Afgelopen vrijdag even met mijn moeder nog wat spulletjes gekocht voor de baby en toen werd mij verteld door de man bij de etos dat niet elke speen op elke fles past. Nou wist ik dit natuurlijk wel, maar hij vertelde mij ook dat bijvoorbeeld de "normale kersenspeentjes" op alle smalle flessen passen, oftewel de normale flessen. Maar weer niet op de smalle flessen van Difrax of Avent. Nou heb ik dus straks een enorm probleem als dit echt zo is, want ik heb een aantal Avent flessen, aantal flessen van Etos huismerk EN een aantal Chico flessen. Wel allemaal smalle varianten. (veel gekregen en dan krijg je dus deze onzin ) Is het nou waar dat de normale spenen niet op alle smalle flessen passen? Ik heb gelukkig alleen smalle flessen namelijk.... De vrouw bij de prenatal vertelde mij nog dat de fles vaak niet zo heel veel uitmaakt, dat verschilt echt per baby en de meeste baby's doen het goed op een "normale fles + speen" Ze vertelde mij wel dat de baby 1 soort speen moet hebben om te wennen. Dus wie kan mij helpen hiermee? Ik ben inmiddels de weg in fles + speen wereld volledig kwijt (wat een toestand soms zo'n baby)
Hou het zo simpel mogelijk: 1 fles, 1 speen, dat verwachten babies van nature (die tepels veranderen ook niet elke dag van merk of vorm namelijk). Inderdaad, de meeste babies doen het nog het beste op de goedkoopste flessen. Tip: pak een stel dozen en sorteer al je flessen en spenen op merk en soort. Pak dan gewoon 1 doos en begin daarmee. Echt zoeken en puzzelen over welke soort speen en fles je kind pakt heb je meestal eerder als je kind borst gewend is en later fles erbij moet leren, maar als je kind vanaf dag 1 fles krijgt pakt ie meestal gewoon wat ie krijgt.
Ooh goed om te horen Ik ga namelijk geen bv geven in het begin (persoonlijke reden) Ik kijk dan gewoon even waar ik de meeste flessen van heb en haal gewoon daar de spenen voor. Ik geloof dat ik dan gewoon de kersenspeentjes kan halen van de etos met een klein gaatje, heb daar veel goeds over gelezen tot nu toe
Koop niet al teveel! De ene baby drinkt heel snel en heeft een speen met een klein gaatje nodig, de andere baby drinkt langzaam en wil liever een groter gaatje. Koop dus een simpele basisuitrusting en vul dat aan in de loop van de tijd als je weet hoe je kindje drinkt.
@elisabethbas Bedankt voor de tip! Ik baal er nu nogal van dat ik (geloof ik) wel 4 verschillende soorten flessen heb, wat op zich ook weer in mijn voordeel kan werken als de kleine 1 soort niet goed pakt ofzo. Maar dan zit je dus ook met al die rottige spenen.... Als ik je tip eerder had gekregen had ik dit gezeur nu niet haha