Nog even en ons kindje past in maat 62. Vanaf maat 62/68 hebben baby's al wat meer "echte" kleertjes aan naar mijn idee. Wat doen jullie je kindje aan vanaf maat 62 als ze overdag gaan slapen? 'S nachts wil ik pyama's aan gaan doen, maar overdag eigenlijk gewoon de kleertjes, maar of dit lekker ligt in bed weet ik niet. En ons kindje past nog niet in een slaapzak, dus ik vind het niets om een broekje overdag uit te laten in bed, aangezien ons kindje weleens half bloot komt te liggen door getrappel met de voetjes. Of gebruiken jullie veel van die zachte veloursachtige boxpakjes met voetjes? Kortom wat doen jullie? Graag adviezen/tips. Bedankt alvast!
Ik liet louise overdag gewoon in haar shirtje slapen met een slaapzak aan. Hoezo zou dat niet passen? En snachts natuurlijk gewoon een pyjama. Zo doe ik het nog steeds.
Omdat ik een slaapzak maat 70 heb en die is dan toch nog te groot? Mag toch niet te ruim zijn? Is toch gevaarlijk? Doe jij trouwens dan ook nog een lakentje/dekentje over de slaapzak heen?
Eva slaapt altijd met haar t-shirt in een slaapzak (ook 's nachts, wij doen niet aan pyjama's), bij o.a. de Hema hebben ze ook kleine maatjes en anders kan je als een slaapzak te groot is het hoofdgat en de armsgaten wat kleiner stikken, heb ik nu ook gedaan.
Ik heb een slaapzakje maat 62, ooit gekocht bij de prenatal. Zo gauw ze erin pasten heb ik de kids daar lekker in laten slapen. Daarvoor had ik inderdaad veel boxpakjes. Maar ook gewone kleertjes overdag hoor! Alleen jasjes met capuchonnetjes e.d. deed ik uit in bed (veel te bang dat ze erin verstrikt raken!) Ga 'm deze keer zeker weer gebruiken. Ideaal die slaapzakjes! Geen gedoe met dekentjes die te groot of te klein zijn, waardoor je kindje of op de hobbels ligt óf bloot komt te liggen. Ik heb ze ook in diverse maten en zowel in winter als in zomeruitvoering, helemaal tot maat 104. Alleen als het in de zomer heel erg warm was deed ik ze een dekbedhoesje op. Dekentje gebruikte ik vanaf maat 62 alleen in de kinderwagenbak eigenlijk (ook erg handig als je op bezoek gaat om je kindje even op te leggen of op te verschonen of als zonnescherm als de zon precies in de bak schijnt ).
Fae ligt overdag gewoon in haar kleertjes in haar bedje hoor. Ik geloof niet dat ze er last van heeft. Heel soms wil ik een wat stugger jurkje nog weleens uitdoen, maar verder ook niet. Fae is inmiddels nu zo'n 63 cm en de 70cm slaapzak is inmiddels te klein. Dus we hebben maar gelijk een 110 gekocht. Gaat prima.
Dat was bij ons alleen maar handig, dan kon ik het gedeelte wat overbleef onder het matras stoppen. Je moet idd alleen even kijk naar de arms- / en hoofdgaten, dat die niet te groot zijn. Ik heb al heel lang geen dekentje/lakentje meer. Ik gebruik een dekentje in een dekbedovertrek. Louise heeft trouwens wel een zomerslaapzak.
Overdag zijn broekje uit en dan slaapzak aan. Op het begin hadden wij slaapzakjes van de HEMA die heb je inderdaad al vanaf maat 50. 's nachts wel een pyjama.
overdag in shirtje en romper lange mouwen, broekje gaat uit. Nu het wat frisser wordt doe ik soms even snel een pyamabroekje aan. Thomas slaapt nu in het winterdeel van de combi-sleeper. 's nachts romper lange mouwen en pyama (nu van dat flanellen/fleece achtige spul. De nachten dat het echt bibber koud is, gaat zijn dekentje er overheen, anders niet.
Je hebt ook van die kleine slaapzakjes van ISI. Moet je maar eens op googlen. Dax draagt overdag zijn gewone kleren in bed maar hij draagt geen blousjes of dingen met mutsen eraan. En als hij een onhandige of stugge broek aanheeft, dan trek ik hem een lekkere tricot broek aan in zijn slaapzak. In het begin ook 's nachts zijn gewone kleren zoals hierboven beschreven maar sinds hij kan tijgeren krijgt hij een pyjama aan 's nachts. Vind het geen fris idee dat hij in zijn kleren waarmee hij over de grond gekropen heeft ook 's nachts in bed ligt... (en ik zuig/dweil regelmatig hoor )
had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. ik heb in dat kleine spul wel veel zachte dingetjes waar ze overdag ook gewoon mee in haar bedje kan. voor s'nachts heb ik wel pyama's gekocht. in maat 62 heb ik echter al wel veel jurkjes en leggings enz. dan zal ik ze toch echt iets anders aanmoeten als ze slaapt, maar dan vraag ik me af, hoe lang heeft ze die mooie kleertjes dan aan overdag want ze slapen bijna altijd. zal dan voor kraamvisite tijd zijn denk ik
Hm, Eva had maat 62 van 1,5 maand tot 4 maanden en zeker op het laatst sliep ze helemaal niet zoveel, zo'n 3 slaapjes van ongeveer 3 kwartier. Dus tijd genoeg om ze te zien . Ik vond jurkjes alleen niet zo handig, die kruipen zo omhoog. Nu ze vooral kruipt en staat vind ik het wel weer heel leuk. Jurkjes laat ik trouwens gewoon aan in haar slaapzak.
ja had ik ook al over nagedacht, soms zie je van die hele leuke dingen en zijn ze toch zo onhandig of stug. ik heb een mooi jurkje in velours gekocht , heel lekker zacht en soepel dus. heb wel een jeans rokje van lief dat zal niet zo handig zijn maar is dan maar zo, heb er wel een leuke legging onder en een maillot met iets leuks op de kont, dus is het niet erg als ze een keer haar billetjes laat zien.