Etos Multi zwanger worden vraag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1Dondersteen, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Etos zwanger worden gebruiken als je zwanger wilt worden?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi Nelizz & Jilly, bedankt voor de reacties!
    Ik ben al 14 weken aan 't wachten op m'n menstruatie... Ik moest laatst toevallig bij de doktersassistente zijn voor m'n eerste uitstrijkje ('k wordt dit jaar 30) en heb daar gelijk even navraag gedaan. Zij adviseerde me om bij de huisarts langs te gaan, wanneer de menstruatie langer dan een half jaar weg blijft. Ik heb heel lang de pil geslikt dus het is dan ook wel begrijpelijk dat je lichaam dan niet 1-2-3 op regel is... maar 't is wel frustrerend! :(

2. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    ik wil ook met die pillen gaan beginnen maar ik geloof dat je er twee per dag moet nemen he?? Hoeveel zitten er in een pakje?

ik lees trouwens een paar meiden die zich zorgen maken om een korte cyclus. Een cyclus tussen de 21 en 35 dagen wordt als normaal beschouwd hoor. Bij een cyclus van bijv. 21 dgn heb je dan rond de 7e dag al je eisprong (bij die mensen rijpt het eitje gewoon veel sneller) Bij een cyclus van 35 dgn pas rond de 21e dag. Je eisprong is altijd +- 14 dgn voor je ongesteld wordt.

3. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    @ 1979, jeetje zeg, dacht dat een korte cyclus van mij erg was maar nog steeds niet ongi is nog frustrerender, ook ik ben gestopt in januari.
    Hoop dat we snel zwanger zijn maar hoop in ieder geval voor jou dat je ongi er snel aan komt. Heb je teunisbloemolie al geprobeerd? weet het niet zeker maar dit kan ook je menstruatie opwekken volgens mij.

4. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    @ Donkervoort: bedankt voor de tip! 'k zal eens kijken op internet. Ik heb maar een ander topic geopend voor mijn frustraties ;)

5. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Hey, 1979! Vandaag eindelijk ongesteld geworden. Gebruikte sinds vier dagen die teunisbloem capsules, of het nu daar mee te maken heeft... ik weet het niet. Ben in ieder geval blij dat er nog iets werkt!

6. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hé Jilly! Wat een super goed nieuws! Ben helemaal blij voor je! Ik ben nog steeds aan 't afwachten...
    Die teunisbloem capsules kunnen het haast niet zijn, toch? Tussen eisprong en menstruatie zit toch altijd zo'n 2 weken? Maar wel erg toevallig!
    Nogmaals: helemaal super voor je!

7. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Hier na het verwijderen van de mirena in februari ook geen menstruatie gehad.. behalve na het verwijderen een bloeding van 5 dagen. erg frustrerend allemaal!!!

Woensdag ga ik naar een kennis van mij die veel weet over alternatieve geneeskunde... behalve teunisbloem capsules schijnt het dat monnikspeper ook helpt... dat al geprobeerd?

8. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Die Monnikspeper zit in de Etos Zwanger worden capsules; oftewel Vitex Agnes Cactus. Deze gebruik ik ook en blijf deze combi maar ff volhouden.

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Als je die pillen gaat gebruiken moet je er dus mee stoppen zodra je zwanger bent?
    Hoe duur is het?

Ik gebruik nu Femnatal van Davitamon...

10. Miekmuis

Miekmuis Nieuw lid

13 mei 2009
    2
    0
    0
    Zuid-Limburg
    @ Essie, ik heb ze gistern bij de Etos gehaald. Ze kosten rond de 7,95 (voor 30 dagen) en mogen de eerste 3 maanden van de zwangerschap gebruikt worden. Daarna kan je overstappen op Etos Zwanger zijn.

Ik begin vandaag aan het slikken van de pillen, ik ben benieuwd.
    Succes allemaal!

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Die teunisbloemolie mag niet gebruikt worden tijdens zwangerschap... Maar dat weet je toch pas als je positief test? Hoe zit dit? Iemand ervaring?

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Essie je mag teunisbloem wel gebruiken tijdens je zwangerschap hoor,je moet de etos zwanger worden de 1e 3mnd van je zwangerschap gebruiken en daarna kun je ovor na etos zwanger zijn (of zoiets).

7. Kan ik visolie en teunisbloemolie veilig tijdens de zwangerschap gebruiken?
    Zowel visolie als teunisbloemolie leveren belangrijke essentiële vetzuren die juist cruciaal zijn voor een goede gezondheid van moeder en baby. DHA uit visolie is nodig voor een juiste groei, ontwikkeling en werking van de hersenen, ogen en zenuwstelsel. Hiervan blijkt uit studies dat de foetus 67 mg per dag opneemt. Van AA, een omega-6-vetzuur dat uit GLA kan worden gevormd, blijkt de foetus zelfs 250-400 mg per dag via de placenta op te nemen.
    Volgens een zeer uitputtende analyse van ruim 30 klinische studies is het gebruik van zowel visolie als teunisbloemolie veilig voor de moeder, foetus en baby. In vrijwel al deze studies wordt er juist gewezen op de nadelen voor de gezondheid wanneer er tijdens de zwangerschapsperiode te weinig DHA en AA wordt geconsumeerd.

