Hallo, Vanaf afgelopen zaterdag, nadat mijn menstruatie uitbleef, heb ik positieve testen. Ze zijn vrij licht en lopen iets op waardoor ik niet weet hoe het zit. Ik heb al kinderen en 2 missed abortions gehad dus ben wel bekend met testen en daarom vind ik het zo vreemd. Normaal testte ik voor nod met een donkerder streep dan nu na nod. Tussendoor heb ik een keer lichtroze bloedverlies gehad. Kan een innesteling zijn geweest, was wel rond die tijd, maar dat heb ik nog nooit eerder gehad. De testen lijken iets op te lopen maar zo waren ze bij eerdere zwangerschappen nooit. Digitale test zegt 1-2 wk (na bevruchting) en de vorige van maandag ook, dit kan kloppen. Bijgaand de foto's, de eerste is van zaterdag en de onderste 3 van vandaag (gewone, early en digitale). Ik ben ingesteld op een missed abortion/miskraam. Misschien ben ik zwanger geweest en is het misgegaan en herkent mijn lichaam het weer niet dat het daarom nog hcg aanmaakt maar minder(?) Ik heb echt geen idee hoe het zit. Volgende week hebben we een echo om hopelijk meer duidelijkheid te krijgen. Ook al is het dan nog erg vroeg om iets te kunnen zien. Iemand hier ervaring mee of wat denken jullie?
Hi meis. De testen zeggen wel zwanger en ik zie opzich een prima oploop. Ben je 100% zeker van je eisprong? Misschien was die een paar dagen later, dat kan al veel verschil maken met hoe donker ze worden. Daarnaast; elke zwangerschap is anders. Bij zoontje had ik op NOD een meeeega licht streepje en nu had ik op 9dpo al een streep wat geen tuurstreepje was.
Ik denk dat je minder ver bent dan je denkt en je eisprong dus later was. Stel dat je zaterdag 7-8 dpo was, dan ben je vandaag 12-13 dpo en zien je testen er prima uit hoor Gefeliciteerd!
Nee totaal niet haha. Dat is weer een heel verhaal apart. 22 juni was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Normaal gezien zou mijn eisprong dan 6 juli zijn. We hebben 8 juli gemeenschap gehad. Ik dacht mijn eisprong is al geweest. Voor de zekerheid de dag erna een ovutest gedaan en deze was ook negatief. In principe ligt het niet voor de had dat ik zwanger zou kunnen zijn en had het ook niet verwacht. De ovulatie zou dan na 9 juli moeten zijn geweest en de zaadcellen een aantal dagen overleefd hebben. Nogal een mysterie dus. Ik heb 4 kinderen en 2 missed abortions. Alle keren had ik even duidelijke strepen vandaar mijn verwarring. En als het goed zat ook nooit een innestelingsbloeding of iets dergelijks gehad. Ik vertrouw er zelf dus niet op en kan alleen blijven testen en de echo denk ik afwachten.
De ovulatie had 6 juli moeten zijn. We hebben 8 juli gemeenschap gehad en toen ik op 9 juli testte ovuleerde ik niet en ook niet een lichte streep dat het er in de buurt van zat. De ovulatie moet na 9 juli zijn geweest en de zaadcellen dagen overleefd hebben. Maar het zal enkele dagen daarna zijn geweest want zaadcellen sterven een keer af. Niet ondenkbaar maar apart dus. Laten we zeggen dat uiterlijk 12 juli mijn ovulatie was dan hebben de zaadcellen 4 dagen overleefd, veel later zal het niet zijn geweest. Dat zit ik nu op 16 dpo of langer, in ieder geval niet korter.
Heb je na 8 juli geen sex meer gehad? Ps, supergoed zaad kan tot 7 dagen overleven. Goed zaad zeker tot 5 dagen.
Nee in ieder geval niet dat er zaadcellen erin zijn gekomen. De bevruchting is een feit zijn hoe het dan ook is gebeurd. Wat ik erg vreemd vind zijn de testen die veel lichter dan anders zijn en niet hard/normaal oplopen. Het lijkt niet zoals bij een normale zwangerschap. Ik heb sinds vanmiddag pijn tussen, en net onder, mijn schouderbladen. Ook heb ik een keer, wel een week geleden, pijn gehad links onder in mijn buik. Ik begin me nu een beetje ongerust te maken over een bbz. Dat zou kunnen verklaren waarom mijn hcg niet zo hard stijgt en de lichte testen. De schouderpijn en lichte bloeding die ik heb gehad (toen mijn menstruatie moest komen). Ik laat bloedprikken om naar hcg te kijken en een echo volgende week.
Okay.. 8 juli sex. Eisprong op 13-14 juli. Vandaag dan 14-15 dpo en met een innesteling rond 8 -9 dpo is dit geen gekke test vandaag hoor Ps, was het wel de bedoeling om zwanger te worden?
Action staat er om bekend niet hard op te lopen en ook redelijk licht te blijven. Ik vind ze voor Action testen dan ook heel mooi opgelopen!!
