Hoi Dames, weet iemand hoe het ook al weer zit met een pisitieve ovu test en mogelijk zwanger zijn? Ik had op dag 16 een positieve ovu en heb dus over 3 dagen m'n nod ( banner klopt niet) Nu deed ik vanmorgen "voor de grap" een ovu testje en die was positief! Hoe kan dat nou?
Ovutesten meten de LH-waarde in je urine. HCG is voor een deel hetzelfde, en daardoor reageren ovu-testen ook op HCG. Als ie echt positief was (dus teststreep even donker/donkerder dan controlestreep) zou ik er maar eens een zw-test tegenaan gooien!
Het zou kunnen... Ik heb het zelf ook gehad. Ha niet door dat ik zwanger was en ging weer ovutesten doen om mijn eisprong vast te stellen. Was kats-positief terwijl ik dus zwanger was. Ik zou als ik jou was een zw-test doen. Succes!
ik had ook een positieve ovutest voor mijn NOD. Je moet dan wel een echte dikke teststreep hebben is mijn ervaring! Ik ben benieuwd! Liefs, Paula
Hoi Allemaal, Kom er vanochtend achter geen zwangerschapstest ik huis te hebben. Dacht dat ik er nog 1 had.. dus heb ik maar weer een ovu testje gedaan, nou die was zo negatief als maar zijn kon! Balen dus, had gehoopt dat het dit keer raak zou zijn. Heb 9 okt mijn nod, maar ga nergens meer vanuit..
Ehm... ze zijn geloof ik ook niet bedoeld als zw-test, ze hebben daar niet voor niets andere testen voor uitgevonden. Een positieve ovu-test kán een indicatie zijn voor een zwangerschap, meer niet. Prima als jij ze niks vind, ik ben toevallig erg blij met die dingen!
Petty, ze zijn er niet voor bedoeld, maar de werking is wel uit te leggen. In principe kan het dus maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul: Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen: In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul: Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs). De streep moet wel even dik zijn over nog dikker als de controlestreep. en zeker een zw test erna doen voor die 1 % kijk maar in mijn album
Houdt het dan ook in, dat als je zwanger bent, je dan niet, wel een positieve zwangerschapstest kan hebben maar geen positieve ovu test?
jeetje blondie wat heb jij een positieve ovu test! Bij mij worden ze niet donkerder dan die twee die je ervoor hebt
een ovulatietest reageert eerder op een zwangerschap omdat ie maar de helft van het stofje HCG hoeft te traceren. Mijn eerste positieve ovutest was dus duidelijker dan mijn zwangerschapstest. Dus ik denk, als ik je vraag goed hebt begrepen dat het antwoord Nee is (tenzij je nog niet voldoende in je urine hebt zitten, dan zullen ze beide nega zijn) Liefs!