Al 1.5 jaar dik kliertje in de hals, wie ook? Toevallig een (huis)arts in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 25 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #1 Juffie26, 25 dec 2016
    Laatst bewerkt: 25 dec 2016
    Ben ik weer.....
    Vorig jaar in oktober voelde ik opeens een lymfeklier in mijn hals....ik schrok ervan ik was niet ziek of pas ziek geweest. Ben er toen voor bij de dokter geweest 2x zelfs omdat ik zo ongerust was.....sinds mijn schoonbroer plotseling is gestorven dag na mijn bruiloft lijk ik wel hypochondrie te hebben verschrikkelijk.....

Toevallig moest ik afgelopen november bloed laten prikken om algemeen bloedbeeld te krijgen heel uitgebreid geprikt om iets anders waar ik voor kwam.
    Bloeduitslag was allemaal helemaal in orde op iets lage vit D na helemaal prima alles.
    Toen schoot opeens door mijn hoofd "he die klier zal die er nog zitten" dus ik ging voelen en ja hoor hij zit er nog steeds en hup.....ik haal me vanalles in mijn hoofd meteen wat ik zou kunnen hebben terwijl ik er vorig jaar oktober al 2x voor bij mijn huisarts ben geweest en hij me geruststelling gaf toen dat hij niets geks voelde en dat als die ging groeien of andere klachten ik natuurlijk aan de bel moest trekken. De klier zit er nog steeds geen pijn geen klachten en ook niet gegroeid en toch haal ik me nu vanalles in mijn hoofd (ga google...fout ik weet het). Ik voel nu ook meer klieren maar ik ben eindelijk sinds vandaag iets beter na een zeer fikse verkoudenheid.
    Uhm tja wat wil ik hiermee....even mijn verhaal kwijt denk ik....
    Zijn er toevallig meer mensen die al langer last hebben van verdikte kliertje in de hals?
    Die van mij zit er nu al ruim 1.5 jaar zonder enige klachten verder overigens en toch maak ik me opeens weer zorgen....

Ik ga maar eens wat slapen.
    Bedankt dames voor jullie reacties enne fijne kerst :)

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Mijn zoontje heeft ook zoiets. Ik merkte het op toen hij 6mnd was, dus hij heeft het nu alweer 6 jaar. Meerdere keren door de dokter laten nachecken (omdat het heel langzaam toch groeit). Hier zeggen ze dat het een vetbultje is. Hij heeft er verder geen last van dus we konden het beter zo laten ipv opereren.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Saartje, hebben ze weleens een punctie gedaan of alleen echo's om de groei in de gaten te houden?

@ts, het kan niks zijn maar ook van alles. Enige duidelijkheid krijg je als je toch vraag om verder onderzoek. Bv een echo. Je kunt zeggen dat nu het na anderhalf jaar niet weg is en het je niet lekker zit of ze toch nader onderzoek willen doen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb inmiddels al een jaar of 5 een loszittende lymfe klier. Geen probleem volgens mijn kno. Zolang die 'los' zit is er eigenlijk niks aan de hand :) Hij wordt wanneer ik verkouden wordt of griep krijg stukken groter en ook dat was prima.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik ook! Heb 'm al zeker 10 jaar.

6. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik heb er een paar in mijn hals en kaaklijn. Zitten er al zo'n 25 jaar. Met griep enzo wat gevoelig maar verder niet

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn dochtertje heeft ook hetzelfde als mij inderdaad.
    Is ook een loszittende bultje/klier. Ook geen last van overigens.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb al 20 jaar dezelfde loszittende klieren en ik loop nog steeds rond.
    Momenteel zijn ze een formaat groter omdat ik ziek zwak misselijk ben.
    Zolang ze groter worden en dan weer kleiner is er niets aan de hand en ze moeten loszitten.
    Maak je je zorgen dan even laten beoordelen en ook niet continue voelen want daardoor worden ze geactiveerd en blijven ze zitten of gaan ze pijn doen.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij mij zit die inderdaad ook los heel goed beweegbaar en niet pijnlijk ook nooit geweest. Is echt zo'n klein bewegend erwtje zeg maar. 9 jaar geleden pfeiffer gehad ik heb zo'n vermoeden dat hij toen is blijven zitten op een of andere reden

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat kan inderdaad.
    Ik kreeg er rond mijn 20 ste verjaardag ineens heel veel.
    Echt een kralenketting zeg maar.
    Ben toen wel naar de dokter geweest omdat ik me toen ook zorgen maakte .
    Ik ben er blijkbaar gevoelig voor om ze te ontwikkelen.
    Ik werk zelf in een dokterspraktijk en we krijgen vaak mensen met deze klieren.
    Het gebeurt maar zelden dat het iets te betekenen heeft en de zgn kwaadaardige tumoren worden er doorgaans zo uit gepikt ivm hun explosieve groei en de locatie in de hals, meestal vlak boven het sleutelbeen.

11. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Heb ik ook, in mijn hals. Hij is altijd voelbaar, maar wordt groter als ik ziek ben. Zit er al meer dan 20 jaar...
    Je hebt het al eens laten nakijken, ik zou me dus geen zorgen maken!

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mag ik vragen wat wordt verstaan onder vlak boven het sleutelbeen? Die van mij zit een centimeter of tjs wat zal het zijn 7-10cm vanaf mijn sleutelbeen

13. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ik heb ook al ongeveer 6 jaar rechts een opgezwolle klier. Soms in combinatie met nekpijn rond die klier.
    Ik ben er nog nooit mee naar de huisarts geweest omdat ik altijd hoor en lees dat velen dit hebben en het geen kwaad kan maar ik twijfel wel vaak om toch te gaan..

14. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Wat verstaan jullie trouwens onder een 'loszittende' klier? Dat kan ik niet echt opmaken uit de klier in mijn nek..

Die van mij is overigens zo geoot als een olijf ongeveer en hij zit rechts bovenin(in de buiglijn van nek en hoofd zegmaar), hij is gevoelig en ik kan dus niet voelen of ie los zit.. volgens mij niet.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mmmm, ik heb een bultje precies boven mijn sleutelbeen.... Ik ging eigenlijk uit van een vetbultje, moet ik me nu zorgen maken?

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt allemaal

17. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Nee nooit een punctie of echo gehad voor de groei. We kregen alleen te horen dat het vetbultje verwijderd kon worden als het te groot werd en hij er last van zou krijgen.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb er twee in mijn hals, ontdekte ze toen ik een jaar of 10 was en toen heeft er ook de huisarts naar gekeken; volledig onschuldig zei hij. Ik heb in de loop der jaren meerdere bultjes bij klieren gehad die ook weer verdwenen na verloop van enkele maanden, alleen die in mijn hals zitten er dus al zeker 20 jaar. Ze doen totaal geen pijn, groeien niet (misschien bij griep ofzo wel, geen idee eigenlijk).

19. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik heb al jaren een vergrote klier in mijn hals.
    De huisarts heeft er al een paar keer aan gevoeld maar vond het oké, ik kreeg al 2 soorten antibiotica kuren zonder resultaat, bloedtest, echo en ook een consultatie bij de chirurg. Wegnemen/punctie vond men niet nodig. Verder is er ook niks mee gebeurd. Echo en bloed zag er goed uit. Ik hou het zelf goed in de gaten maar die klier blijft steeds even hard en groot. Als ik opeens verandering zou merken, trek ik zeker aan de bel.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij sommige mensen kunnen opgezette klieren heel erg lang verdikt blijven.

Bij kinderen helemaal.

Deel Deze Pagina