Wie o wie kan mij uitleg geven hierover? Ik heb om 18:00 uur vanavond een eerste ovulatietest gedaan. Heel duidelijk 2 lijntjes. De testlijn zelfs iets donkerder. Ik super blij natuurlijk Ik meteen even mijn temperatuur gemeten en die was 36.2. Ik zit nu op dag 19 en mijn temperatuur schommelt tussen 36.0 en 36.5. Dus 36.2 wijst niet echt op een eisprong. En nu???? Ik temperatuur wel onder mijn tong. Ik weet dat het beter is om rectaal te temperaturen, maar dit is voor mij veel makkelijker. Ik hoop dat er meiden zijn die mij advies kunnen geven! Liefs
Hoi, Het heeft eigenlijk alleen maar zin om 1 x pd te tempen. Bij voorkeur 's morgens voor je uit bed stapt en bij voorkeur idd rectaal. Het klop idd dat je temp op de dag van ei laag is. Pas na je ei gaat ie stijgen. Daarom is tempen ook alleen bedoeld om inzicht in je cyclus te krijgen. Als je wacht op de tempstijging ben je al te laat.... Suc6
Patricia als ik mijn temp meet onder mijn tong is ie 36,5 maar als ik het rectaal doe is ie 37,0 dus denk wel dat er verschil in zit,al moet ik er wel even bij vertellen dat ik pas volgende maand als het weer niet is gelukt begin met tempen dus veel ervaring heb ik er niet mee! Maar wilde het je toch ff vertellen succes meis
Als je normaal altijd voor het uit bed gaan meet en nu pas s avonds, is er eigelijk niks over te zeggen volgens mij.
Hoi, Mij is door een arts verteld dat als je niet rectaal je temp opneemt je er altijd 0.5 graad bij moet rekenen. Een halve graad dus. Dus dan zou je temp 36.7 moeten zijn. Succes Liefs Nies
Staat inderdaad ook oop de bijsluiter van mijn thermometer. Indien je je temp. meet onder de tong, tel er dan 0.2 bij op. Mona
je temp gaat pas stijgen wanneer je ei geweest is! en idd is het wel het meest betrouwbaar als je iedere dag op dezelfde tijd tempt, bij voorkeur 's morgens als je wakker wordt voor je ook maar iets gedaan hebt. en mocht het mogelijk zijn dan is rectaal toch betrouwbaarder dan onder de tong.
Bedankt voor jullie reacties! Ik temp inderdaad iedere ochtend voordat ik opsta. Vanochtend was mijn temp 36.5. Ik heb zelf het idee dat ik gisteravond laat m'n eisprong gevoeld heb. Dus wie weet temp ik morgenochtend hoger. We zullen zien! Liefs
Vanochtend weer gemeten. En voor het eerst 37.0! Het is nog nooit zo hoog geweest! We hopen op het beste! Liefs
als je nu een paar dagen deze temp blijft houden, of iets hoger dan weet je of je je ei gehad hebt, je kan het ook invullen op FF, misschien ook wel handig. (ik weet niet of je dat al doet?) http://www.fertilityfriend.com/
Ja, ik vul mijn temp wel in op een kaartje. Alleen gewoon met pen. Vindt ik zelf makkelijker. Zit nu al 3 dagen op 37.0. Het gaat de goeie kant op! Liefs
gaat zeker de goede kant op dan meid!!! hoog houden nu!! ik vul m'n temp wel in op FF maar ik krijg geen streep?!?!? ik denk toch echt m'n ei gehad te hebben en mijn temp blijft na een klein dipje toch stijgen nu!! succes meid!!! ik blijf voor je duimen