Etos vit B ijzerformule

Discussion in 'Gezondheid' started by Annina, Jul 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annina

Annina Lid

Jul 6, 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik word moe van mezelf, sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik ben er gestrest en moet het even met andere mensen bespreken.
    Lang voordat ik zwanger was slikte ik al vitamine B ijzerformule van de Etos. Ik las online dat je gewoon ijzertabletten door kon blijven slikken dus dat heb ik gedaan (weet het nu nog geen week, ben nu bijna 3 weken zwanger volgens de dokter). Ik dacht laat ik toch maar eens de achterkant checken, staat er opeens dat je het niet mag slikken als je zwanger bent...

Dit zijn de ingredienten:
    Ingrediënten: vulstof (E170, cellulose, E341, E464), vitaminen, mineralen, glansmiddel (E570, E470b, schellak, E553b, carnaubawas), zoethoutextract, stalkaars, veldzuring, vogelmuurkruid, alfalfa-extract, rozenbottelpoeder, maïszetmeel, framboosblad, papaïne, spinaziepoeder, lipase, bromelaïne, kleurstof (E171, E172), waterkers, rode bietenpoeder.

Is dit iets waar ik me heel erg zorgen om moet maken(zeg me ajb dat ik me aanstel:()?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
  3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Staat er echt dat het niet mag of staat er iets algemeens als alleen op advies van de arts. In het laatste geval wil dat alleen zeggen dat er geen onderzoek is gedaan naar de effecten bij zwangerschap maar dat de fabrikant geen risico wil nemen. Dan weet je natuurlijk nog niks, maar dramatisch zal het dan niet zijn lijkt me.
    Je kan even overleggen met je huisarts. Verder is er pas bloedcontact tussen jou en de baby als de placenta is gevormd, dat is pas met 10 weken.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik denk door de kruiden die er in zit.

Maar waarom slik je anders de multi voor vegetariërs niet van etos.
    En waarom gebruik je extra ijzer eigenlijk? Is daar wel eens op geprikt?

5. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik denk ook de kruiden dat er inzitten.

Ik moet vanaf het begin ijzertabletten innemen en deze heb ik van mijn gyn. Gekregen.

Als jij ze ook nodig in moet nemen, kan je het aan de vk of gyn vragen of zij een voorschrift kunnen schrijven.

6. Annina

Annina Lid

Jul 6, 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden! Ik slikte ijzer omdat dat me werd aangeraden toen ik vegetariër werd. Dokter gebeld, hij zei dat hij zich niet kon voorstellen dat het schade zou hebben toe gebracht. Gelukkig... Ik zal het wel even bespreken met de verloskundige of ik eventueel ijzertabletten nodig zal blijven hebben en dan wel goede.

7. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Je moet inderdaad oppassen met zoethout en frambozenblad als je zwanger bent.

Share This Page