Help, help harde buiken en vaginale aplicator?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mymommy, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymommy

mymommy Lid

20 jul 2011
    92
    1
    6
    student
    het warme Koeweit
    Beste dames, ik heb een vraagje. Ik ben 24w+3d zwanger en heb al een tijd last van harde buiken. Laatst ontzettend regelmatig waardoor we naar het ziekenhuis zijn gegaan voor onderzoek. Ik bleek de welbekende vaginale infectie te hebben Candida. Dit zou de verozaker kunnen zijn van die veel te vroege harde buiken. Ik kreeg een vaginale creme mee. Echter thuis aangekomen zie ik dat je bij het inbrengen van die creme een aplicator gebruikt. Een soort lange staaf die je zo diep mogelijk in moet brengen. De vk heeft niks gezegd over hoe en wat, enkel dat ik het 1 maal per dag gedurende 7 dagen mag gebruiken. Op internet lees ik veel dat je die aplicatoren beter tijdens zwangerschap niet mag gebruiken, omdat je misschien te diep gaat enzo de baarmoeder aantast. Er wordt aangeraden met de vinger in te brengen. Heeft iemand ervaringen? Of suggesties? Bedankt.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met je vinger inbrengen, staat als het goed is ook in de bijsluiter.

3. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    ik heb ook een steeds terugkerende inectie..en moet van ha nu totaan mijn bevalling blijven gebruiken..is nu al ruim 4 weken denk ik zo..ik heb de aplicator in het begin ook gebruikt alleen niet zo heel diep ingebrachten idd even et je vinger goed aan de binnenkant..vergeet ook niet debuitenkant mee te smeren..;)

xxxxxx

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met je vinger, hier gaf de assistente van de huisarts dat ook steeds aan, geen aplicator tijdens zwangerschap.

Deel Deze Pagina