zwanger na doodgeboorte?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xKiim, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xKiim

xKiim Actief lid

10 mrt 2012
    146
    0
    0
    Werkt als All-Round Kapster
    Tilburg
    Lieve mensen,

Ik ben 02-03-2012 bevallen van onze zoon Kyano* die tijdens de bevalling is overleden.
    De rede dat ik moest bevallen was omdat ik Hellp had, wat levensbedreigend was voor ons allebei, en helaas kiezen ze dan tog voor de moeder boven het kind.
    Kyano* was pas 23,2 weken, met een groeiachterstand vana 3 weken, dus hij was nog lang niet levensvatbaar.

Het gemis is ondraagelijk, vooral nu IEDEREEN om me heen is.
    Ik heb moedergevoelens die ik nergens kwijt kan.
    Om deze rede wil ik zsm weer zwanger worden,
    dat mn leven weer wat zinvoller is, en dat ik weer iets heb om na uit te kijken, een lichtpuntje aan het eind van de donkere tunnel.
    Wegens tests die ik nog moet krijgen mag het nog even 6 weken niet.

Zijn er meer mensen die zwanger zijn geworden na een doodgeboren kind of na Hellp? en wilde jullie dit ook zo snel alweer? Waren jullie niet bang voor herhaling? etcetc.

Liefs Kim

2. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hoi xKiim, ikzelf heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar wil je even heel veel sterkte wensen met het verlies van je zoontje. Dat is niet niks en ik hoop dan ook voor je dat je snel een gezond baby-tje in je armen mag houden.
    Dikke knuf, Puck.
    PS: Probeer het wel te verwerken en niet door snel weer zwanger te raken dit opzij drukken. Dat heb ik nl in mijn eigen omgeving meegemaakt.

3. Milow

Milow Actief lid

6 apr 2012
    146
    0
    0
    Werkt als chemisch laborant
    limburg
    Lieve meid,,

wat ontzettend rot voor je..helaas ken ik je gevoelens..14 november ben ik bevallen ons mooie zoontje Milow* ook met een zwangerschap van 23 weken..

Bij mij waren de vliezen met 19 weken gebroken en met 23 weken was de navelstreng uitgezakt en nederland heeft zn stomme wet dat ze onder de 24 weken niets doen..daar sta je dan met lege handen...

wel papa en mama maar waar ons kindje nu waar ee zo graag voor willen zorgen..

iedereen zegt het is beter als je wacht maar nee ik kan niet...mijn gevoel.om weer mama te worden is zo groot...ik heb een kindje gedragen..voelen schoppen hen bevallen...de angst is er zeker ma de wens zo groot..

dus zoals je begrijpt snap ik heel goed wat je voelt..

wij zijn vorige maand weer begonnen helaas moet het bij ons wel via iui..bij Milow* was ik de eerst iui zwanger en nu heb ik de 2e iui al gehad eerste was mislukt...dus volgende week dinsdag mag ik testen als k niet ongesteld ben...

en jullie al bezig voor een brusje voor kyano*?

sterkte liefs x

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen ervaring mee gelukkig!
    wil je wel heel veel sterkte wensen en dat jullie kinderwens snel weer in vervulling mag gaan!

5. xKiim

xKiim Actief lid

10 mrt 2012
    146
    0
    0
    Werkt als All-Round Kapster
    Tilburg
    Pff dat het idd nog geen 24 wk was, was n hoop gedoe bij ons..
    ook de verzekering vergoedde niks omdat het onder de 24 wk was, het was gvd mar 5 dagen ervoor, hoe onmenselijk kun je zijn..

Erg he? dat je kindje gwn gezond zou zijn, mar dat het een falen van je lichaam is geweest waardoor hij zo vroeg geboren is.
    ik voel me zo schuldig hierom, Kyano* was perfect.
    Wilde natuurlijk ook lieve Hem ipv een ander kindje, mar we kunne m niet meer terug halen helaas.

mensen zeggen dat t beter is te wachten, omdat ze denken dat we n nieuw kindje willen om het verdriet om de "eerste" mee weg te kunne stoppen.
    Maar daarom doe ik het niet, een nieuw kindje kan Kyano* nooit maar dan ook nooit vervangen.
    Maar nu ik weet hoe het "moedergevoel" voelt, wil ik dan graag kwijt.
    En ik wil graag weer iets om na uit te kijken, ik heb nu het gevoel dat ik n beetje doelloos ben, kan me nergens meer druk om maken.
    Ik wil graag kinderen, en dat is voor mij het allerbelangrijkste.
    Ik wil leven voor mn kinderen, alles voor ze geven, nu besef ik hoe geweldig speciaal n kind is.

ik ga voor je duimen dat het lukt! en weet zekr dat Milow* waakt over jullie en zn brusje.
    Houd je me op de hoogte?
    wij mogen helaas nog niet, eind mei/begin april pas.
    er wacht me nl nog een belangrijk onderzoek die pas 12 wk na de bevalling gedaan kan worden omdat mn hormonen normaal moeten zijn, wat het dus ook niet is als ik weer zwanger zou zijn.

Uit dit onderzoek kan komen dat ik een verhoogde kans heb op miskramen, vroeggeboortes en zwangerschapsvergiftigin.. of er kan uitkomen dat het gwn "domme pech" was.
    Ik hoop het laatste, maar wat de uitslag ook is, wl het tog nog eens proberen. maar het zou wel fijn zijn dat ik er op voorbereid ben, als het weer mis kan gaan.

Liefs kim.

6. Milow

Milow Actief lid

6 apr 2012
    146
    0
    0
    limburg
    Hey meid,

Wat een gedoe allemaal..Ik ad de hele zwangerschap bloedverlies en waarschijnlijk heeft dat ervoor gezorgt dat de vliezen braken..en ik ben zo bang dat dit weer gebeurt maar ze denken zelf domme pech..

Ik ga morgen eens mijn gzn bellen wat ik snap niet waarom ze bij ons geen test doen..

Ik vond het ook zo erg wij moesten koste wat het kost de 24 weken halen ons mannetje was helemaal geezond maar omdat hij in stuit lag is de navelstreng er doorheen gezakt(ik schrok me rot toen ik dat zag) meteen na het ziekenhuis en wat bleek ons mannetje leefde gewoon nog.en nu was ik idd 5 dagen later hadden ze alles eraan gedaan om hem te helpen!!! zo boos he en dan hoor je achteraf in Antwerpen doen ze een kidnje al met 22 weken redden..

Maar de tijd is helaas niet terug te draaien..

wij hebben ook na heel veel gedoe gelukkig wel alles vergoed gekregen officeel deden ze dat niet..wij hebben ons zoontje begraven..En jullie?

Het is soms zo oneerlijk en nee wat iedereen ook roept of denk niemand kan Milow vervangen..hij zal zeker een heel goed bescherm engeltje zijn want ik geloof zeker dat hij gewoon bij ons is...

En dat geldt voor Kyano natuurlijk ook! hele mooi naam trouwens zo had Milow ook bija geheten wel toevallig!

Was dit jullie eerste kindje?

Liefs x

7. Milow

Milow Actief lid

6 apr 2012
    146
    0
    0
    limburg
    Ik heb afentoe ongesteldheid krampen maar ik hoop zo dat dit wat goeds betekent!...hoepenlijk kan ik dinsdag testen als ik nog niet ongesteld geworden ben pfff spannend xx

Deel Deze Pagina