:
    Lekker dan..... heb wel hoofdpijn :(

jessica

9. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Ga ff op tv rijnmond kijken ....

jessica

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Heb net het NOS journaal gezien, het gaat gelukkig niet om een kankerverwekkende stof, maar welke weten ze ook nog niet :(
    Ze zeiden ook dat wij niet op de hoogte zijn gebracht, maar dat we het moesten vernemen via de media :confused: en das waar, wist van niks, kwam net thuis van het boodschappen doen en kwam op hier even neuzen en zie opeens dit bericht.!
    Echt vreemd dat we zoieds via de tv moeten horen, zoieds zouden ze op moeten roepen of via de radio :(

jessica

11. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi

Ik woon ook in Spijkenisse en werd vanmiddag onderweg gebeld door m'n man dat als ik thuis was ik deuren en ramen gesloten moest houden, want er was wat gebeurd in de Botlek.
    Op tv en radio rijnmond werd er niets gemeld hierover, pas na een half uur, drie kwartier toen ik even doelloos zappend langs rtl 7 kwam hadden ze het erover. Er zou over de auto's een soort van witte stof liggen... Toen ben ik eens door het raam gaan kijken naar mijn auto.. tsja, dat leek ook wel wit stof en we wonen niet eens in Noord maar in Vogelenzang Zuid...
    Ondertussen laat hier iedereen gewoon de deur en ramen open, fietst iedereen nog vrolijk rond en spelen kinderen lekker buiten.
    Valt allemaal wel mee dus.

groetjes Melanie

ps ik moest net weg met de auto, maar heb bij terugkomst toch eerst maar even goed m'n handen gewassen.. ;)

12. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Quote:Ondertussen laat hier iedereen gewoon de deur en ramen open, fietst iedereen nog vrolijk rond en spelen kinderen lekker buiten.
    Valt allemaal wel mee dus.

@Ja dat vind ik dus het ergste :( nou woon ik ook gelukkig niet in noord (m'n zusje en zwager wel).
    Vind het erg slordig van de gemeente om zo laat iedereen te informeren.

jessica

Deel Deze Pagina