Schouderpijn krijg je pas als er inwendige bloedingen zijn, als dat zo was dan kon je hier niet meer rustig op t forum typen. Ik zou gewoon ff de echo afwachten
VK heeft me doorverwezen naar de spoedeisende hulp en daar ben ik vanavond geweest. Bloed en urine getest en mijn hcg waarde is maar 50. Dit lijkt mij nogal laag. Ik had een vreemde gynaecoloog, ze wou geen echo doen want dat doen ze niet bij zo'n lage waarde, volgens haar is er niets te zien dan. Ze wou er verder ook geen uitspraken over doen en zei alles kan. Daar kan ik het voor nu mee doen. Ik heb vanaf het begin, van de testen met die lichte strepen die amper oplopen, al het gevoel dat het niet goed zit. Ja iedere zwangerschap kan anders zijn maar dit is mijn 7e zwangerschap en ik heb altijd testen voor nod vandaar dat ik dit ook totaal niet vertrouw. Dit in combinatie met deze hcg waarde belooft denk ik weinig goeds. Als ik zaterdag een positieve test had dan moest ik dus minimaal op 25(?) zitten. En ik zit nu 5 dagen later op 50. Wie weet hier meer over te zeggen?
Ik ben dus zaterdag begonnen met testen en heb iedere dag getest. Als de test aanslaat dan zou ik zaterdag dus minimaal op 25 hebben gezeten. Net in het ziekenhuis kwam er hcg van 50 uit. Dus in 5 dagen 25 gestegen. Lijkt me niet heel goed toch?
Mijn laatste menstruatie was 22 juni. Ik zit vandaag op een hcg waarde van 50. Is dat niet erg laag? Het was niet zozeer de planning om zwanger te worden. We hebben 4 kinderen en vonden het compleet zo. Ik heb normaal altijd een eisprong na 14 dagen dus dat zou 6 juli zijn geweest en aangezien we het daarna hebben gedaan ging ik er niet van uit. Heb de dag erna een ovulatietest gedaan en die was ook negatief. Ik ben 2 weken geleden nog bij de huisarts geweest voor het plaatsen van een koperspiraal. Toen ik waarschijnlijk net bevrucht ben(?) Maar dit is niet gelukt, alles zat dicht. Ze heeft wel lopen prikken en doen, het bloedde en de dagen erna. Ik ben daarom ook bang dat er iets kapot geprikt is. Of dat daardoor een bbz is ontstaan, geen idee of dat kan. Volgens de gynaecoloog net 'kan alles'.
Mijn Action testen van de vorige 6 zwangerschappen waren altijd meteen positief en liepen ook goed op. Ik ben hier niet bekend mee al dagen zulke lichte testen en een hcg waarde van 50 heb ik net gehoord.
Ik lees er verschillende verhalen over en mijn vk was er ook niet gerust op dus ben naar de spoedeisende hulp geweest.
Waarom ben je naar de spoedeisende hulp verwezen?? Rond 14 dpo zie je idd nog helemaal niks qua zwangerschap zitten. Dus ik snap de logica van het doorsturen niet en zeker al niet naar de spoedeisende hulp. Een goede vk weet dit ook. En een hcg van 50 is idd niet mega hoog, maat met een hcg van 10 test je al positief, dus alles kan nog idd. Ps, ongeacht de afloop zou ik toch maar wel voor anticonceptie gaan en tot die tijd niet meer onveilig sex hebben. Je lichaam os geen robot en kan een keer afwijken, zoals nu dus
50 is wel laag als je al een week positief test. Ook vreemd dat er een poging is gedaan tot plaatsen van spiraal in die fase van je cyclus. Dit wordt doorgaans een paar dagen na start menstruatie gedaan. Ten eerste omdat je baarmoeder mond dan open staat maar ook zodat je zeker weet dat je hem niet tijdens een zwangerschap plaatst zoals nu is gebeurd. Hopelijk word je snel ongesteld of zet de zwangerschap door. Maar zo in het ongewisse lijkt me niks. Als je zaterdag 10 had, kan je in principe nu rond de 50 zitten als het elke 48-72 uur verdubbeld. Maar dan zou je na het weekend wel echt een duidelijke test moeten hebben omdat het dan al over de 100 zou moeten zijn.
Dat had ik uitgelegd dacht ik. Omdat ik pijn tussen mijn schouderbladen heb, buikpijn, steken rechts onder in, al een week testen met een lichte lijn die onvoldoende oplopen. De vk vertrouwde het ook niet en wou het zekere voor het onzekere nemen en daar ben ik blij om. Niemand zegt/weet dat ik 14 dpo ben. Het zal eerder meer zijn. De Action Early slaat aan bij 10 maar de gewone Action en Clearblue slaan aan bij 25. Als ik zaterdag op 25 zat en 5 dagen later op 50 lijkt me dat geen goede ontwikkeling. Ps dat weet ik uiteraard. De koperspiraal lag al langere tijd klaar alleen las ik er veel negatieve verhalen over en had ik twijfel. Mijn lichaam en ovulatie is normaal voorspelbaar en ik heb nog niet eerder een week later, op 3 weken na menstruatie een ovulatie gehad. Dit is dus voor mij ook erg vreemd.