Komt er ook zoveel op jullie af!

Discussion in 'Zwangerschap' started by CreaLinda, Apr 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    M'n hoofd tolt van wat er allemaal op me afkomt. Alle dingendie ik moet regelen (die we moeten regelen). verloskundige, kraamzorg, opvang, geboortekaartjes, kamertje, de rest van de uitzet, het regelen van ons werk, wat gaan verdienen, regelen van de teruggaaf van de belasting voor de opvang, regelen van vergoeding voor mantelzorg die ik ga doen.

En dan alles wat er in mij verandert.

Ik weet niet waar ik moet beginnen.

Linda

2. Niet meer actief

Het gaat eigenlijk vanzelf en je hebt tijd zat :p (hoor mij het zeggen mevrouw ik heb alles al geregeld met 12 weken hihi)

Verloskundige met 8 weken een afspraak voor de eerste keer.

Je mail of belt je verzekeringsmaatschappij dat je aan wilt melden voor kraamzorg

Uitzet; duidelijk een lijstje voor jezelf maken wat je echt nodig hebt. Ik koop elke week zoiezo iets voor de kleine (als kadootje voor mezelf)

Kamer en kinderwagen wel alvast orienteren want levertijden zijn soms best pittig!

Misschien kan je de belastingdienst opbellen of mailen hoe het in zijn werk gaat met aanragen teruggaaf ed.

Het beste (voor mij) werkt altijd een lijst maken met wat ik nog moet doen of regelen, als je eenmaal op papier hebt valt het eigenlijk altijd wel mee (ik je hoofd lijkt het altijd meer om een of andere reden)

Meeste dingen vallen vanzelf op hun plek GENIETEN (vooral dat niet vergeten hihi)

3. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

Mar 3, 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Stap voor stap.. rustig in en uit ademen, lijstje maken .. telefoon pakken, verloskundige bellen, afspraak maken (bij 9 weken), verzekering bellen (kan tot zeker 4e maand wachten), lekker bedenken wat je wilt doen met de babykamer, stapel tijdschriften halen en lekker uitknippen/scheuren wat je leuk vindt, op zoek gaan en kopen/aanschaffen naar wat je nodig hebt, blije dozen aanvragen, baby kamer verven/inrichten (moet ong. bij 7,5 maanden klaar zijn ong., mij nooit gelukt..hihihi..altijd later..)
    Geboortekaartjes idee bedenken..

Ah joh... je gaat je gewoon niet vervelen.. CreaLinda... je zal dat niet voor niets hebben gekozen, dus je zal het creatief oplossen en tot een goed einde brengen.. heb ik alle vertrouwen in';)

Maar ik begrijp je wel hoor... bij mijn eerste kwam ik er pas achter dat ik zwanger was met 11wk/5dg...Toen raakte ik ff lichtelijk in paniek... zo van..

Help over een half jaar ben ik zomaar mama... hoe moet ik dit , hoe moet ik dat en ga maar door, net als jij nu... (normaal ga dr eerst over praten, beslissing nemen, proberen enz enz dus benje dr vaak toch al ff mee bezig... in ik was boem zomaar 3 maanden zwanger...)

Maar werkelijk alles komt op zijn tijd en het wijzigt zich echt allemaal vanzelf.. Komt helemaal goed...

Don't worry, be happy & Enjoy..

Greetz Hilde

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

tot 12 weken heb ik alleen kraamzorg en verloskundige geregeld. daarna ging de rest vanzelf rollen.

succes he ;)

5. Niet meer actief

Bij mij kreeg ik zelfs te horen dat na 12 weken te laat was (mijn ogen rolden meteen eruit was blij dat ik het snel had geregeld) de kraamzorg dan...

6. reneewittens

reneewittens Actief lid

Dec 9, 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Ik moet 1 mei op controle bij de verloskundige. Dan ben ik bijna 13 weken en ik ging er vanuit dat ik daar dan wel zal horen hoe en wat. Ik heb wel al even in de polis van mijn zorgverzekeraar gekeken en kraamzorg moet ik uiterlijk aanvragen als ik 5 maanden ben. Tijd zat... Kalm aan joh, al die stress is nergens voor nodig. :)

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Als enige moet je de kraamzorg snel regelen. Sommige regio's zijn nogal snel vol. Maar dat is een telefoontje en je bent klaar.

Hier verder nog niet echt veel gedaan hoor...en ik ben al bijna 21 weken. Tijd zat, komt allemaal wel goed hoor!

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Dat vindt de verzekeringsmaatschappij vroeg genoeg. Maar kraamburo's zijn soms zo enorm druk dat het echt verstandig is om dit meteen aan te vragen. Is maar 1 telefoontje naar je maatschappij en je bent klaar. Zeker in het westen van Nederland zou ik dit niet te laat doen!

Verder hoef je inderdaad alleen nog maar de VK te bellen. De rest komt allemaal wel. Daar heb je echt meer dan genoeg tijd voor hoor. Als je het wat over de komende maanden verdeeld, groei je ook langzaam maar zeker naar je bevalling toe. Tenminste, zo heb ik het ervaren.

9. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Het komt allemaal goed...... Weet ik wel. We gaan idd vandaag een lijstje maken, dat is wel handig, en even aan de buuf vragen welke kraamzorg zij had, die waren wel goed geloof ik.
    Nou woon ik in Ypenburg, en hier is een ware babyboom aan de gang (nieuwbouwwijk he). Dat heeft het grote voordeel dat de vk aan de overkant zit, en het nadeel dat ik idd echt deze week de kraamzorg nog moet regelen.

Bedankt voor de reacties, ik ben wel weer wat rustiger.....

Linda

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Heel veel vrouwen wéten nog niets eens dat ze zwanger zijn met 5 weken dus ik denk dat het wel mee valt met het aanvragen van de kraamzorg. Ze zullen wel wat gewend zijn qua aanvragen, denk ik.

11. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    O, ze zijn zat gewend, want er worden echt zoooooveel baby's geboren. Maar ja, als je nog wat te zeggen wilt hebben over bijv. hoe lang je kraamzorg krijgt, dan is het toch wie het eerst komt, wie het eerst maalt denk ik.
    En als je toch 1 keer je menstruatie mist ga je toch testen? Ben ik nou gek? Het is dat ik twee weken terug bij m'n moeder sliep anders had ik het met 4 weken al geweten.

Linda

12. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Nou kraamzorg klopt inderdaad die moet je goed vroeg aanvragen zeker als je een goed kraamzorgbureau wilt..

Reneewittens zag dat je uit veghel kwam, als je bijv VDA wilt als kraamzorgbureau (vind ik echt een topbureau en ben duidelijk niet de enige) dan moet je echt snel aanvragen want die zitten echt stampvol, dus dan heb je grote kans dat je met 5 maanden te laat bent..

Verder heb ik geen last van zwangerschapsstress, misschien omdat het mijn tweede is, ik heb zoiets het komt allemaal wel, 8 maanden is nog een hele tijd (onderhand nog maar 4 maanden dat het klaar moet zijn, maar ach dat komt vast wel goed)

13. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Vergeet niet dat je hormonen ook leuk mee werken! Laat je niet opjagen door de hormonsters voor de meeste zaken heb je nog tijd zat.

14. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Ik had dat ook heel erg. Toen ik het net wist tot ongeveer een week of 8, 9. Ik heb voor de 12 weken alleen de VK geregeld. Ik moest ff bijkomen van de positieve test.

Toen ik wist dat alles goed was ben ik pas achter de kraamzorg en de kinderopvang aangegaan. De rest moet allemaal nog gebeuren. Ik heb ook nog niks gekocht.

Meid maak je niet druk. Stap voor stap. Kom eerst maar even bij van je positieve test. Je hebt nog een hele tijd om te genieten en zaken te regelen!

15. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Oh. Ik zie dat je uit Nootdorp komt... Ik val inzake de Kraamzorg ook onder regio Delfland. Vorige week heb ik gebeld en het was geen probleem. Ondanks het drukke Ypenburg nog plek zat dus ook daar kun je nog lekker je tijd voor nemen.

16. Buitenhuisje

Jan 7, 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben van tijd tot tijd ook best paniekerig over wat er allemaal geregeld moet worden, maar dan vooral het punt van kinderopvang.
    Wat ga je doen: oppas, kinderdagverblijf, gastouder en nog beter: hoe pak je dat aan als je het nog nooit eerder gedaan hebt.
    Ik heb al wat op internet zitten neuzen, maar vind het allemaal erg ingewikkeld.
    Omdat ik een MK heb gehad ben ik nog erg voorzichtig met plannen maken en dingen kopen. Als ik een beetje de 12 weken voorbij ben, wil ik daarmee beginnen, maar ben ik dan niet al te laat met bijvoorbeeld kraamzorg/kinderopvang? Het voelt anders zo als de goden verzoeken als ik daar nu al mee aan de slag ga. De schrik van de MK zit er namelijk nog behoorlijk in.
    Ik woon in Purmerend, dus het westen. Iemand tips/suggesties uit deze omgeving hoe ik het aan kan/moet pakken ?
    Alles is welkom !

Groetjes, Natascha.

17. patricia12

patricia12 Bekend lid

Sep 28, 2006
    604
    0
    0
    limburg
    heb toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, meteen verloskundige en kraamzorg geregeld. verder hebben we natuurijk al wat spulletjes en een kinderwagen. maar de kamer moeten we nog doen etc. we zijn aan het verbouwen, maar goed we hebben nog wel even de tijd.

18. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Creches verschillen heel erg met wachttijden. Het stikt hier van de creches en bij de ene heb je een wachtlijst van hier tot Tokio en bij de ander kennen ze helemaal geen wachtlijst. Maar het was wel wat de doktersassistente tegen mij zei dat ik nu al moest gaan regelen.

Nou zou ik zelf nooit kiezen voor een creche (tenzij het echt niet anders kan). Ik vind een creche qua sfeer te schools, maar dat is gewoon een gevoel waar ik niet echt een verklaring voor heb.
    Ik ga dus op zoek naar een gastouder, en daar wacht ik echt mee tot na 12 weken. Ik ben namelijk een paar maanden juf geweest op een school in het dorp en ken zodoende best veel mensen. En ik wil nog niet in het roddelcircuit terecht komen als ik nog geen 3 maanden onderweg ben.
    (komt het bij Cas' oom die hier ook woont die dan vervolgens oma belt.... eh nee doe maar effe niet).

Linda

Share This Page