nachtelijk hoesten en piepen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door padouan, 19 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. padouan

padouan Actief lid

7 jun 2023
    171
    174
    43
    Vrouw
    Dag dames

Momenteel ben ik 23 weken zwanger. Al een vijftal weken moet ik telkens wanneer ik ga liggen zo veel hoesten (tot bloedsmaak toe) en heb ik een heel reutelende ademhaling. Ik kan er de laatste nachten niet meer van slapen.

29/1 ben ik al naar de huisarts geweest met deze klachten. Ze luisterde met stethoscoop en zei dat mijn longen zuiver waren. Ze linkt het met maagzuur. Als dat naar boven komt, krijg je direct een hoestreflex. Ik had toen wel vaker last van maagzuur, maar dat heb ik al weken niet meer gehad. De gaviscon helpt dus niet voor deze klachten.

Overdag moet ik niet hoesten of piepen. Ik ben wel wat kortademiger of sneller buiten adem bij een inspanning.

Iemand exact dezelfde klachten gehad? Wat heeft je geholpen?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zou teruggaan naar de HA en daar bloed laten prikken en laten onderzoeken op een longontsteking.
    Dat hoor je niet altijd met een stethoscoop (weet ik uit eigen ervaring).

3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Astmatische klachten verergeren met name ‘s nachts. Weet dat mijn dochter altijd de vraag is: ‘hoe gaat het s nachts met hoesten’ daar merk je het het eerst aan. Even een hyperreactie op virus als je zwanger bent is niet gek .. een puffer bied je mogelijk uitkomst..zou even teruggaan naar huisarts.

4. padouan

padouan Actief lid

7 jun 2023
    171
    174
    43
    Vrouw
    Terug gegaan naar de huisarts. Ze blijft bij de verklaring van (verborgen) reflux omwille van kanteling maag bij liggen en geen klachten overdag.
    Verder schrijft ze tijdens de zwangerschap geen medicatie voor.
    Ik ga nog eens aan de slag met gaviscon (mag wel) en rechter liggen.

5. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Lekker zo’n huisarts .. zou die van mij niet moeten zijn .. :s als het wel astmatisch blijkt doe je meer kwaad door geen medicatie te geven dan goed. Grotere kans op pre-eclampsie etc.. Is jarenlange ervaring met de kortwerkende medicatie. Hopelijk is het dat niet en helpt de gaviscon .. zou denken dat de huisarts het op zijn minst kan onderzoeken als je al zo lang klachten hebt..

Deel Deze Pagina