Ik loop al langere tijd met het idee om zelf een webshop op te zetten. Nu wil ik me hierin serieuzer gaan verdiepen. Wie heeft er al ervaring mee en wil me tips, adviezen, do`s en dont`s geven? Ben nog compleet blanco dus alles is zeer welkom. Het idee is eigenlijk om dit naast m`n huidige baan (24 u. p/w) te doen en mocht het goed lopen met m`n baan te stoppen. Wellicht iets te voortvarend aan het denken geweest, maar waar een wil is, is een weg toch?? Graag hoor ik het van jullie!
Wat voor een soort webshop wil je opstarten? Je moet natuurlijk niet vergeten dat er zoooo veeeel webshops zijn momenteel en dat je toch wel uniek moet zijn wil je er een succes van maken. Verder zou ik gaan informeren of je aan kan sluiten bij de organisatie "thuiswinkelen" heet dat geloof ik. Dat geeft mensen namelijk iets meer zekerheid. En natuurlijk een mooie goede duidelijk website. Succes iniedergeval
Hoi Kim, Wat wil je in je webwinkel gaan verkopen? Vraag ik vooral omdat je een plek voor voorraad moet hebben en als het grote of beperkt houdbare artikelen zijn is dat iets om over na te denken. Ik ben meer thuis in de technische kant van het geheel (het bouwen van online winkels mbv een kant en klaar pakket) dus als je daarover specifieke vragen hebt, let me know Hoe dan ook: succes!
Bedankt voor jullie reacties! Het idee wat ik gaan verkopen is "Geef een kado". Voor gelegenheden zoals geboorte, verjaardag, huwelijk specifieke cadeautjes, pakketjes e.d. Ik had eerst in gedachten om een shopje op te zetten met babyspulletjes, maar daar zijn er inderdaad al 1000en van. Vandaag even zitten brainstormen met een collega en daar kwam dit concept uit. Qua opslag heb ik nu voldoende ruimte, mocht het zich gaan uitbreiden dan vind ik daar wel een oplossing voor. Ik zal eens gaan informeren hoe het zit met die organisatie van thuiswinkelen. Nog meer tips zijn welkom!