etos zwanger worden pillen....help

Discussion in 'Zwanger worden' started by Pip1986, Jul 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieveL

LieveL Lid

Jul 3, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog een succesverhaal erbij over deze pillen 1e ronde raak! hoera ik ben zwanger

2. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ Lievel: Wauw!!! Gefeliciteerd!! Weer een reden voor mij om ermee door te gaan!!!

3. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ Roozjuh: Wat ik heb begrepen is dat deze pillen wel de tijd nodig hebben om je cyclus normaal te krijgen. Dat zal pas na ongeveer 2 à 3 maanden gebruik helpen. Hoop dat het eerder mag werken natuurlijk. Maar geduld loont wordt gezegd. ;)
    Het zijn inderdaad joekels van pillen, maar heb gelukkig geen moeite om ze door te slikken. :p

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik heb ze 3 maand gebruikt, maar omdat mijn LF kort bleef ben ik op "gewoon" foliumzuur overgestapt. Binnen 2 maand op gewoon foliumzuur was ik zwanger.

Als je al last hebt van een korte LF dan wordt Etos Zwanger Worden niet aangeraden...

5. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ MayD: LF is toch hetzelfde als DPO? Ik zit nu op 4 DPO.

6. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Neh, dpo zijn je dagen na je ovulatie en je lf (lutaele fase) zijn de dagen tussen je ovulatie en nod.

In de zwanger worden pillen van de etos zit monnikspeper, wat de cyclus zou reguleren. Ik gebruik de pillen nu 2 maanden, maar stop er na deze cyclus mee. Ik heb ook een korte lf en die blijft kort. En welk pilletje ik ook neem, zwanger word ik er niet van. De wonderpil om zwanger te worden, moet nog uitgevonden worden ;)
    Maar ik heb veel positieve verhalen gelezen over de etos pillen, dus het is op z'n minst een poging waard!

7. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ Danitcha: Thanks voor je reactie! :)

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik sluit me aan bij Danitcha. Als voorbeeld: Als je op 9 DPO ongi wordt, heb je een LF van 8 (dus 8 dagen tussen ei en ongi)...

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik snap er steeds minder van :p

10. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    Het vrouwenlichaam zit gewoon ingewikkeld in elkaar. ;) Maar het is wel heel bijzonder allemaal.

11. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
    Ik weet nu zeker dat de veranderingen aan de pillen liggen.

@lizzy14 bedankt voor je tip! Ik ga dit zeker proberen volgende maand.
    @mayd, ik probeer het toch maar, deze maand en de volgende. Mijn lf is toch al extreem kort, dat het bijna niet erger kan.

Groetjes pip.

12. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Niets te danken! Ik doe met je mee! En dan maar hopen dat het bij ons ook het gewenste effect heeft ;)

13. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    1,330
    0
    36
    Female
    Jabeek
    Hoi Hoi

Ik ben ook deze maand begonnen met etos zwanger worden vorige maand netjes 14 dagen voor mijn menstruatie mijn ei gehad maar deze maand pas op dag 21 :$ wel denk ik dat ik nu 2 keer een ei heb gehad aan mijn temp te zien heb 2 keer een precies dezelfde daling gehad.
    mijn ei is dus nu heel erg laat maar of het door de pillen van etos komt :(:(
    zowiso is mijn cyclus ook heel erg onregelmatig dus is wel erg moeilijk te zeggen waardoor het komt

Liefs Kim

14. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het echt uitmaken denken jullie van wat voor merk zwangerschapsvitaminen je slikt?.. Ik heb foliumzuur van de Hema gebruikt (was 1e x in ronde 1 zwanger!) en nu gebruik ik Gravitamon, maar die vind ik eigenlijk wel vrij duur. En dat van Etos klinkt natuurlijk wel heel leuk he: zwanger WORDEN ha ha ha. Ik zou nog wel wat meer ervaringen willen horen...

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    normale foliumzuur helpt niet bij het zwanger worden of heb ik t fout? dat helpt toch alleen bij de gezondheid van je kindje met onderandere een openruggetje te voorkomen enzo?

16. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ Roozjuh: Foliumzuur helpt inderdaad niet om zwanger te worden. Het helpt alleen de kans verkleinen met een open ruggetje inderdaad en overige dingen. Foliumzuur is goed voor het zenuwstelsel van je kindje.

17. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    1,330
    0
    36
    Female
    Jabeek

Volgens mij ook niet het is volgens mij zo dat je er mee moet beginnen voordat je zwanger bent want als je een test doet ben je vaak te laat omdat het de eerste weken het belangrijkste is dat je het inneemt.
    Maar het is dacht ik niet zo dat het je helpt met zwanger worden.

Liefs Kim

18. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ Nojumidy: Als je een kinderwens hebt is het verstandig om eerst een maand foliumzuur geslikt te hebben, want het duurt 4 weken voordat foliumzuur is opgenomen in het bloed.
    En het helpt absoluut niet met zwanger worden.... was het maar zo. ;):p

19. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, foliumzuur is inderdaad alleen voor het kindje in maak (kans op open ruggetje verkleinen). Ik bedoelde alleen maar of die Etos pillen nu echt wel zo wonderlijk zouden werken....? Ik ben toendertijd met alleen foiliumzuur in 1 x zwanger geworden en nu doe ik er al maanden over.... Dus ik vind het wel een interessant onderwerp, maar ben er wel een beetje sceptisch over denk.
    Groetjes Moisie

20. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ Moisie: Ik geloof zeker niet dat deze Etos pillen wonder pillen zijn. Het zijn gewoon multivitamines met foliumzuur. Bij de één hebben ze een positieve werking en de ander niet. Maar ik lees er wel veel goede verhalen over. Maar deze pillen mag je dus niet gebruiken als je zwanger bent.

Share This Page