Hoi, Wat doen jullie eigenlijk allemaal anders nu dat jullie zwanger willen worden? Ik slik foliumzuur en ben deze maand bezig met ovulatietesten. Verder merk ik dat het me erg bezig houdt, maar aangezien ik (vind ik) al gezond leef doe ik verder niks bijzonders. O en tijdens mn vruchtbare dagen blijf ik wel nog 10 minuutjes liggen na de seks. Maar... wat doen jullie nu eigenlijk anders dan voorheen?
Hi PollyBaby, Ik zit in ronde 2 nu en ik slik foliumzuur, vitamine B compleet (ik ben vegetarisch) en tarwekiemolie. Wij gebruiken ook ovulatietesten. Ook houd ik mijn cyclus en symptomen bij op de app Womanlog (erg handig)! Verder blijf ik inderdaad ook wat langer liggen na het vrijen en instrueer ik mijn vriend om niet te hete baden te nemen hihi. Dit doe ik zelf ook niet . Ik merk dat ik wat hygiënischer ben in de zin van voedsel beter bekijken (houdbaarheidsdatum, vieze plekjes, geen rauwe vis etc) en handen wassen (niet dwangmatig ofzo, maar na het aaien van de huisdiertjes bijv). Voor de rest probeer ik het van me af te zetten (lukt niet) en schrijf en lees ik mee op dit forum en sinds vandaag mijn weblog . Succes!
Tot nu toe deed ik niets anders dan anders dan foliumzuur slikken, even blijven liggen na de seks, en tijdens de 2e helft cyclus niet drinken natuurlijk. Nu wordt de wens voor een brusje toch wat groter na een aantal rondes no luck, dus nu ga ik nog iets beter letten op gezonde voeding (eet op zich wel gezond, maar het kan altijd beter) en niet/ nauwelijks alcohol drinken, ook niet in de eerste helft van de cyclus. Baat het niet dan schaadt het niet . Tempen ga ik deze maand ook doen, maar meer uit eenmalige nieuwsgierigheid denk ik, want voel ovulatie best goed aan.
Ik merk dat ondanks dat ik het probeer los te laten, dit echt totaal niet lukt! En ik ben altijd heel positief ingesteld, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat dit bij ons niet zo maar gaat lukken. Dat maakt het vind ik nog wat lastiger. Vorige maand heb ik van die dipsticks gebruikt, maar daar kon ik niet goed wijs uit. dus deze maand gebruiken we de ovulatietesten van clearblue. En ik hoop zo dat er een smiley komt!
@ Katharina; slik je de vitamine B vanwege dat je vegetarisch bent of sowieso? En wat is precies de werking van tarwekiemolie?
Ik slik ook foliumzuur, tarwekiemolie en prenatal supplimenten. Daarnaast blijf ik na het klussen een minuut of 10 liggen.
ik slik foliumzuur van davitamon en tawekiemolie elke dag. ik blijf ook 10 minutjes liggen na het klussen ik temperatuur elke ochtend en gebruik ovulatietesten. we proberen om de dag te klussen. verder me leefgewoonte: ik probeer minder cola, koffie te drinken. wat dingen van me af leren zetten, stress en problemen op me werk die regelmatig voorkomen. elke dag fruit en groente eten, we drinken allebei geen alcohol en roken ook niet. en heel veel afwachten of het wachtbankje haha
Hai meiden, wij zitten jn de eerste ronde, ik ben maand geleden met foliumzuur begonnen en drink melk en was me fruit en eet geen rauw vlees meer. We hebben in me vruchtbare periode om de dag geklust! Dus maandaf woensdaf vrijdag... ik probeer me er niet mee bezig te houden maar heb allemaal symptomen, alsof ik al zwanger ben... sinds vorige week donderdag, jeukende tepels voor 2 dagen, en veel boeren en misselijk echt elke dag.... vrijdag moet ik ongesteld worden en kan ik dus testen! Ik hoop het zo maar ben bang dat me lichaam me voor de gek houd! Hoe is het julloe vergaan met nep of echte symptomen???
