zwanger worden na curettage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smiley24, 1 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een mk gehad met 11 weken zwangerschap. Ik ben afgelopen donderdag gecuretteerd. Nu een beetje buikkrampen en bloedverlies heb ik niet meer. Aangezien wij snel willen proberen om opnieuw zwanger te worden vroegen wij ons het volgende af. Ik heb vandaag een ovulatietest gedaan en hier kwamen 2 streepjes tevoorschijn. Zoals op de bijsluiter gelezen blijkt dit gewoon positief te zijn. Maar nu wil ik weten: betekent dit dat ik mijn eisprong moet krijgen of is dit nog "normaal" zo kort na een zwangerschap?

Heb hier helemaal geen ervaring mee, en ik heb een aantal ovulatietesten gekocht (voor de zekerheid) om te kijken hoe of wat.

Graag hoor ik jullie ervaringen. Alvast erg bedankt.

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hoi smiley24,

Wat vreselijk dat het mis is gegaan met jullie zwangerschap. Dit moeten hele moeilijke dagen voor jullie zijn geweest!
    Wel fijn dat je geen last van bloedverlies meer hebt, houd er alleen wel rekening mee dat dit nog kan komen hoor.
    Ikz elf ben 2 weken geleden gecurreteerd, en had de eerste week nergens last van, soms alleen een veegje aan toiletpapier met oud bloed, maar de tweede week heb ik toch nog flink gebloed. Hopelijk is dit bij jou neit het geval.

Ovulatietesten reager ook op het hcg hormoon wat je hebt als je zwanger bent, waarschijnlijk word de ovulatietest bij jou daarom nu positief...
    Mij is verteld dat ik eerst een negatieve zwangerschaps test moet hebben, zodat je zeker weet dat het hcg uit je lichaam is, daarna kun je weer met ovulatietesten gaan werken om te kijken of je een ei hebt.

Anders zou je een verkeerd beeld krijgen omdat je met het hcg hormoon in je lichaam nog altijd positief zou testen.
    Helaas kan het wel een paar weken duren voordat he hcg uit je lichaam weg is, ik heb woensdag voor eht laatst getest, anderhalve week na de curretage en toen was de zwa test nog gewoon positief, dus ik zou nog ff wachten met proberen als ik jou was

Ik wens je wel heel veel sterkte de aankomende tijd, en asl je er over wilt praten, dan kan dat altijd hoor, je mag me altijd pbén of kom anders mee praten in het topic hier 'na een miskraam gaan we er weer voor deel 2

Liefs s

3. Trees

Trees Niet meer actief

Smiley ten eerste heel veel sterkte met jullie verlies. Ik ben het helemaal met het verhaal van sterretje eens. Ik heb zelf drie weken na de curretage nog licht positief getest met een zwangerschapstest. Vijf weken na de curretage weer getest en toen was deze negatief. Met andere woorden het kan wel een poos duren voordat het hcg uit je lijf is. Denk ook dat jouw ovulatietest reageert op hcg en niet een teken van een eisprong is. Je weet het natuurlijk nooit?! Als je het zeker weet moet je een zwangerschapstest doen.

liefs

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Eerst wil ik jullie veel sterkte wensen, en heb daarna een vraagje:
    misschien zouden jullie daar een antwoord op weten?

is het mogelijk dat als je gecurreteerd bent, dat je van binnen daardoor beschadigingen oploopt, waardoor je niet meer zwanger kan worden?

Het is misschien raar om mijn vraag hier te stellen, maar ik dacht ik open er niet een topic over, maar stel het in een bestaand topic over curretage..

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

Deel Deze Pagina