Hallo, Hoeveel minuten moet je een flesje + toebehoren minimaal uitkoken? En tot hoeveel maanden koken jullie het flesje + toebehoren uit en hoeveel keer per week doen jullie dat? Bedankt alvast voor de antwoorden!
Tot 3 maanden moet het elke dag en daarna om de paar dagen. Hier ook een magnetronsterilisator. Echt heel handig. Daarin moet het 7 min. op 700 watt. In een pannetje moet het ook 7 minuten, het flesje dan en de spenen een paar minuten. Die kan je er later bijgooien.
Hier ook ng op de ouderwetse manier in een pannetje. De flessen moeten 5 minuten en de spenen 2 minuten. Doe het eigenlijk (na 5 maanden) nog steeds iedere dag, maar weet niet of dat 'moet'.
tegenwoordig adviseert de kraamhulp dat je alleen nog maar hoeft uit te koken als je flesje uit de verpakking haalt. Daarna volstaat afwassen en de afwasmachine. Ik (de kraamhulp) heb dus ook nog maar 1 keer de flessen uitgekookt.
De 1e week werden alle flesjes en speentjes dagelijks uitgekookt door de kraamhulp. Zij zei ook dat je ze in de afwasmachine kunt doen. Dus eigenlijk vanaf week 2 doe ik ze al in de vaatwasser. Ik haal de speen echt los van het randje wat je op de fles draait. Ik een speciaal doosje daarvoor gekocht wat in de vaatwasser kan, heel handig. Ook even alles naspoelen als het uit de vaatwasser komt ivm zeepresten. Een fles gebruik ik 1 dag, das tegenwoordig voor 5 voedingen. Ik spoel na elke voeding alles om met heet water en laat het uitlekken op een flessenrekje.