Ik blijf trouwens wel half uur liggen na het klussen en probeer paar uurtjes erna mog orgasme te krijgen zodat de zaadjes de goede kant op zwemmen!
Hoi Jamie22, dat klinkt wel herkenbaar hoor. Ik heb ook altijd die dagen voordat ik ongesteld moet worden allerlei symptomen, volgens mij zit dat gewoon in me hoofd, omdat ik het zo graag wil. Al hoop ik natuurlijk voor jou dat het gewoon in 1 keer raak is! M'n vriend drinkt amper en ik niet en beide roken we niet. pff ik haat echt dat wachten. Als ik nou gewoon een datum zou weten waarop het wel zou lukken, wanneer dat ook is.... ! Ik ben echt veel te ongeduldig hiervoor!
Ik slikte sowieso al vitamine B12 omdat ik geen vlees eet (wel vis overigens), maar de apothekersassistente raadde mij het totaal'pakket' aan, omdat de verschillende B vitaminen een positieve invloed hebben op de ontwikkeling van de baby. Tarwekiemolie slik ik omdat het zou helpen bij het verdikken van het baarmoederslijmvlies en positief effect heeft op de innesteling. Volgens sommige mensen heeft het ook een positieve invloed op de cyclus .
Foliumzuur slikken, gericht seks hebben, proberen me rustig te houden. Dat en Clomid + Pregnyl, maar dat is niet echt een optie als verder alles goed zit
Ik slik foliumzuur en hou me eisprong in de gaten, voor de rest geen gekkigheid. Ik drink gewoon mijn rode wijntje (ik rook niet) en geniet van het leven. We zijn ook nog maar net bezig en als je nu al alles laat en het laat nog even op zich wachten word je er alleen maar krampachtiger van.
Blijven liggen na het vrijen, verder niet echt iets bijzonders. Heb ovulatietesten gebruikt en getemperatuurd, maar daar ben ik mee gestopt.
Wat een herkenbare verhalen allemaal. Ik slik multi zwanger wordenvan davitamon (heet anders, geloof ik) en tarwekiemolie. Elkemaand ovulatietesten en even blijven liggen na het moment supreme.En verder gaat jet woordje 'zwanger' heel veel door m,n hoofd. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar hoe doe je dat? (Tips hiervoor zijn welkom)
Elke dag foliumzuur, Tot mn eiersprong teunisbloemolie en daarna tarwekiemolie, Gezond eten, geen alcohol en koffie, sporten en vooral rustig blijven/niet stressen.
Dit deed ik anders in de maand dat ik zwanger werd: Ik slikte: tarwekiemolie, aspirine 100, mamacompleet van davitamon en extra vitamine B12. Heel bijzonder: ik ben de eerste maand dat ik dat gebruikte zwanger geraakt. Nu 9 weken. Verder ging in elke maand een keer naar de osteopaat, zij kon mij ook hulp bieden bij het zwanger worden!
De tarwekiemolie trouwens pas na mijn eisprong! Ik had al een regelmatige cyclus en wilde dat graag zo houden!
Ik slik foliumzuur, en verder probeer ik er rekening mee te houden in de weken na mn ovulatie. Bijvoorbeeld door geen producten te gebruiken die slecht zijn in de (eerste drie) maanden in de zwangerschap, zoals in de zomer hoge concentraties DEET.
Slik foliumzuur. Blijf na de sex metde beentjes omhoog liggen. En wij hebben om de dag sex. Weet ik zeker dat we goed geklust hebben. Toen we met ee eerste zwangerschap bezig waren deden we ook temperaturen en ovuluatie testen. Mssrvwilde er nu niet teveel mee bezig te zijn . Maar ja dat lukt niet echt zoals bij de meeste.