Aanmaak HCG per zwangerschap verschillend?

Discussion in 'Zwanger worden' started by MaggieMagpie, Mar 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Vraagje: is de aanmaak en hoeveelheid van HCG verschillend per zwangerschap? Eind december heb ik een miskraam gehad met ruim 9 weken. Toen ik positief testen zat ik 4 dagen voor NOD. Nou heb ik zondag weer een test gedaan 2 dagen voor NOD (i know, testdrang). Deze was negatief. Kan het zijn dat ik later deze week alsnog positief test of is het zo dat als je de eerste keer 4 dagen voor NOD positief test dat dat nu ook zo zou moeten zijn?

2. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Volgens mij verschilt dat per keer hoor. Niet dat ik ervaring heb, maar ik denk het toch haha.

3. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    Heb bij iemand gelezen dat die meerder keren zwanger was geweest en bevallen.... iedere keer anders was met testen. de ene keer pas heel laat pas positief en de andere heel vroeg. Ligt meer aan wanneer de innestelling precies heeft plaatsgevonden dat kan soms heel snel zijn en soms wat langer duren. Ik heb steeds vrij vroeg positief getest. Vaak al voor NOD. De eerste keer kan ik niets van zeggen dat was echt van ok nu nog steeds niet ongi, dan mar even testen zodat de ongi weer dor kan zetten, andere drie keer al voor NOD, waarvan twee keer vroege miskraam. Het kan dus alle kanten op.

4. dolfijntje82

Mar 3, 2009
    81
    0
    0
    hoi,

Ik heb vorige maand te vroeg getest en toen was het positief. Helaas is het uitgedraaid op een vmk.
    Deze ronde heb ik ook 2 dagen voor nod getest, helaas negatief.
    Hoop voor jou dat je nog een positieve test gaat krijgen.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Bij de zwangerschap van mijn oudste testte ik pas na 11 dagen overtijd te zijn licht positief.

Bij de andere 2 eerder.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat verschilt per keer. Bij Thirza testte ik pas 4,5 week na m'n ei positief (19 dagen overtijd).
    Bij mijn MK testte ik 2,5 week na ei, (4 dagen overtijd) positief.
    Aangezien de grootte van de placenta per zwangerschap ook verschilt, si dat ook wel logisch; je placenta maakt de HCG aan namelijk :)
    Dus ja, je zou best nog positief kunnen gaan testen.

Share This Page