etos zwanger worden pillen en lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door paniekertje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Rose: Fijn dat je cyclus korter geworden is! De mijne is als het goed is ook iets korter (van 49 naar 42 dagen) want ik had gisteren een positieve ovutest. Voordeel is wel dat ik weet dat ik binnen nu en ongeveer 14 dagen ongesteld moet worden (of liever juist niet ;)) en dat ik niet hoef te gaan zitten afwachten of ik ooit nog ongesteld ga worden.

@Paniekertje: Ik duim voor je dat je je ei hebt gehad. Ik kom naast je op het wachtbankje zitten, dan kunnen we samen aftellen.

@Kyleigh: 299 dagen??? pfff..da's toch niet te doen...Ik maakte mezelf met die 49 dagen al helemaal gek. Ik hoop voor jou dat je cyclussen ook snel wat korter zijn.

2. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Lotje, wat fijn dat je je ovu hebt gehad!!
    Hier begint het weer te rommelen. Maandag voor mijn gevoel een posi ovu test gehad, maar gister en vanmorgen toch ook best wel duidelijk streepje. Ook mn temp zegt dat ik nog geen ei heb gehad. Denk dat het vant weekend dan nog even klussen wordt...
    Ik word zooo onzeker van al dat gerommel, aan de ene kant denk ik dat het mijn ei is, aan de andere kant begin ik wel een beetje bang te worden dat ik mssn pco heb. Ik ben een beetje te zwaar, niet heel extreem ofzo en sinds ik gestopt ben met de pil vind ik dat mn lichaamshaar hier en daar wel een beetje veranderd is. Zo vind ik van mezelf dat ik een snor heb en is het haar op mn armen ook donker, terwijl dat normaal blond is (mssn komt het ook wel door de winter en moet het gewoon weer wat zon zien). Nouja, voor nu echt nog 2 weken en als er dan nog geen schot in de zaak zit, dan ga ik echt wel naar de HA. Ooooow, dat vrouwenlichaam soms....

3. miep84

miep84 Niet meer actief

hopelijk hebben jullie ook het geluk dat ik had:

ik heb ook zeer lange, onregelmatige cyclussen gehad, tussen de 50 en de 90 dagen, werd pas doorgestuurd na 11 maanden, en dit omdat ik erop aandrong, omdat het me zoveel stress gaf en ik regelmatig huilbuien kreeg. Ik temperatuurde namelijk ook al maanden en had inmiddels ookal meer dan 100 ovulatietesten gebruikt. Nooit een eisprong gevonden, ondanks dat ik dan na zo'n lange cyclus toch n keer ongesteld werd.

2 weken voordat de onderzoeken zouden gaan beginnen, bleek ik ineens toch zwanger! Had daarvoor 1 eisprong getempt (geen positieve ovulatietest gehad!) dacht dat ik waarschijnlijk al te laat was of verkeerd had getempt. Voor de zekerheid toch nog geklust. :)

Wanneer we ooit voor n tweede gaan, en mijn cyclus raar blijft, zal ik eerder worden doorgestuurd zei mn huisarts. Nu hebben we waarschijnlijk gewoon geluk gehad!

Ben nu ruim 22 wk zwanger. Het bleek dus toch mogelijk, ik hoop voor iedereen dat het snel rose mag worden!!
    Wens jullie alle goeds en veel geluk!

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Pff, ik heb echt geluk nog als ik lees van die enorm lange cyclussen. Van 3 of 4 maanden of langer. Dat is helemaal frustrerend.
    Ik vind dat van mij al zo lang duren... en dat is dan 1,5 maand. Hoop wel dat ie weer korter word. Maar goed regelmatige cyclus van 1,5 maand dan mag ik niet klagen. Het wachten duurt alleen zo lang, dat is vervelend. Als het dan niet raak is weet je dat je weer een maand moet wachten voor je weer een poging kunt wagen.

