Hallo allemaal, Nu het zwanger worden allemaal niet 123 lijkt te gaan, krijg ik het (elke maand een beetje meer) lastiger met iedereen om me heen die el direct zwanger lijkt te raken. Op de een of andere manier krijg ik daar een erg onrustig gevoel van. Ik wil me e juist niets van aantrekken en blij voor een ieder zijn, toch kan ik het niet helpen, lichtelijk te balen als iemand uit mijn omgeving meldt in blijde verwachting te zijn. Ik voel me een soort van opgejaagt. Of zou het een soort jaloezie zijn? Wie herkent dit?
Haj meid ik kreeg vorige week tehoren dat mijn manager zwanger is,, had echt zo iets van .. waarom zei wel,, en ik niet,, denk dat het dalijk echt moeilijk gaat worden als zij een dikke buik krijgt en het bij ons nog steeds niet gelukt is,, hebben andere ook wel is zo iets ?
Ik denk dat iedereen die zwanger wil worden wel eens zo'n moment heeft ! Maar je moet maar zo denken: geduld word beloond! dat houd ik mezelf altijd voor ! xxx rissie
Ik ben zo benieuwd hoe jullie er mee om gaan. Vertel je mensen in je omgeving dat je bezig bent en dat het niet direct lukt, of juist niet. ik ben er bang voor dat mensen me dan in een hokje gaan plaatsen als een of andere zielepoot. Maar van de andere kant wil ik er graag over praten.
Ik snap ook heel goed wat je bedoelt hoor. Soms ben ik wel een tikkeltje jaloers maar dat duurt dan ook maar eventjes. Heb dan wel zoiets van 'jeetje wanneer ben ik aan de beurt?'. Ik probeer gewoon positief te blijven. Ik zou het niet teveel mensen vertellen. Mijn moeder, zusje en schoonzus weten het wel en een collega bijvoorbeeld. Liefs Vanilia
ik vertel niet iedereen dat we bezig zijn voor een kleine.. vind niet dat iedereen dat hoeft te weten... Denk dat je het beste kan proberen om er niet aan te denken en blij kan zijn voor de zwangere... je weet maar nooit hoelang zij er wel niet over gedaan hebben om zwanger te raken... maar iedereen is anders natuurlijk, zo denk ik erover xxx Rissie
Hey ben er nog niet zo echt mee bezig... zitten natuurlijk nog maar in ronde 2 dus nog niet erg zorgen over het wel of niet vlotten.... Nu vind ik het vooral fijn om te horen dat mensen zwanger zijn en dan denk ik dat we misschien wel snel samen zullen zwanger zijn. Maar begrijp je gevoel. Vermoed dat ik dat ook wel zou hebben als we al een aantal maanden aan het proberen zouden zijn. Dan ben je nog wel blij voor anderen, maar komt dat 'waarom ik niet' toch wel meer knagen denk ik. Ja, vraag mij ook wel af of je dat vertelt dat het niet zo goed gaat. Nu vermoed iedereen dat we ermee bezig zijn.... maar als het te lang uitblijft, zullen mensen sowieso ook wel 'opmerkingen' geven (doen ze nu soms al omdat ze denken dat we al van vorig jaar bezig zijn). Da's dan eerder polsen om te weten of we wel al bezig zijn. Ik denk dat ik ook echt wel een aantal mensen zou nodig hebben om mijn hart eens bij te luchten Groetjes en laat dat gevoel maar zijn als je er eens last van hebt! Denk dat dat beter is dan niet te willen dat het er is. Twins
Fijn om te horen dat anderen dit ook wel ervaren of het wel begrijpelijk vinden. Lijkt me trouwens wel vervelend wanneer mensen in je omgeving gaan speculeren over je zwangerschap. iedereen veel succes !
