zelftesten vruchtbaarheid

Discussion in 'Zwanger worden' started by molly27, Sep 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Heeft iemand van jullie een zelftest gedaan voor de vruchtbaarheid? Er zijn testen voor het tellen van de zaadcellen. Ik vraag me af of dat nou betrouwbaar is.

Niet dat ik zo'n test nu al zou willen doen, we zijn nog niet zo lang bezig, maar ik moet zeggen dat ik toch wel erg benieuwd ben of zo iets nu echt kan werken.

2. willemijntjes

willemijntjes Niet meer actief

daar ben ik ook wel benieuwd naar...

3. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Niemand die dit geprobeerd heeft?

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Niet doen! De test test alleen op aantal zaadcellen en beweeglijkheid. Niet op vorm, snelheid etc. De test geeft een kleur aan en bij paars weet je dat het niet goed zit, maar wat er dan aan de hand is, weet je niet.

Wij hebben ook zo'n test gedaan. Een paar keer paarse uitslag. Toen toch maar de dokter gebeld, want je wil toch weten waarom hij paars is.

Een roze uitslag is goed, maar dan kan bijvoorbeeld nog steeds het zaad niet goed zijn, omdat het niet op alles test.

Dus waarom niet meteen de dokter bellen voor een echte zaadtest?

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo,
    Wij hebben deze thuistest 2 x gedaan zelf en die uitslag was bij ons ook paars. In het ZH is het daarna ook twee keer getest en wat bleek: de zwemmers van mijn vriend waren inderdaad met de helft zeker verminderd actief. De testen waren dus wat mij betreft wel betrouwbaar maar de verhalen zijn elke keer verschillend die je op internet leest. Je kunt het doen ter indicatie maar het blijft eigenlijk iets wat je beter gelijk in het ZH kunt laten doen. Eer dat je namelijk verder bent in het proces als het niet goed blijkt te zijn, is best lang. Hangt er ook vanaf hoe lang je al bezig bent om zwanger te raken natuurlijk. Of er reden is tot bezorgdheid? .... Nou in ieder geval klopte de test dus bij ons wel achteraf.....Succes ermee!

Share This Page