etos zwanger worden pillen en lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door paniekertje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Tja, de verhalen zijn inderdaad erg verschillend. Misschien kun je het een maandje proberen en als je cyclus langer wordt meteen stoppen? Volgens mij maakt het niet zoveel uit wanneer je begint met die pillen, het zijn gewoon vitamines.

2. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Hallo allemaal, ik meng me ook even in de discussie :D

ik ben met de etos pillen begonnen een week voor ik stopte met de pil. Ik nam er altijd 1 per dag (ik had het ook verkeerd gelezen hoor in het begin), maar ik dacht ik slik ze wel een poos en als ik dan zwanger ben ga ik gelijk over op foliumzuur. Dus ik ga er vanuit dat ik toch wel redelijk wat foliumzuur binnen heb gekregen.

Moraal van het verhaal:
    Mijn eerste cyclus was 30 dagen en de volgende ronde was ik zwanger! Dus ik zou niet met zekerheid durven zeggen dat je cyclus langer wordt van die pillen ;)

3. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Volgens hoef je niet bang te zijn dat je cyclus nu van 27 dagen bijv. hoger wordt als je de Etos multi gaat slikken. Er zitten wat extra toevoegingen aan die vitamine (zoals groene thee) wat je cyclus zou kunnen stimuleren. In ons geval hebben we totaal geen garantie dat het ook werkt. Deze multivitamine is bedoeld voor iedere vrouw die zwanger wil worden! Dus ook voor vrouwen met een prachtige cyclus! Maar als het je allemaal toch onzeker maakt: Gravitamon is samengesteld door gyneacologen, en dat kost 16,- voor 100 tabletten/ruim 3 maanden, en daarmee dus een stuk goedkoper als Etos multi zwanger worden en die Gravitamon mag je de hele zwangerschap en tijdens de borstvoeding door blijven slikken. Misschien een idee?

4. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Of het aan de pillen ligt of dat het toeval is, weet ik niet maar mijn ei is weer ruim een week vroeger dan vorige ronde. Ik had gisteravond en vanmorgen een positieve ovutest op dag 19.
    Dus een cyclus van ongeveer 30 deze ronde. (scheelt toch weer ruim 7 dagen. :)

5. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Gaat goed bij jou Lotje!!

Nu mijn 'ongi' weg is zijn we ook weer druk aan de klus. Ben benieuwd. Bloeduitslag was iig goed voor zover ik het heb kunnen zien. Even afwachten wat de gyn er 4 juni over zegt. Zou toch mooi zijn als ze 4 juni kan zeggen dat ik al een eisprong heb gehad :D

6. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Ik slikte de eerste maand foliumzuur van de AH, cyclus van 52 dagen.....:( nu in ronde 2 gestart met slikken van 'zwanger worden' van Etos en zoals het er nu naar uitziet zal ik rond de 40 dagen zitten (gerekend dat ik vorige week woensdag mijn ei heb gehad, heb dit duidelijk gevoeld). Dus wel 12 dagen eerder. Ik weet niet of dit toeval is (&ontpillen) of dat het aan de Etos pillen ligt.....

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Paniekertje: Fijn dat je bloeduitslag goed was! En het zou inderdaad heel mooi zijn als je gyn je kan vertellen dat je al een eisprong hebt gehad. Nog even afwachten dus. Slim dat jullie in ieder geval flink aan het klusen zijn. Voorlopig maar even mee doorgaan zodat je zeker je ei niet mist!

@Felice: Mijn cyclus was ook 12 dagen korter toen ik met die pillen begon. Dit is de 2e ronde dat ik ze slik en mijn cyclus is weer (ruim een week) korter geworden. Ik weet ook niet of het toeval is, maar dat kan me ook niks schelen, zolang mijn cyclussen maar korter worden!

Mijn ei is waarschijnlijk maandag geweest en wij hebben ook flink geklust. Mijn temperatuur is nu aan het stijgen, dus vanaf nu maar weer afwachten en proberen niet hysterisch te worden.

8. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    @Lotje, Vandaag echt bizarre dag gehad! Vanmorgen al buikpijn en toen ik in de pauze naar de wc ging rode duivels gespot! Buikpijn werd de hele dag alleen maar erger en ook steeds meer bloedverlies. Toch maar even langs de poli lopen en moet nu vrijdag nog een keer prikken, denk niet dat er veel veranderd is, maar voor de zekerheid. Het is nu in ieder geval wel duidelijk dat ik goed ongi ben geworden. Het is nu ook helderrood en heb ook echt een beetje krampjes. Van vorige week was bruin/donkerrood en had verder ook nergens last van. Dit is overigens ook weer de eerste keer na de pilstop dat ik me ook goed ongi voel kwa bloedverlies en krampjes. Hopelijk heeft mn lichaam nu echt een goeie 'reset' gemaakt. Naja, dan nog maar eventjes iets langer afwachten en straks hopen op een mooi plakbeebje :D

9. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik ben halverwege begonnen en deze maand zwanger :D
    Het zou niet aan de pillen liggen maar heb ze nu voor niks gekocht haha.

10. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Nou gefeliciteerd meid!!! Ik wil mijn doosje ook wel voor niks gekocht hebben deze maand LOL! Geniet er lekker van!!! :D

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Dankjewelllllll.. :D haha hoop het voorr je meid !

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Paniekertje: Heej wat fijn voor je!! Ik hoop ook dat het nu echt goed op gang is gekomen. Je lichaam is in ieder geval weer flink aan het werk!!

@Roosje: Gefeliciteerd!!

13. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Hier dus ook maar gewoon begonnen met die pillen. maar of het gaat helpen, zullen we dus nog enkele rondes door moete gaan;)
    14 april laatste ongi, tussendoor bruinverlies, en nu nog niet ongi.
    de laatste ronde was het ruim 6 weke. nu gaan we daar ok weer overheen;) We wachten wel even af.. Morgen als goed is nieuwe teste binne.. wil nu al:D hahah

14. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Goedemorgen dames..

Gisteravond ongi geworden.. en dat na 45 dagen;).. dus of de pillen gaan werken?? t lijkt er wel op.. Ik gebruik trouwens de theunisbloemolie pillen, om de menstruatie te bevorderen. Ik ga even door met slikken, aangezien ik halverwege ben begonnen. Ik hoop zo dat ik zo een normale ongi kan krijgen. We zullen afwachten;)

15. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @hen30sep :Jammer van je ongi, maar wel fijn dat de pillen lijken te werken. Vooral door blijven slikken, want mijn cyclus is ook alweer korter aan het worden. (vorige ronde ei op dag 26, deze ronde op dag 19)

16. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik slik ze ook trouw door. nu alweer bijna 2maanden. Kan helaas niks over mn cyclus zeggen, omdat ik met behulp van medicijnen ongi ben geworden. Zit nu op cd 7 en ben benieuwd wat het ons gaat brengen. Hoop een eisprong en een mooi bevrucht eitje!

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Paniekertje, ik ook al 2 maanden en in die tijd is mijn cyclus elke keer korter geworden. Ik blijf dus doorslikken!

Ga je ovutesten ofzo gebruiken om je ei te vinden of gaat de gyn kijken of je een eisprong hebt gehad? Iig flink klussen voorlopig ;)

Hier afwachten. Ik weet niet of we mijn ei gemist hebben. Maandag en dinsdag had ik een positieve ovutest en dinsdagavond moest ik met spoed naar mijn ouders omdat mijn vader in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ben tot zaterdag daar geweest, dus vanaf maandag tot zaterdag niet meer geklust. Nou ja, het gaat met mijn vader weer helemaal goed!!

18. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    @Lotje, Nee, ga niet testen. Temp wel, al vergeet ik dat steeds, zit nog niet in me ritme ;). Probeer er niet teveel mee bezig te zijn al vind ik dat wel erg moeilijk. Al heb ik wel het gevoel dat we nu echt weer een kans hebben om zwanger te worden, dat heb ik de afgelopen maanden niet zo gevoeld. Dus vind het wel beetje spannend, maar heb er ook super veel zin in, kan mij niet snel genoeg gaan!

Was zeker wel even schrikken met je vader, gelukkig gaat het weer beter met hem. Jammer dat je niet hebt kunnen klussen, maja gezondheid van je vader gaat natuurlijk voor. Heel misschien heb je geluk en was maandag klussen genoeg en anders naar de volgende ronde, je cyclus wordt iig steeds beter! :D

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @paniekertje: haha, ik ben inmiddels al zo gewend aan het temperaturen dat ik automatisch naar de thermometer grijp zodra ik mijn wekker hoor. Ben wel bij dat ik dat doe, want het geeft toch iets meer inzicht. (en ik zit niet eindeloos op een ongi te wachten omdat ik geen idee heb hoelang mijn cyclus is)
    Ik kan me voorstellen dat het spannend voor jullie is. Je hebt er ook zolang op moeten wachten. Misschien wordt al dat lange wachten wel meteen beloont!!
    Ja, was zeker schrikken, pap heeft echt NOOIT iets...
    Maar gelukkig gaat het nu goed, en inderdaad, zijn gezondheid en bij hem zijn was even belangrijker dan mijn ei. Vriendlief zei al "er komt er volgende maand vast wel weer eentje". Mijn cyclussen worden inderdaad steeds korter, dus hoeven we ook minder lang te wachten.

20. Linthe

Linthe Niet meer actief

Even een vraagje.. Na het lezen van dit topic ben ik vorige maand begonnen met het slikken van Etos Zwanger Worden pillen.. Ik denk dat ik ze ongeveer twee en een halve week geslikt heb. Toen las ik meerdere malen dat deze pillen helemaal geen zin hebben als je PCOS hebt, en heb ik ze maar weer aan de kant gegooid.. Maar.. Nu had ik op 11 juni ongesteld moeten worden, volgens de app op mijn telefoon die het gemiddelde van mijn cyclussen neemt.. Nu is het echter gisteren al gekomen! Eigenlijk 12 dagen te vroeg dus.. Zal dit nou toch door die pillen komen? Kunnen die uberhaupt invloed hebben gehad, gezien ik ze maar zo kort heb geslikt?

Deel Deze Pagina