Tja, valt nog wel mee omdat de sfeer op het werk heel fijn is... denk dat zij er soms meer last van hebben dan ik. Vooral geheimzinnig doen 8) daar kunnen ze niet altijd goed tegen. Wij zijn met 3 collega's op een bureau in dezelfde leeftijdsfase. Meestal jagen we onze baas op stang door te zeggen dat we aan het timen zijn. Gezellig tesamen zwanger. Je zou haar ogen moeten zien (en dan voorzichtig zeggen dat we het op toer moeten plannen gelijk dat één van ons zich daar iets van aan trekt).
ja, heb ik ook. Met een collega, was net getrouwd, was in 3 keer raak, ik na ronde 13 nog niets,pfff. Ze vragen ook om me heen, en jullie nog geen kinderen? dan moet ik maar net alsof doen dat mijn neus bloedt, best moeilijk.
Ik herken het gevoel wel hoor, dat iedereen in de omgeving maar zwanger lijkt te worden. Wij zijn zelf nu een half jaar bezig... en vanmorgen toen ik aan het vierde doosje Fem natal begon, dacht ik toch ook even, waarom wij nou nog niet? Maar ach, ben blij voor iedereen die het wel lukt. Bij ons weten trouwens veel mensen wel dat we voor een kleine gaan. Sommigen wil ik echt verrassen, zusjes bijvoorbeeld, maar vanwege leeftijd enzo werd er al regelmatig naar gevraagd. Bovendien ben ik zo'n flapuit die het ook wel prettig vind om het er gewoon open over te kunnen hebben. Ik maak er niet zo'n geheim van. Groetjes Jelske
Ik was in sept 2006 gestopt met de pil en heb lang ontpilt. Weet nu sinds een paar dagen dat ik zwanger ben, maar ik heb er juist de afgelopen maand/2 maanden over gesproken met goeie vriendinnen en mn moeder. En dat voelde eigenlijk heel erg prettig. Een vriendin vertelde bijvoorbeeld dat zij juist heel veel mensen kent die heel lang doen over zwanger raken. Je hoort namelijk wel altijd van mensen dat ze 'direct' zwanger waren, maar als het een tijdje duurt zeggen mensen meestal helemaal niets. Misschien dat je manager ook al een jaar/jaren aan het proberen was ... Nou ja, ik hoop maar dat jullie net zo blij verrast worden als ik afgelopen week (ik durfde echt niet meer te hopen en dacht ik weer in ontpil-modus was geschoten).
jaaa dromer,dit is voor iedereen die lang moet wachten een bekent struikelblok... en ook wordt je vaak geconfronteerd met je kinderloos zijn als je bijvoorbeeld op je werk kijkt,jaa jij kan wel werken want je hebt toch geen kinderen,of als je mee gaat met een familiedag,ja jullie betalen maar evenveel als de anderen want jullie werken allebij en hebben toch geen kinderen. Mensen denken dat je alle geld,tijd en ruimte van de wereld hebt omdat je toch geen kinderen hebt. En willen we dat ? neeej ik herken het heel erg hoor,en het is niet altijd makkelijk, maar gewoon blijven proberen vriendelijk te zijn Groetjes visje22
hoi meid ik herken het ook om me heen word iedereen binnen 1 maand zwanger en wij..... ik gun het iedereen hoor daar niet van maar mezelf ook en soms steekt het idd als een ander weer eens zwanger is maar goed gewoon moed blijven houden en onze tijd komt nog wel!
ik had dat ook heel erg maar toen ik dat gevoel los begon te laten werd ik zwanger helaas gebeurt dat van zelf een keer en kan je het gevoel niet sturen en dat is dus het vervelende het is iets waar je totaal geen controle over hebt sterkte
Hey dromertje, Praat er gewoon over met mensen die je vertrouwt, maar laat het geen obsessie worden. Als jij er relaxed mee omgaat, dan zal je omgeving het ook doen. Tja die stekende gevoelens zijn heel erg herkenbaar, je wenst iedereen om je heen het beste, maar niets menselijk is ons vreemd, toch? Houd goede moed en heel erg veel succes! Groetjes, MaWaBe
ik herken het ook al die vrouwen met mooie ronde buiken of met een kinderwagen oh ik wil het ook zo graag