uitleg ovulatietesten nodig..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door seol, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seol

seol Actief lid

30 sep 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ruim 7 weken geleden ben ik gestopt met de anticonceptie. Omdat ik nog niet ongesteld ben geworden, ben ik begonnen met ovulatietesten om te kijken of ik wel een eisprong heb of niet. Maar ik begrijp eigenlijk het gebruik van de testen niet. Ik lees er op dat een lichte controlestreep een negatieve test is. Ik vroeg me af of je dan altijd een lichte controlestreep hebt of zijn ze ook wel eens helemaal wit? En betekent een lichte streep dat je ei er aan komt of is geweest of betekent het echt helemaal niks?
    Hoop dat iemand me dat uit kan leggen...

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Seol: Welk merk testen gebruik je? De meeste testen geven wel een licht (tweede) streepje.. pas op het moment dat je 'm donkerder ziet worden betekent het dat je ei er aan gaat komen. Maar hij kan ook ineens knalpositief zijn!

3. seol

seol Actief lid

30 sep 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dank je wel. Ik gebruik van 123ovulatietesten...volgens mij ook wel babyboom genoemd. Dipsticks in elk geval.
    Moet ik nu dan elke dag testen om te kijken of hij donkerder wordt? Of kan ik ook eens een dag overslaan? Of kan ik dan mijn ei missen?

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Sorry dat ik inbreek ..

Je neemt het gemiddelde van je afgelopen cyclussen, en dan kijk je op die ovulatieschijf.. als je cyclus 28 dagen is, begin je volgens mij op dag 11 met testen. Elke dag op hetzelfde tijdstip.

Geen ochtendurine gebruiken. Je LH hormoon wordt in de ochtend aangemaakt, en zit dus pas iets later op de dag in je urine. Je kunt het beste in de middag testen. 2 uur van te voren NIET plassen en NIET drinken, zodat je urine goed geconcentreerd is. Vanaf die dag 11 elke dag een test doen, geen dag overslaan, anders kan je inderdaad je ei missen! En als je streepjes wat dikker worden, kun ook eventueel 2keer per dag testen, dan weet je zeker dat je hem niet mist.

Deel Deze Pagina