normaal gezien bouwt een ovulatietest toch op in zichtbaarheid van het streepje?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door denise23, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    hoi,

ik heb de afgelopen dagen gestart met ovu testen. nu zijn die van zo-ma- omowit en die van dinsdag heeft ineens een dikke streep en die van gister weer helemaal niks...
    ik heb deze testen vorige maand ook gebruikt maar toen bouwde die teststreep op in zichtbaarheid, nu ging het ineens van niks naar alles zeg maar... en dat op cd 10... (normaal is dat op cd 14)
    war raar.. hoe kan dit? heeft iemand uitleg?
    en kan ik nu beter nog een paar dagen door testen of kan ik er vanuit gaan dat dinsdag mijn ei is geweest?

groetjes denise

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik zou er vanuit gaan dat je ei is geweest.... Volgens mij hoeft het helemaal niet zo te zijn dat die testen opbouwen qua donkerheid van het streepje. Google maar eens op "LH-piek" en dan "afbeeldingen" aanklikken. Je krijgt dan wel plaatjes van grafiekjes met je hormoonspiegel. Je ziet dan dat je LH-niveau vrij constant laag is tot de piek. Dan schiet ie omhoog en daarna is ie ook weer weg. Omo-wit en dan een vette streep lijkt mij dus niet gek.
    Dat je de vorige ronde wel streepjes zag, betekent misschien dat je urine toen geconcentreerder was?

Ik heb zelf de streepjestesten ook wel gebruikt, maar ik had met MatCare altijd twee strepen die even donker waren en bij de piek een donkerdere teststreep. Met die van 123-ovulatietesten had ik soms wel en soms niet een tweede streepje. Was niet echt een pijl op te trekken (en erger nog, soms waren ze met de piek niet eens positief. Ik wist dan alleen dat ik de piek had omdat ik er een tweede merk naast gebruikte). Voor mij nu alleen nog maar CB-digital. ;)

3. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat hoeft niet hoor. Ik heb maandenlang gehad dat het streepje langzaam donkerder werd, dat je een duidelijke opbouw zag in de testen. En de maand waarin ik opeens van wit naar knal ging raakte ik zwanger.

4. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    ok. we hebben 3 dagen ervoor, diezelfde avond en de avond erna geklust dus laten we dan maar hopen op het beste!
    bedankt voor jullie reacties!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, de zichtbaarheid van de teststreep op een ovulatietest hoeft niet persé op te bouwen. Het kan wel dat je eerst een lichte streep hebt die steeds donkerder wordt. Maar je kunt ook vanuit het niets ineens een knalstreep hebben. Dat kan elke cyclus verschillen.

6. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    ok bedankt. dan ga ik er maar vanuit dat ik dinsdag mijn ei hebt gehad, ik zal gelijk mijn banner aanpassen!

7. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier ook van niets ineens knal en daarna bijna niks meer. Geklust en 29 weken zwanger!!!! Duim voor je

8. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    vanavond een ovu test gedaan met als resultaat een licht streepje.. denk toch echt dat mijn ei morgen of overmorgen gaat komen.. wat gek he die posi test van dinsdag??
    pff..snap er nu helemaal niks meer van!

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom de test ineens knalde weet ik niet, maar ik wil wel even opmerken dat je eitje NIET springt op de dag van de positieve test, maar dat je eitje pas 24-36 uur daarna springt ;)

Succes deze ronde :)

Deel Deze Pagina