Het is net of ik de hele dag voor politie moet spelen.. Eliza zit overal aan, het is een verschrikking. Ze zit aan dingen zoals de tv, dvd, afwasmachine, gasfornuis.. wordt er zo moe van.. Haar eigen speelgoed ziet ze niet liggen alleen de dingen die niet mogen.. Ze zegt zelf al NEE, maar doet het toch. Het huis is groot genoeg, er zijn zoveel leuke dingen wat wel kan en mag, alleen net die paar dingen die ik echt niet wil hebben vind zij leuk.. Wanneer houdt het op? Ik zie kindjes van vriendinnen en van mijn zus, die kunnen zo mooi rustig spelen met blokjes enzo.. maar Eliza zit aan de bloemen, eet de modder op, plukt de bloemen kaal.. Wat een verschil ik kinderen..
Hier hetzelfde verhaal hoor. Tegenwoordig baken ik wel een bepaald gedeelte van de woonkamer af waar ze niet uit kan komen, dat geeft wel wat rust. (tot het moment dat ze weer over die hindernissen heen kan klimmen natuurlijk)
wanneer houdt het op? Volgens mij blijven ze slopen tot ze 20 zijn! Nu nog de onschuld, straks de feestjes enzo!
Pff, hou op, hier net zo een! Word er ook zo moe van! Hoop maar dat als hij zaterdag veel nieuw speelgoed krijgt dat dan weer interessanter is dan mijn speelgoed (lees laptop, telefoon, tv, afstandsbediening etc.)
Yildiz is net zo, die zit ook overal aan maar het wordt nu wel wat minder. Ik heb nu ook de keukenkastjes met veters moeten afsluiten omdat ze constant met pannen liep haha! Ik bleef de hele dag door zeggen dat iets niet mag en nu ze 18 maanden is lijkt ze het wat beter te snappen en doet ze het ook niet snel meer alleen als ze wilt pesten. En uiteraard is dat speelgoed niet leuk mamma pesten is veeeeeeeel leuker hahah
Hier ook hoor haha... De keukenkastjes zijn al beveiligd met klemmen, want ze deed de hele dag idd niets anders dan de kasten uitruimen Ze klimt overal op, zit overal aan... zucht haha
nou hier is dus vanavond een glazenbol van tafel geslagen hij was boos op mij omdat hij iets niet mocht en ging hij snel naar de tafel en sloeg tegen de glazenbol aan die vloog zo op de grond in ik weet nie hoeveel stukjes als hij boos word komt hij aan de dingen waar hij niet aan mag komen , en hij weet dat hij daar niet aan mag komen. gewoon van boosheid
tamer is ook zo, word er zo moe van. Ik ben best wel streng met dat soort dingen maar abdullah niet, hem maakt het niet uit, hij hoeft het niet op te ruimen. Heb de handvaten van de keuken kasten er afgehaald en ik zet de eettafelstoelen tegen dhet dressior aan zo dat hij die kastjes niet open kandoen. Tamer heeft nu ook dat hij alles in en uit de vuilsnis bak doet. laatst deed hij mijn mobiel in de vuilnis bak. had het gelukkig gezien. Of hij doet se in zijn speelgoed doos. Ik zeg dan ook NEE maar dan gaat hij huilen en dat heb ik het weer gedaan.
Iman schopt ook drama hoor als ik nee zeg, maar ja dat is dan maar zo haha... Sommige dingen mogen gewoon niet! Ze gaat nu trouwens ook al vaker huilen bij iets dat ze wil gaan doen, waarvan ze al weet dat t niet mag hahaha dan moet ik zo lachen. Als t washok openstaat, gaat zij huilen, want ze wil erin, maar ze weet dat ik dan boos wordt
Gelukkig ben ik niet de enige mama die constant dingen loopt te verbieden. Hier gaan ook alle kastjes open en wordt er alles uitgeplukt. Een koelkast of vaatwasser opendoen? Lynn komt er snel aan om het leeg te trekken. Als ik de deur snel dicht doe, wordt ze geheid boos. ze hangt in mijn gordijnen, sloopt elk tijdschrift wat rondslingert en mept op mijn deuren en ramen als ik even wegloop. Haar eigen speelgoed is absoluut niet interessant. Gelukkig is ze ook heeeeeel schattig, dat maakt een boel weer goed
Pppfff nou hier ook zo'n dame Alle kasten moeten open en leeg getrokken worden, er zitten vette vingerafdrukken op onze lcd tv of er wordt opeens van programma naar programma gezapt. Ze weet ook donders goed dat ze niet op tafel mag gaan staan, dus je raad al wat er gebeurd als ik even niet kijk en als ik me dan omdraai staat ze bovenop de tafel heel ondeugend te kijken en te dansen
Gelukkig ben ik niet de enige zo te lezen Ik heb zo draken kind ik ben dan gastouder en heb 4 kinderen hier lopen 5 met kaye erbij. Maar de rest speelt elke dag lief met speelgoed en kaye die trekt alle kasten/laatjes open gek wordt ik ervan loopt de hele dag nee te zeggen of geef hem straf. HIj weet het ook want als die iets beet heeft en ik kom eraan doet die gelijk zijn arm omhoog van hier mama mag jij hebben! Vorige keer was die een dagje bij opa en oma nou vond het opzich ook wel weer erg saai zonder je kind dag duurder veel langer
Het is toch vreemd, zoveel verschil in kinderen. Laatst gingen mijn ouders verhuizen en ik ging apart al niet mee omdat Eliza overal aanzit en overal bij moet zijn. Mijn zus had haar kleine wel meegenomen en die gaat rustig in een hoekje zitten spelen, niks aan de hand. Afgelopen zondag was ik er even met Eliza.. Alles stond nog niet op de juiste plek, alles overhoop! Dozen met boeken e.d over de grond, kabels die niet goed vastzaten ook erg interessant, dus trekken geblazen. De openhaard, de deurtjes open en dicht.. De tv.. Na een uur was ik het al spuugzat.. ze was zwart van viezigheid omdat ze overal aanzat. Mond vol met bladeren van een plant.. Vet van de deurposten aan de handen, en dus ook afdrukken op de schone muren.. En maar lachen.. en zelfs steeds maar nee zeggen en toch gewoon doen. Ik ben bang voor wat er straks gaat komen als de 2e er is, dan kan ik niet zosnel meer reageren als ik daarmee bezig ben. Dat heeft ze denk ik snel genoeg door, dat dát de momenten zijn om kattekwaad uit te halen..