Naar gevoel in been na insuline spuiten

Discussion in 'Gezondheid' started by Rebelleflower, Jul 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Sinds gisteren moet ik insuline sluiten als mijn waarde boven de 7.0 uit komt.
    Nu heb ik dat gisteren z'n 2x gehad en vandaag 3x maar elke keer krijg ik na het spuiten een heel vervelend en naar gevoel in m'n benen (ik spuit in m'n bovenbeen) een soort verkrampt en zwaar gevoel. En ik voel soms gewoon de vloeistof in m'n been gespoten worden. Echt een vervelend gevoel.
    Hebben meer meiden die insuline spuiten dit?
    Vraag me af of dit wel normaal is. Spuiten wordt zo steeds vervelender ipv makkelijker.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Dat is volgens mij normaal. Ik injecteer nu een jaar b12, dat is wel in een spier dus mogelijk anders, maar ik voel 't altijd. Zowel inspuiten van de vloeistof als dat 'kramperige' gevoel erna. Wat mij goed helpt is goed ontspannen zitten, rustig injecteren.

3. Daaantje

Daaantje Actief lid

May 25, 2014
    119
    5
    18
    NULL
    Probeer t eens in je buik. En laat de vloeistof langzaam in lopen..
    succes!

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Heb je novorapid? T enige moment waarin ik voel dat ik gespoten heb is als de insuline uit de koelkast komt?

5. Doncky

Doncky Actief lid

Sep 14, 2015
    299
    1
    16
    Misschien even contact opnemen met diabetesverpleegkundige.
    Ik spuit novorapid maar die moet in mijn buik zetten.
    De langwerkende insulatard mag ik in mijn been zetten maar merk niks. Voel ook de vloeistof niet.
    Zet je hem als je zit en je benen ontspannen zijn of als je staat?

6. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Kortwerkend insuline kun je beter in je buik spuiten. Zorg dat de insuline op kamer temperatuur is.

Langwerkende kun beter in je been spuiten. Ook op kamertemperatuur en rustig in spuiten

Bij grote hoeveelheden kun je op splitsen. Ik spoot voor de nacht 90 eh en deelde dit op in 3x 30 omdat ik anders harde plekken in mijn benen kreeg. Als je problemen blijft houden kun je andere naaldjes vragen. Lengte kan ook problemen geven. Ondanks dat heb ik 30 weken met moeite in mijn benen gespoten maar dat was gelukkig alleen maar savonds. De Kortwerkend in mijn buik had ik geen problemen mee

7. Nox

Nox Bekend lid

Dec 9, 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kortwerkende in je been? Je been is voor (middel) langewerkende insuline. En dan alleen boven en buitenste kant.

Kortwerkende spuit je in je buik en dan niet vlak rond je navel.

Misschien heb je in een spier gespoten? Heb je met koude insuline gespoten?

8. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Ze zeiden dat ik gewoon in m'n been mocht spuiten omdat ik m'n buik nogal een eng idee vond.

Ik heb vanmiddag met de diabetes verpleegkundige gesproken en die zei dat ik waarschijnlijk idd in een spier heb gespoten en ze rade nogmaals aan om echt in m'n buik te proberen.
    Ik moet nu ook 3x voor elke maaltijd spuiten en aangezien ik niet overal mijn broek naar beneden kan trekken om in m'n been te spuiten heb ik het vandaag eens in m'n buik geprobeerd heb gelijk een stuk minder last! :)

Share This Page