Van HA naar Standaard voeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Linn84, Dec 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Ik heb eerst een paar weken bv gegeven, toen dat niet lukte naar fv gegaan. We zijn toen begonnen met HA voeding, omdat ik hooikoorts heb en voor verschillende dingen contactallergie heb. Onze dochter is nu ruim 4 maanden oud.
    Afgelopen week kregen we op het cb te horen dat we net zo goed kunnen overstappen naar Standaard voeding. Dit omdat HA niet genoeg zou helpen of niet meer omdat ze het al 4 maanden krijgt? Ze opperde ook nog dat het goedkoper was. Ik begreep het niet zo goed, maar heb er niet op doorgevraagd omdat m'n dochter op dat moment melk begon terug te geven en er dus even het een en ander opgeruimd moest worden ;)
    We kregen ook het advies om, ivm mijn allergieën, voorlopig niet te starten met bijvoeding. Dat wilden we zelf toch ook al niet, liever als ze 5,5 maanden is.
    Maar...is de standaard voeding nou net zo goed voor haar of kunnen we beter nog even doorgaan met ha voeding?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jij hooikoorts hebt dan zou ik me gewoon houden aan wat normaal gesproken gezegd wordt bij kinderen die kans hebben op het ontwikkelen van een allergie:
    -tot zes maanden alleen melkvoedingen
    -minstens tot zes maanden HA voeding

Met zes maanden zijn de darmen verder gerijpt en beter toegerust om meer allergene dingen zoals standaardvoeding, groente en fruit zonder problemen aan te kunnen.

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
  4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Dank je voor je reactie! Ben blij met wat je zegt, dat dacht ikzelf namelijk ook. Vond het een beetje een vaag advies. Het zou net als met de vit d onlangs gewijzigd zijn.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Elisabethbas, dat is een heel duidelijk antwoord :) thanks!

6. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik gebruikte ook HA maar de kinderarts gaf aan dat dit niet nodig was. Het is niet bewezen dat het helpt. Ik ben dus snel overgegaan op gewone voeding en heb dit gewoon van de ene op de andere dag gedaan. Ging prima. De arts gaf aan dat zolang je maar bij het zelfde merkt blijft dit geen problemen zou opleveren. En dat klopte.

7. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    linn.....ik ben van de ha voeding naar comfort gegaan
    ( ik heb hooikoorts en eczeem )
    op ha voeding reageerde m. niet goed en op comfort doet hij het prima

de kraamhulp en op het cb zeiden ook dat ha voeding een beetje achterhaald is:( omdat nooit bewezen is dat het helpt

8. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Mag hopen dat dat niet waar is, het kost toch 5 euro per week meer ;)
    Als we met 6 maanden naar voeding 2 moeten overstappen wil ik meteen overstappen naar standaard ipv HA. Ik blijf wel bij Nutrilon.

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Nou, dat zeiden ze bij ons dus ook, dat het nooit bewezen was dat ha beter zou zijn en allergieën voorkomt. We mochten natuurlijk wel doorgaan met HA, m'n dochter doet het er prima op, maar naar standaard overstappen was goedkoper. Tja...
    Ik denk dat wij inderdaad ook gewoon HA blijven geven en vanaf 6 maanden dan over gaan naar standaard. Baat het niet, dan schaadt het niet :)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is inderdaad een nieuw geluid dat je hoort dat het niet bewezen zou zijn. Toch leert de ervaring anders.

Share This Page