Na 10 maanden opvolgmelk 3 of melk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Decca1980, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Het duurt nog even, maar ik ben graag goed voorbereid.

We waren van plan om na de 10 maanden het pak poedermelk op te maken en dan langzaam over te stappen naar karnemelk. Wij drinken dit zelf ook en er zit minder vet, zout in dan in gewone melk.
    Ons meisje is vrij fors ( gewicht op de +2,5-lijn en lengte op +2), eet supergoed en heeft die opvolgmelk volgens mij dan niet meer nodig.

Maar nu begin ik toch te twijfelen. In een boekje van het CB staat dat je voor de 1 jaar geen koemelk mag geven. Na een beetje door zoeken lees ik overal tegenstrijdige adviezen. Dus graag jullie advies!

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Na een jaar gewone melk. Rond 10-11 maanden mag je al oefenen. Duurt ws even voordat ze aan de smaak went.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Karnemelk is te mager. Je hoeft geen kunstvoeding meer te geven, koemelk, yoghurt en karnemelk zijn prima, maar geef dan niet alleen karnemelk, maar ook volle zuivel, kwark, yoghurt of koemelk.

4. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0

Uiteraard krijgt ze ook volle (Griekse) yoghurt als toetje.
    Maar bedankt voor je reactie! Ik zal het afwisselen met gewone melk. Ik denk dat ze sowieso wel gehecht is aan haar warme flesje in de ochtend, en warme karnemelk lijkt me niet zo lekker...

Deel Deze Pagina