Meiden hoop dat er snel meer duidelijkheid komt voor jullie en een lekker regelmatige cyclus. (Of gewoon een zwangerschap uiteraard ;) )

5. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Dames, hoe is het bij jullie?
    Na vorige week heel veel gerommel te hebben gehad is het nu redelijk rustig. Heb alleen een heel trekkend gevoel in mn liezen en beetje last van mn onderrug. Verder waren mn tepels vanmorgen ook ietsje gevoelig.
    Temp heeft helaas niet uitgewezen dat ik een eisprong heb gehad, dus daar ben ik maar mee gestopt, wordt daar alleen maar onzeker van.
    Vraag me eigenlijk af of je temp MOET stijgen als je een eisprong hebt gehad of dat er ook mensen zijn die die daar een uitzondering op zijn?
    Pfff, ga strakjes denk ik testen, kan gewoon niet wachten tot volgende week!

6. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Helaas testje negatief. Pffff, zit zo in onzekerheid nu want het kunnen 3 dingen zijn. Of ik word ongi, Of ik heb een eisprong, Of ik heb een innesteling. Zooooo irri als je niet weet waar je aan toe bent. Heb overigens een klein beetje bruin bij afvegen, maar echt heel heel heel weinig...

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Paniekertje: Jammer van die negatieve test, maar ik denk dat je veel te vroeg test. Als je afgelopen maandag je ei hebt gehad dan zou het een innesteling kunnen zijn. (Ik meende ergens gelezen te hebben dat die rond 6 -10 dagen na je eisprong is?) Maar als ik je temperatuurkaartje zie zou je ook vrijdag je eisprong gehad kunnen hebben. Vanaf toen is je temperatuur omhoog gegaan. FF zet pas een kruis als je minimaal 3 dagen een hogere temperatuur hebt. (zie mijn kaartje, ik heb ook nog geen kruis, maar als ik voor morgen ook 37 graden invul zet FF op vrijdag een kruis) Jammer dat je dus niet even door hebt getest. Geen idee eigenlijk of je temperatuur omhoog MOET gaan.
    Verder heb ik precies hetzelfde als jij: Gerommel in mijn buik, het gevoel dat ik steeds honger heb, maar ik heb helemaal geen honger. Lage rugpijn die uitstraalt naar mijn heup en lies. Geen idee of dat door mijn eisprong komt....Afwachten dus maar.

@Charise: Ik mag ook niet klagen met mijn cyclus als ik dit zo lees. Maar als je moet wachten is 1,5 maand erg lang. Ik heb zo voor mijn gevoel veel minder kans dan anderen. Als ik nu niet zwanger ben moet ik weeer zolang wachten.....Mijn cyclus is nu wel enigzins regelmatig (een week korter dan vorige).

@Miep: Wat een geluk! Je had ook wel errug lange cyclussen!

8. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik zal morgen nog 1 xtje tempen en dan hou ik er echt mee op, maak me er zelf alleen maar gek mee.
    Gek word je van die onzekerheid!!

9. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook redelijk lange cyclussen, maar gelukkig niet zo lang als sommige van jullie.

Ik ga denk ook starten met de etos zwanger worden pillen. zodat ik ongeveer kan uitrekenen wanneer ik mijn eisprong heb.
    Zo kunnen we als mijn man thuis is(veel weg ivm werk) gericht kunnen klussen.

Ik ben benieuwd wat het voor mij gaat doen.

Iedereen ontzettend veel succes met het wachten en hoop dat jullie allemaal snel een positieve test hebben!

10. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Blergh mij lijf laat me echt in de steek, dacht deze cyclus een keer een goede te hebben... Nou ja hoopte dat... Want na een cyclus van 119 dagen en een van 88 dagen word je lichtelijk gek... Nu zit ik op CD37 alweer... Mijn test vorige week zaterdag was OMO wit (ik heb op CD11/12 een eisprong gehad, volgens ovutests en temp)... Maar heb nu toch wel wat klachtjes dat ik denk, hmmm... Kokhalsen bij het minste, misselijk, overgeven... Weinig kunnen eten... Veel moe en emotioneel... Grr waarom houdt je lijf je zo voor de gek, als je testen negatief zijn, dus je hebt gezien dat het niet kan?!?!
    Gister een avond moeten werken en 3 zorgvragers zeiden, je ziet er goed uit, lijkt wel of je zwanger bent :( En mijn manager zei donderdag dat er in de wandelgangen gesproken word over dat ik zwanger zou zijn... Hmmm....

11. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffff wat rot dat je zo in onzekerheid zit.
    Misschien een idee om nog een testje te doen.
    Misschien was die vorige test net iets te vroeg.
    Het is wel naar dat ze het er op je werk allemaal over hebben.
    Maar ik hoop dat ze snel gelijk krijgen.

Sterkte met alles.

12. Infantem Amor

Een van mijn vriendinnen zei me dat ook... Ze zegt je hebt zo'n lange cyclussen, misschien was je te vroeg... Maar ik heb mijn ei op CD 11/12 volgens temp en BB al gehad en volgens FF op CD13, zit nu op 25 DPO heb getest op DPO17, dan moet hij toch al iets aangeven...

Maar denk dat ik morgen toch nog test, dan weet ik zeker dat mijn lijf me voor de gek houdt...

13. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb ze ook een tijdje gebruikt en mijn cyclus ging van 48 naar 42 maar ik was heel lang ongesteld. 4 tot 5 dgn alleen maar een paar druppels en daarna een hele week vloeien. Voor mijn gevoel was ik 2 weken ongesteld dus daarom mee gestopt. Succes ermee!

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Kayleigh: Wat balen zeg...Ik dacht dat je altijd ongeveer 14 dagen na je eisprong ongesteld werd. Niet dus.... Ik duim voor je dat je gewoon te vroeg getest hebt en dat de volgende positief is.

@Olive: Hm....ik ben nog niet ongesteld geworden met die pillen, maar hoop niet dat het bij mij 2 weken gaat duren.

15. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben direct begonnen met de etos pillen toen ik gestopt ben met de pil. Heb mijn eerste cyclus net achter de rug (31 dagen) en ben 5 dagen ongi geweest. Weet natuurlijk niet of het iets met de pillen te maken heeft, maar ik blijf ze in elk geval slikken :)

16. Infantem Amor

He Lotje, dat zeggen ze inderdaad wel ja... nou ja bij mij is echt een duidelijke eisprong te traceren... Daarom moet ik 27 april ook naar de gyn, want ik word daarna niet ongi... ;) Als ik via de echo duidelijk zie dat ik niet zwanger ben ga ik Provera of Duphaston vragen en daarna Clomid, ben het zo zat!!

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Kayleigh, wat vreemd zeg... Ik hoop dat je dan wat meer duidelijkheid hebt en ze er wat aan kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat dit heel frusterend is. Zit je op je ei te wachten, blij dat je hem gevonden hebt en dan...niks.....
    Alvast veel sterkte en succes!

@Gigi: oh dat klinkt beter ;)

18. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ladies!!
    Ik krijg alleen maar meer klachten. Mn liezen voel ik bijna heel de dag, een trekkend gevoel. Af en toe beetje raar gevoel in mn onderbuik en ik heb het idee dat ik aderen op mn borsten krijg. Ben zo bang dat ik me dit allemaal inbeeld omdat ik het zo graag wil. Temp overigens 36.4 vanmorgen, zegt dus ook nog steeds niks. Ik ga nu niet meer tempen want daar word ik alleen maar onzeker van. Heb vanmiddag uit mn werk gelijk een testje gedaan, de urine was helaas niet erg geconcentreerd, had veel gedronken. Was weer eens een vaag streepje te zien... Als ik me in kan houden en de testjes blijven zo vaag doe ik donderdag een KV. Succes met turen ;)
    Foto is net gemaakt mij het laatste licht nadat ik hem met water had laten doorlopen en hij was bijna droog...

19. Infantem Amor

He wat voor testje was dit?
    Gisteren avond bij kunst licht zag ik hem niet, toen dacht ik weet je wat ik kijk morgen nog een keer en jawel bij dag licht zie ik je tuur streepke...

Wat had je nou met water gedaan?

20. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Als ie droog is met een druppel water door laten lopen, hierdoor zie je een eventueel streepje bwter en kun je het geel van de urine 'wegwassen'. Het is een testje van zwanger en kids

Deel Deze Pagina