Dit heb ik van
    http://www.efamol.nl/veelgestelde_vragen.php#7

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Gijsje en Essie:

Ik heb zowel van de vk op deze site, als van mijn gyn., als op verschillende internetsites gehoord en gelezen dat teunisbloemolie niet goed is om te gebruiken tijdens zwangerschap. Het zou een grotere kans op een miskraam geven.

Zowel de gyn. als de vk waren duidelijk in hun antwoord: ik zou teunisbloemolie niet gebruiken. Etos Zwanger Worden wel (tot je weet dat je zwanger bent, dan overstappen).

Ik weet verder ook niet wie er nu gelijk heeft, maar wou dit toch even vertellen.

Gr. Luca

14. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Ik heb deze pillen een aantal maanden geslikt en ben ermee gestopt. Heb het ook al verteld bij het topic over Etos Zwanger Worden. Ik begon al een week na mn positieve ovulatietest te vloeien tot ongi, ongi hield langer aan en cyclus werd korter. Al met al was ik nog maar een week tot anderhalve week per cyclus schoon :S
    Kreeg daarnaast vet haar ('s ochtends wassen en 's middags weer vet) en haaruitval. Ik dacht eerst dat het door het drinken van melk kwam waar ik ook mee begonnen was, maar toen ik daarmee stopte veranderde er niets. Ik ben de pillen toen toch nog een poos blijven slikken, omdat je er best veel goede verhalen over hoort, maar vanwege het vele vloeien ben ik er op advies van mijn acupuncturist mee gestopt. Nu, een paar weken nadat ik met de pillen ben gestopt, heb ik geen vet haar meer, dus het kan geen toeval zijn.
    Ook had ik mijn 1e cyclus dat ik deze pillen slikte een zeer pijnlijke eisprong. Ik klapte dubbel van de pijn en zelfs de dag daarna deed elke stap die ik zette nog pijn.
    Ben dus ook niet zwanger geraakt. Ik begin er niet meer aan. Ik blijf bij mijn andere voedingssupplementen, die ook een positieve invloed hebben als je zwanger wilt worden, zonder de Agnus Cactus die de boosdoener was.

15. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ 1979;
    Er zit niet altijd 14 dagen tussen je ei en je ongi. Het kan toch per persoon verschillen. Maar het is wel de meest stabiele fase van een cyclus. De periode voor je ei kan heel heftig verschillen. Helaas ben ik een van de voorbeelden die bewijst dat zelfs de lf periode kan verschillen. Maar als het goed is zit mijn lf nu vast op 13 dagen. (d.m.v. de Etos pillen?)

@ BabsieG; jammer dat de pillen zo'n negatief effect op jou hadden.

@ Hier; 1e cyclus idd ook dubbel geklapt van de pijn bij mijn eisprong. 2e cyclus niets gevoeld van ei. Zit nu op de wachtbank in de hoop zwanger te zijn... Cyclus lijkt gestabiliseerd te zijn. Maar dat kan ik pas over 6 dagen laten weten of dat zo is. Of niet... dan ben ik zwanger (hoop hoop! ;))

Dames allemaal heel veel succes met zwanger worden!

16. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    De teunisbloemoliecapsules van het Kruidvat kan je in elk geval niet gebruiken tijdens zwangerschap. Dus blijft eigenlijk mijn vraag omdat ik veel verhalen hier heb gelezen van (mogelijk) positieve invloed op het ontstaan van zwangerschap; hoe hebben deze meiden dat dan gedaan? Dus pas gestopt toen ze positief testten, en dus al ong. 2 weken zwanger waren? Ik vind het raar :( .

17. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Dat is een misverstand, de teunisbloemcapsules hebben invloed op de menstruatie cyclus en dus niet op zwangerschap. Wanneer je bijv. net met de pil bent gestopt of net als mij na het verwijderen van de Mirena zo lang moet wachten op je 1e menstruatie kun je het gebruiken. Nu ik eindelijk mijn eerste ongesteldheid heb gehad ben ik er ook meteen mee gestopt.

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ja dat weet ik, maar het wordt schijnbaar ook gebruikt om je cyclus regelmatiger te krijgen. Dat zou ik ook wel willen, maar natuurlijk ook zwanger worden! En op die capsules vd Kruidvat staat niet te gebruiken tijdens zwangerschap. Dat is dus het vage van het geheel.

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat ik heb gelezen op sommige sites, is dat wordt geadviseerd om je cyclus (terwijl je een condoom of andere niet-hormonale anticonceptie gebruikt) met die teunisbloemolie regelmatig te krijgen. Als je lichaam dan dat ritme heeft opgepakt, stoppen met de teunisbloemolie en beginnen met proberen.
    Maar ik snap dat veel dames daar geen zin in hebben als je nu al bezig bent met proberen :)

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Precies Luca dat zal het zijn. Ik ga er ook niet mee beginnen heb ik besloten. Eerst maar eens testen morgen.....heb de zenuwen :(

Deel Deze Pagina